Урок алгебри. 9 клас.
Тема уроку. Арифметична і геометрична прогресії
Мета уроку:
Формування предметної компетентності: - удосконалити знання учнів з теми «Арифметична і геометрична прогресії», сформувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач; показати прикладне і практичне значення теми; продемонструвати різноманітність застосування математики в реальному житті; показати можливості застосування одержаних знань в різних професіях;
- розвивати логічне, критичне і творче мислення, пам’ять, увагу, комунікативні здібності учнів;
- виховувати пізнавальний інтерес до предмета, культуру математичного мовлення, естетичне сприйняття математичних фактів, працелюбність, наполегливість у досягненні мети, позитивне ставлення до навчання.
Формування ключових компетентностей:
- спілкування державною мовою - доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, поповнювати свій словниковий запас;
- математична компетентність – усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому й суспільному житті людини;
- уміння вчитися впродовж життя – усвідомлювати цінність нових знань і вмінь;
- соціальна та громадянська компетентності – висловлювати власну думку, слухати і чути інших.
Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність (індивідуальна робота, самооцінювання); здоров'я і безпека (фізкультхвилинка) та Підприємливість і фінансова грамотність (прикладні задачі)
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань
Обладнання: мультимедійна презентація, підручник «Алгебра, 9 клас, авт. О.С.Істер», оціночні картки.
Хід уроку.
І. Організаційний момент (2 хв)
Взаємне вітання вчителя й учнів; перевірка готовності учнів до уроку.
Я запрошую вас:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності (3 хв)
Наш урок я хочу розпочати словами відомого італійського ученого Галілео Галілея «Природа розмовляє мовою математики». Ми з вами вивчаємо одну з найцікавіших тем математики - «Арифметична і геометрична прогресії». На уроці ми закріпимо навички обчислення елементів прогресій, покажемо зв’язок математики з іншими науками, практичне застосування теми на прикладах історичних задач, будемо удосконалювати вміння оцінювати свої досягнення. Найціннішим є використання набутих знань у життєвих ситуаціях.
Історична довідка: Слово «прогресія» латинського походження «progression” і означає «рух уперед» ( як і слово «прогрес»). Вперше цей термін як математичний вживається у працях римського вченого Боеція в Ѵ ст.. Найдавнішою задачею, пов’язаною з прогресіями, вважають задачу з єгипетського папірусу Ахмеса Райнда про поділ 100 мір хліба між п’ятьма людьми так, щоб другий одержав на стільки більше від першого, на стільки третій одержав від другого і т.д. У цій задачі йдеться про арифметичну прогресію, сума перших п’яти членів якої дорівнює 100.
ІІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв)
Давайте спочатку перевіримо свою готовність до уроку і пограємо в гру «Хто швидше?».
1. Що називають числовою послідовністю?
2. Які способи задавання числових послідовностей ви знаєте?
3. Означення арифметичної прогресії.
4. Чи можна вважати арифметичну прогресію заданою, якщо відомі її перший член і різниця?
геометричну прогресію заданою?
ІV. Повторення та систематизація знань учнів по темі
Вірне чи хибне висловлювання ?
Математичне лото (до назв і відповідність поставити формули)
Різниця арифметичної прогресії |
Знаменник геометричної прогресії |
Формула n -члена арифметичної прогресії |
Формула n – члена геометричної прогресії |
Властивість членів арифметичної прогресії |
Властивість членів геометричної прогресії |
Сума n -членів арифметичної прогресії |
Сума n- членів геометричної прогресії |
Сума членів нескінченної геометричної прогресії |
V. Фізкультхвилинка
VІ. Узагальнення умінь і навичок (12 хв)
VІІ. Перевірка знань учнями фактичного матеріалу (7 хв)
Учні виконують тестування на платформі Classtime в своїх гаджетах. Результати виводяться на екран. Діти заносять кількість балів в оціночну картку
ІХ. Підсумок уроку. Оцінювання. Рефлексія. Повідомлення домашнього завдання (5 хв)
Еврестична бесіда. Самооцінка учнів. Заповнення оціночних карток.
Рефлексія
«Я сьогодні був вражений.....», « Я вже вмію....», « Ще треба навчитися....»
Розв’язання задач, які тісно пов’язані з життєвими потребами людини, - це крок до прогресу. А «Прогресу без прогресій не буває».
На сьогоднішньому уроці ми узагальнили і систематизували знання з тем «Арифметична та геометрична прогресії», закріпили навички розв’язування задач, показали їх практичне застосування в різних галузях.
1