Урок "Appearance (5F)"

Про матеріал
Конспект уроку-пари у супроводі мультимедійної презентації. НМК "Oxford Team" (I).
Зміст архіву
Перегляд файлу

ТЕМА: Зовнішність. Особисті речі людей (5 клас).

 

МЕТА: Вивчити новий матеріал за темою.

 

ЗАВДАННЯ:

навчальні: ввести та первинно закріпити новий лексичний матеріал; ввести та закріпити новий граматичний матеріал (I’ve got …);

розвиваючі: розвивати в учнів навички читання з метою вилучення певної інформації, розвивати в учнів навички аудіювання, розвивати в учнів навички монологічного мовлення;

виховні: виховувати в учнів поважливе ставлення до однолітків.

 

ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: після даного уроку учні зможуть

ЗНАТИ: лексичний матеріал за сферою спілкування, граматичний матеріал.

ВМІТИ: розрізняти частини тіла людини; рахувати предмети у кількості від 1 до 20; надавати інформацію про себе; визначати конкретну інформацію в прочитаному матеріалі.

 

ОБЛАДНАННЯ: НМК Oxford Team I, лексичні картки; таблиця “My Body”, Class CD, роздатковий матеріал,  DVD-програвач, комп’ютер, проєктор.

 

ТИП УРОКУ: Урок вивчення нового матеріалу. 

 

СТРУКТУРА УРОКУ

 

І ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕТАП

T: Good morning, dear students. I hope today we’ll help each other. So, I want to recite the words of the well-known song “Don’t worry. Be happy!” Is everybody present today? – Well. So, we start.

 

ІІ ЕТАП ПІДГОТОВКИ ДО АКТИВНОГО СВІДОМОГО СПРИЙНЯТТЯ МАТЕРІАЛУ 

Постановка  мети уроку,  мотивація 

SLIDE 1

T: I’ve got a great news for you! Today we’ll have a presentation lesson. And I’m going to present you a new topic. So, our topic is on the Slide. Who can read and translate it?

Students’ answers.

T: So, during the lesson we’ll revise and learn words regarding appearance, and how to use them for describing appearance.

SLIDE 2

T: Well, why do we need to describe appearance?

Students’ answers (on the Slide)

 

 

Актуалізація опорних знань, вмінь

SLIDE 3

T: To describe appearance we need to revise some adjectives. Now, look at the Slide and try to make phrases.

 

ІІІ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 VOCABULARY:

  • SB p 48 ex 1 (Track 56): Match the parts of the body with the words. Then listen, check and repeat.
  • SB p 48 ex 2 (Track 57): Match the parts of the head with the words. Then listen, check and repeat.
  • Students, who wants to help me and to work as a teacher? Look at the Pictures and name the parts of the body. You can use you Student’s Books.

What’s this? – It’s a _____. – Yes, you’re right. / No, you’re wrong.

  • Первинне закріплення лексичного матеріалу. Читання з метою визначення конкретної інформації. Застосування знань про тварин, кількісні числівники (1 – 20), частини тіла тварин.

T: Do the animals have the similar parts of the body? Read a short text and write a number.

HO-1

I am in the Zoo. I can see animals: three monkeys, two tigers, five parrots and

a crocodile there.

1 How many animals are there in the Zoo? (11)

2 How many ears do the monkeys and the tigers have? (10)

3 How many heads do the animals have? (11)

4 How many eyes do the monkeys have? (6)

5 How many legs does the crocodile have? (4)

6 How many ears do the tigers have? (4)

7 How many noses do the animals have? (11)

 

EXERCISES

 

2 GRAMMAR:

  • SB p 45 ex 3. (Track 51) Listen and repeat. Then ask and answer with a classmate. First, say the name of the classmate, then ask. Pair Work.
  • Well, what structure do we use if we want to speak about possession? Now, we’ll learn how to use this structure correctly!
  • SB p 46 ex 1 – Study the table. When do we use has got?
  • SB p 46 ex 2 – Underline the correct form. Now, let’s check. (Первинне закріплення граматичного матеріалу)
  • SB p 46 ex 4 – Study the table
  • SB p 46 ex 6 – in writing. Now, let’s check. (Первинне закріплення граматичного матеріалу)

 

IV ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1 LISTENING

  • SB p 51 ex 1 Listen to the song and put the lines in the correct order
  • Sing the song

SLIDE 4

2 SPEAKING. Let’s have FUNN. Guess Game. Who are you? – You’re …Use the prompts on the Slide.  Try to change your voice if you can.

 

V ПІДСУМОК УРОКУ

Well done. To summarize our lesson, please, answer my questions:

  • Can you describe people to make friends?
  • Can you describe people to meet a stranger?
  • Can you describe people to help the police?
  • Can you describe your pets?
  • Can you describe animals to help find them?

 

VI ІНФОРМУВАННЯ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

WB p 34 ex 1, 2, 3.

Who can explain what you should do?

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

APPEARANCEPEOPLE’S THINGSOlha Yaroshenko, English Teacher, Kharkiv Secondary School 123

Номер слайду 2

Why do we need to describe appearance? to make acquaintanceto make friendsto meet strangersto find criminals

Номер слайду 3

Use the prompts to describe things: 1 The ruler is _____. 2 The ruler is _____. 3 The orange is _____. 4 The orange is _____. 5 The mouse is _____. 6 One apple is _____and another is _____.7 One shoe is _____and another is _____.8 The ball is ___ and ____. Short, long, big, small, red, green, grey, blue, white, brown, black

Номер слайду 4

GUESS THE CLASSMATEWho are you? – You’re …1 I’m __ (tall / short).2 I’ve got __ (short / long) hair.3 My hair is __ (blonde / dark).4 I’ve got __ (grey/green/blue/brown) eyes.5 I’ve got __ (big / small) ears.6 Who am I?

Номер слайду 5

zip
Додано
26 грудня 2020
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку