Урок "АРХІТЕКТУРА І МИСТЕЦТВО, ПИСЕМНІСТЬ, ОСВІТА І НАУКОВІ ЗНАННЯ ДАВНІХ ЄГИПТЯН"

Про матеріал
Розробка уроку "АРХІТЕКТУРА І МИСТЕЦТВО, ПИСЕМНІСТЬ, ОСВІТА І НАУКОВІ ЗНАННЯ ДАВНІХ ЄГИПТЯН" з всесвітньої історії 6 класу
Перегляд файлу

ТЕМА. АРХІТЕКТУРА І МИСТЕЦТВО, ПИСЕМНІСТЬ, ОСВІТА І НАУКОВІ ЗНАННЯ ДАВНІХ ЄГИПТЯН

Мета: визначити особливості архітектури і мистецтва, писемності, освіти і наукових знань давніх єгиптян; підвести до розуміння неповторності та унікальності єгипетської культури

- формувати мовленнєву компетентність: навчати характеризувати особливості архітектури і мистецтва, писемності, освіти і наукових знань давніх єгиптян;

- формувати логічну компетентність: навчати учнів визначати та застосовувати поняття «культура», «архітектура», «ієрогліф»;

       - формувати інформаційну компетентність: навчати учнів 
користуватися довідковою літературою, Інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації для виконання  випереджального завдання;
       - виховувати естетичні смаки учнів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: навчальний підручник з історії стародавнього 
світу (Пометун О.І. Всесвітня історія, історія України: підр. для 6 кл. заганоосв. навч.; Інтегрований курс історії. 6 клас. Дидактичні матеріали . – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – С. 41 - 43; мультимедійна презентація.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

1. Давати характеристику здобутків єгиптян у царині архітектури, мистецтва, науки.

2. Описувати процес здобуття освіти у Стародавньому Єгипті.

Хід уроку.

План вивчення нового матеріалу.

1.      Архітектура і мистецтво давніх єгиптян.

2.      Писемність у Стародавньому Єгипті.

3.      Наукові знання й освіта єгиптян.

 І. Організаційний момент.

Учитель. Подивіться  один на одного, посміхніться  і  подумки побажайте успіхів один одному на уроці.

Бажаю всім гарної праці і співпраці на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Робота з картою.

1.      Покажіть на карті напрямки завойовницьких походів єгипетських фараонів Нового царства.

ІІІ. Мотивація начальної діяльності.

  Давним-давно припинила своє існування Єгипетська держава. Не стало і давніх єгиптян. Ви скажете, що і сьогодні в Північно-східній Африці є держава Єгипет, яку населяють єгиптяни. Але сучасна держава – це лише тезка зниклої цивілізації, а сучасні єгиптяни не мають нічого спільного із давніми єгиптянами. То що, давня країна і люди зникли безслідно? Ні, вони залишили по собі сліди, які дали можливість дослідити історію однієї з найдавніших людських цивілізацій. Що це за сліди? Вірно – це різні історичні пам’ятки: піраміди, храми, малюнки і написи на стінах, давні тексти.

На сьогоднішньому уроці ми познайомимося із тією спадщиною, яку залишила для нас єгипетська цивілізація.

           

ІV. Оголошення теми та очікуваних результатів уроку.

 

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати тему «Архітектура і мистецтво, писемність, освіта і наукові знання давніх єгиптян». Всі ці поняття характеризуються одним словом – «культура».

 

Формування поняття

Культура – це сукупність матеріальних і духових цінностей, створених людським суспільством. Виявами культури є  писемність, наука, освіта, мистецтво, архітектура,  література, музика, театр.

До сьогоднішнього уроку ви отримали випереджальні завдання і підготували повідомлення відповідно до пунктів плану нашого уроку. Щоб ви уважно слухали повідомлення ваших товаришів, в ході уроку ми будемо заповнювати таблицю.

 

Галузь культури

                                       Досягнення

 

 

 

1.      Архітектура (повідомлення учня + мультимедійна презентація)

2.      Мистецтво давніх єгиптян (повідомлення учня + мультимедійна презентація)

3.      Писемність у Стародавньому Єгипті (повідомлення учня + мультимедійна презентація)

4.      Наукові знання (повідомлення учня + мультимедійна презентація).

5.      Освіта єгиптян (повідомлення учня + мультимедійна презентація).

 

Орієнтовний вигляд таблиці

 

Галузь культури

Досягнення

Писемність

ієрогліфи, піктографічне письмо

Наука

розвиток астрономії, медицини, математики, геометрії

Освіта

школи при храмах

Література

казки, міфи, повчання, пісні.

Архітектура

спорудження пірамід і храмів

Мистецтво

рельєфи і розписи в гробницях і храмах, скульптурні портрети  і статуї

 

V.  Узагальнення і систематизація знань.

Репродуктивно-аналітична бесіда.

1. Яким було давньоєгипетське письмо?

2. Що дізналися про освіту єгиптян? Які знання були вкрай потрібні єгиптянам у буденному житті?

3. Які архітектурні споруди будували в Давньому Єгипті? Які особливості давньоєгипетського мистецтва?

4. Витлумачте поняття: ієрогліф, папірус, колона.

- Побутує думка, що піраміди споруджено за вказівками представників позаземних цивілізацій. Прокоментуйте такі припущення. Чим вони зумовлені? Що мали знати єгиптяни, аби споруджувати піраміди та храми?

VІ.  Рефлексія

Продовжіть  речення:

Сьогодні на уроці:

-          Я дізнався (лася) ….

-          Я зрозумів (ла) ….

-          Я відчув (ла) ….

 

VІІ.  Домашнє завдання.

1.      Прочитати параграф підручника, дати відповіді на запитання, виконати завдання до параграфа.

2.      Готуємося до практичного заняття.  Пригадайте, що таке міфи. Які міфи Стародавнього Єгипту ви читали на уроках літературного читання в початковій школі, а також світової літератури в цьому навчальному році?

3.      Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення та презентацію про єгипетських богів.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мельник Ксенія
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку