Дата ___/___/___ Клас __________ Прізвище учителя _________________________
Урок № 50
Арифметична прогресія, її властивості
Мета уроку:
формування предметних компетентностей: сформувати поняття арифметичної прогресії; домогтися засвоєння властивостей арифметичної прогресії; сформувати вміння застосовувати поняття та властивості арифметичної прогресії до розв’язування задач.
формування ключових компетентностей: сприяти усвідомленню цінності нових знань і вмінь; формувати вміння доречно та коректно вживати в мовленні математичну терміналогію; сприяти усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві; сприяти самовихованню старанності, дисциплінованості
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, _____________________________
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
■ I. Організаційний етап
▪ Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ II. Перевірка домашнього завдання
▪ Перевірка письмового завдання
Підручник с.152 №1-5_____________________________________________________
■ III. Формулювання мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями
▪ Мотивація навчальної діяльності
Ребята, слово «Прогрессия» происходит от латинского, означает движение вперед. Именно движение вперед заставляло математиков разных времен совершать различные открытия. Свои математические открытия древние математики совершали в связи с необходимостью различных расчетов в строительстве, земледелии. Примером тому могут служить великие математики и астрономы Древнего Египта. Египетские пирамиды были построены благодаря не только упорному труду, но и математической мысли. Достижения Египетских математиков непостижимы не только по своему совершенству, но и по точности математических расчетов.
■ IV. Актуалізація опорних знань
▪ Фронтальне опитування
■ V. Засвоєння нових знань
План викладання нового матеріалу
1. Означення арифметичної прогресії.
2. Різниця арифметичної прогресії.
3. Рекурентна формула арифметичної прогресії.
3. Властивості арифметичної прогресії:
1) будь-який член арифметичної прогресії, крім першого, дорівнює півсумі двох сусідніх із ним членів;
2) якщо кожен член послідовності, починаючи з другого, дорівнює півсумі двох сусідніх із ним членів, то ця послідовність є арифметичною прогресією;
3) сума двох членів скінченої арифметичної прогресії, рівновіддалених від її кінців, дорівнює сумі крайніх членів;
4) будь-яка арифметична прогресія може бути задана формулою вигляду an=kn+b, де k і b – деякі числа;
5) послідовність, що задана формулою вигляду an=kn+b, де k і b – деякі числа, є арифметичною прогресією.
▪ Физкультминутка
Ямб - это стихотворный размер с ударением на чётных слогах 2; 4; 6; 8... Номера ударных слогов образуют арифметическую прогрессию с первым членом 2 и разностью прогрессии 2.
Ямб «Мой дЯдя сАмых чЕстных прАвил...»
Прогрессия: 2; 4; 6; 8...
Хорей - это стихотворный размер с ударением на нечётных слогах стиха. Номера ударных слогов образуют арифметическую прогрессию 1; 3; 5; 7... С первым членом 1 и разностью прогрессии 2.
Хорей «Я пропАл, как звЕрь в загОне» (Пастернак)
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.
(Ліна Костенко)
■ VI. Первинне закріплення знань
▪ Виконання усних вправ
▪ Робота учнів біля дошки
Підручник ___№703, №714, №715, +доп.___________________________________
■ VII. Підбиття підсумків уроку
▪ Фронтальне опитування за технологією «Мікрофон»
▪ Бліц-контроль
А) последовательность натуральных степеней числа 2;
Б) последовательность чисел, обратных натуральным ;
В) последовательность квадратов натуральных чисел;
С) последовательность натуральных чисел, кратных 7.
А) -0,5
Б) 0
В) 5
Г) -200
А) -6; Б) 16; В) 55; Г) 6.
А) -8; Б) 8; В) 4; Г) -4.
А) -4; Б) -44; В) 44; Г) -6.
Урок сегодня завершен
Познание, упорство, труд
К прогрессу в жизни приведут!
■ VIII. Домашнє завдання
▪ Завдання для всього класу
Підручник конспект, №702, 716 _______________________________________