ТЕМА: Зовнішність. Особисті речі людей (5 клас).
МЕТА: Вивчити новий матеріал за темою.
ЗАВДАННЯ:
навчальні: ввести та первинно закріпити новий лексичний матеріал; ввести та закріпити новий граматичний матеріал (I’ve got …);
розвиваючі: розвивати в учнів навички читання з метою вилучення певної інформації, розвивати в учнів навички аудіювання, розвивати в учнів навички монологічного мовлення;
виховні: виховувати в учнів поважливе ставлення до однолітків.
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: після даного уроку учні зможуть
ЗНАТИ: лексичний матеріал за сферою спілкування, граматичний матеріал.
ВМІТИ: розрізняти частини тіла людини; рахувати предмети у кількості від 1 до 20; надавати інформацію про себе; визначати конкретну інформацію в прочитаному матеріалі.
ОБЛАДНАННЯ: НМК Oxford Team I, лексичні картки; таблиця “My Body”, Class CD, роздатковий матеріал, DVD-програвач, комп’ютер, проєктор.
ТИП УРОКУ: Урок вивчення нового матеріалу.
СТРУКТУРА УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕТАП
T: Good morning, dear students. I hope today we’ll help each other. So, I want to recite the words of the well-known song “Don’t worry. Be happy!” Is everybody present today? – Well. So, we start.
ІІ ЕТАП ПІДГОТОВКИ ДО АКТИВНОГО СВІДОМОГО СПРИЙНЯТТЯ МАТЕРІАЛУ
Постановка мети уроку, мотивація
SLIDE 1
T: I’ve got a great news for you! Today we’ll have a presentation lesson. And I’m going to present you a new topic. So, our topic is on the Slide. Who can read and translate it?
Students’ answers.
T: So, during the lesson we’ll revise and learn words regarding appearance, and how to use them for describing appearance.
SLIDE 2
T: Well, why do we need to describe appearance?
Students’ answers (on the Slide)
Актуалізація опорних знань, вмінь
SLIDE 3
T: To describe appearance we need to revise some adjectives. Now, look at the Slide and try to make phrases.
ІІІ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1 VOCABULARY:
What’s this? – It’s a _____. – Yes, you’re right. / No, you’re wrong.
T: Do the animals have the similar parts of the body? Read a short text and write a number.
HO-1
I am in the Zoo. I can see animals: three monkeys, two tigers, five parrots and
a crocodile there.
1 How many animals are there in the Zoo? (11)
2 How many ears do the monkeys and the tigers have? (10)
3 How many heads do the animals have? (11)
4 How many eyes do the monkeys have? (6)
5 How many legs does the crocodile have? (4)
6 How many ears do the tigers have? (4)
7 How many noses do the animals have? (11)
EXERCISES
2 GRAMMAR:
IV ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1 LISTENING
SLIDE 4
2 SPEAKING. Let’s have FUNN. Guess Game. Who are you? – You’re …Use the prompts on the Slide. Try to change your voice if you can.
V ПІДСУМОК УРОКУ
Well done. To summarize our lesson, please, answer my questions:
VI ІНФОРМУВАННЯ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
WB p 34 ex 1, 2, 3.
Who can explain what you should do?