Урок "Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення". Творче завдання: композиція «Створення образу будинку для казкового персонажа»

Про матеріал
Матеріал уроку допоможе розвивати в дітей здатність розуміти твори мистецтва архітектури, естетичний смак, формувати ціннісне ставлення до мистецтва, формувати ключові та предметні компетентності.
Перегляд файлу

  Тема. Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення.

Творче завдання:  композиція «Створення образу будинку для казкового персонажа» .

Мета (формувати компетентності) :

предметні: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «архітектура», засобами виразності графіки,  удосконалювати вміння дітей працювати різними графічними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва архітектури, формувати образне, логічне та просторове мислення; формувати художньо-практичні вміння, навички та вміння використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності; формувати образне, логічне та просторове мислення; особистісно-позитивне, художньо-естетичне сприйняття дійсності на основі емоційно-чуттєвого досвіду, здатності до  художнього  мислення  та  творчої  активності, розвивати  просторову уяву, стимулювати розвиток допитливості;

ключові: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити  поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та  дотримуватись його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи; розвивати здатність розуміти твори мистецтва, естетичний смак,  виховувати любов до природи, уважність,  формувати ціннісне ставлення до мистецтва.

Оснащення: зоровий ряд : слайд-презентація за темою уроку «Архітектура -  мистецтво створення будівель» .

Обладнання: альбом для малювання, графітовий олівець, гумка, різні графічні матеріали (кольорові олівці, крейди, фломастери тощо)

Тип:  комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

Розгадуючи кросворд, ми повторимо  те, що вивчали на  попередніх уроках, а відгадавши ключове слово,  дізнаєтесь про що будемо говорити сьогодні на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1.Художня переробка форм предметів в творах декоративно-прикладного мистецтва. (стилізація)

2. Вид образотворчого мистецтва, мовою якого є лінія, штрих, крапка, пляма. (графіка)

3.Зображальний засіб графіки (штрих)

4.Зображальний засіб графіки (лінія)

5.Вид образотворчого мистецтва, що відтворює світ в об’ємно-просторовій формі. (скульптура)

6. Найпоширеніший графічний «інструмент» (олівець)

7. Батьківщина петриківського розпису (Петриківка)

8. Твір декоративно-ужиткового мистецтва у вигляді вирізаної з паперу композиції (витинанка)

9.Витинанка, де зображення виступає плямою (силуетна)

10.Декоративний розпис на аркуші паперу (мальовка)

(ключове слово:  архітектура)

Слово вчителя

Сьогодні ми з вами поговоримо про архітектуру. Колись давно перші люди мешкали в печерах. Пізніше вони почали будувати житла: спочатку з дерева, потім – з каменю. Житло стало не тільки затишним і теплим, а й красивим і зручним. Не кожному було під силу власноруч збудувати будинок. Так почали виникати спеціальні бригади майстрів. Вони робили свою справу якісно і красиво. Ще пізніше будівництво перетворилося на мистецтво, яке назвали архітектурою.

Ви вже знаєте, що в будівельному мистецтві над створенням архітектурної споруди працює велика кількість людей.

  • Пригадайте, які це фахівці та в чому полягають особливості їх діяльності.

(відповіді дітей)

  • Пригадайте, з яких частин складається будівля.

(відповіді дітей)

  • А тепер визначте, до якого виду належить кожна будівля.

(показ презентації «Архітектура -  мистецтво створення будівель», або робота з підручником, ст.. 54- виконання аналогічного завдання)

Споглядання творів мистецтва

Вчитель

Архітектура, як і будь-який вид мистецтва, здатна вражати, викликати певний емоційний відгук, або пригнічувати. Одні споруди здаються нам суворими, похмурими, а інші, навпаки, - привабливими, світлими та легкими. Створюючи художній образ будівлі, архітектор насамперед враховує її призначення, особливості тої місцевості, де будівля буде розміщена, дотримується міцності, зручності, та велику увагу приділяє оздобленню.

Довершені, чіткі художньо-образні форми притаманні культовим спорудам.

Робота з підручником, ст..55.

- Розгляньте ілюстрацію та опишіть свої враження. Визначте,  які елементи споруди створюють виразний художній образ культової споруди.

Фізкульхвилинка

VІ. Художньо-творча діяльність

Підготовка до творчого завдання

У мультфільмах і на сторінках книжок часто можна побачити зображення вишуканих палаців, стародавніх фортець, фантастичних споруд і дивовижних будиночків, в яких мешкають казкові герої.

(показ презентації «Казкові будинки»)

(світлини можна знайти в електронній версії підручника  за посиланням:

http://www.bohdan-digital.com/edu.)

Творча робота.

На основі власних уявлень, фантазії, створіть образ будинку для улюбленого казкового персонажа. Техніка виконання – за вашим вибором: живопис гуашшю, графічна техніка, колаж, аплікація.

Алгоритм виконання творчого завдання

1. Продумати художній образ казкової споруди (для якого героя казки чи мультфільму вона призначена)

2. На аркуші паперу намалюй силует будинку, дотримуючись пропорцій.

3. Домалюй архітектурні деталі (вікна, двері, сходи тощо) та декоративні елементи для прикрашання.

4. Домалюй середовище, в якому розміщений будинок.

5. По закінченню можна домалювати персонаж, який мешкає в цьому будинку.

Самостійна  робота учнів за творчим завданням.

Учні виконують роботу самостійно. Вчитель надає індивідуальну допомогу.

VІ. Підсумок уроку.

Із завершених робіт учні роблять виставку «Казкове місто»

- Отже, сьогодні кожен з вас  різними образотворчими  засобами та різними матеріалами створив неповторний образ  казкових будинків. А тепер скажіть, чи вдалося вам реалізувати свій задум, і за допомогою яких художніх засобів та прийомів ви це зробили?

(кожен учень висловлює свою думку)

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
14 березня 2020
Переглядів
3729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку