Урок-атракціон української мови в 4 класі " Веселі гірки" на тему:"Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках"

Про матеріал

Конспект допоможе вчителю початкових класів розвивати вміння учнів правильно вживати прийменники з іменниками в різних відмінках.складати і записувати речення,вживаючи іменники у множині з прийменниками,визначати правильні та неправильні судження.

Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна- вчитель- методист початкових класів Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Урок-атракціон української мови в 4 класі  « Веселі гірки»на тему :»Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках.»

 

Мета:розвивати вміння учнів правильно вживати прийменники з іменниками в різних відмінках, складати і записувати 5-6 пов’язаних між собою речень,вживаючи іменники у множині з прийменниками,визначати правильні та неправильні судження.Розвивати мовлення учнів,самостійність у роботі,кмітливість,старанність.Виховувати повагу до рідного слова. Формувати поняття про дбайливе ставлення до свого здоровя та безпечну поведінку.

ТИП УРОКУ: Урок формування вмінь і навичок

Обладнання: ілюстрації, таблиці, картки,ноутбук,витинанки,цифри.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Час почати наш урок.

Тож і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

Поверніться до гостей,

Привітайтесь :» Добрий день!»

ІІ Психологічне настроєння на урок

Очі дивляться /та все бачать/.

Вуха слухають / та все чують/.

                 Голова / думає/.

  • Яким буде урок?/ Найцікавішим/
  • Які у мене діти?/Найкращі/
  • Подивилися на мене, посміхнулися усі.

Чи готові до роботи? Молодці!

ВПРАВА « ДОЛОНЬКИ»

-Побажайте успіху на уроці сусіду по парті.

ВПРАВА « ПОСМІШКА»

-Зніміть посмішку зі свого обличчя та подаруйте її другу.

-Сьогодні на уроці ви будете:

Н-наполегливі,

Р-роботящі,

Д-дружні,

З-завзяті,

О-охайні,

М-мудрі,

К-кмітливі.

ІІІ.     Актуалізація опорних знань

« МОЗКОВА АТАКА»

  • За чим змінюються іменники,повязуючись у реченні з іншими словами?
  • Скільки відмінків є в українській мові?
  • На які питання відповідає кожен із них?
  • Який відмінок не відповідає на питання?
  • Коли використовують кличний відмінок?
  • Як інакше називають форму називного відмінка однини?
  • Які чергування приголосних відбуваються при відмінюванні іменників в однині?
  • Які чергування голосних відбуваються при відмінюванні іменників в однині?
  • Що означає вислів «Крутиться дзигою»?/Непосидючий/
  • А як потрібно сидіти на уроці?/Правила посадки/
  • ГРА « Додай слово»
  • Ноги тримають на /підлозі/.
  • Спину-/прямо/.
  • Лікті лежать на/парті/.
  • Виміряємо відстань між партою і грудьми/відстань на ширину долоні/.
  • Всіх покликав на урок голосистий наш дзвінок.

Ми дарма часу не гаймо- в «Парк атракціонів « вирушаймо.

  • Одержимо квитки/цифри 1.2,обєднуємось у 2 групи,і- вперед за цікавими враженнями!
    /Пригадування правил безпечної поведінки в парку атракціонів./
  • АТРАКЦІОН « МОРСЬКИЙ БІЙ»
  • Розшифруйте слово.

А-2,В-4,Г-2,Б-1,А-3,Г-1  В-2  А-1  Б-4  Г-3 /ПРИЙМЕННИК/

 

1

2

3

4

А

н

п

м

ж

Б

й

о

с

И

В

т

н

я

Р

Г

е

и

к

ю

АТРАКЦІОН « ГОЙДАЛКА»

ГРА « ТАК ЧИ НІ?»

/Якщо твердження правильне, діти піднімають праву руку,якщо неправильне- ліву./

-Прийменники не є самостійними членами речення.

Прийменники вказують на назву предмета.

Прийменники з іншими словами завжди пишуться окремо.

Прийменники належать до службових частин мови.

Прийменники поєднують слова в реченні.

ІУ. Повідомлення теми і мети,завдань уроку

Сьогодні на уроці вчитимемося правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках.Девіз уроку:

«Прийменник з іменником  нас зустрічають,

щиро щастя всім бажають!»

V. ОСНОВНА ЧАСТИНА.Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником./правило с.77/

Вправи для очей з смайликом

Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Ручку правильно тримаю.

Сяду рівно, не  зігнуся, до роботи я беруся.

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Я слова пишу старанно, чисто, гарно, бездоганно.

Ел  ір  гір  ес  веселі  гірки  прийменник

ГРА « РОЗСИПАНКА СЛІВ»

діти У пташок щебіт лісі чули

/У лісі діти чули щебіт пташок./- запис речення каліграфічно.

-Виконання вправи 147.

АТРАКЦІОН « ВЕСЕЛІ ГІРКИ»

Робота над загадками.

  • Відгадайте загадки. Спишіть, розкриваючи дужки. Запишіть іменники у множині.

1 група

-Будинок на /колесо/ йде,на роботу всіх везе./Автобус,тролейбус/

- Падав,падав на / долина/,на /поле/ і на лісок.

   Всіх змочив і сам замок./Дощ/

2 група

-Без/вікно/,без/двері/ повна хата людей./Огірок/

- Взимку сплять,влітку бринять.

   Над / сад/ літають,солодку росу збирають./Бджола/

ПЕРЕВІРКА.Читання виконаного завдання.

 РОБОТА НАД СЛОВНИКОВИМ СЛОВОМ ТРОЛЕЙБУС.

АТРАКЦІОН « ВЛУЧНО В ЦІЛЬ»

  • Спишіть,вставляючи замість пропусків потрібні за змістом прийменники./Робота в парах- взаємоперевірка в групах./
  •    Швидко насувається вечір….. лісових хащах.Темні тіні лежать….деревами. Сніг пластами осипається…..гілок ялин.Сховалося…..деревами низьке вечірнє сонце.
  • АТРАКЦІОН»ДОБЕРИ СЛІВЦЕ»

1 група

------------------рецепту--------------базарі

Дятел вибрав окуляри.

Натягнув собу--------------ніс,

Полетів трудитись-----------------ліс./По,на,на,в/

2 група

Змайстрував мій братик Гриць

Гарну хаточку---------------птиць.

Он----------дереві вона,

---------садку-------------вікна. /Для,на,у,біля/

Фізкультхвилинка « Дощик»

 АТРАКЦІОН « КАРУСЕЛЬ»

-Допишіть іменник у множині,визначте відмінок.

/Завдання учні в групі виконують по черзі,передаючи аркуш по колу.Виграє та група,що впоралась найшвидше./

З-------------  --------------------

На --------------  ------------------

Перед-----------  ---------------------

Біля---------------  ------------------

В----------------  -------------------

Для------------  -----------------

За----------------  -------------------

При----------------  ----------------

АТРАКЦІОН « АВТОДРОМ»

Складіть і запишіть 5-6 повязаних між собою речень,уживаючи іменники у множині з прийменниками/з,біля,до,навколо,в,на,під,перед,за,при,між,через,для/

ПЕРЕВІРКА.Читання представниками груп висловлювань.

УІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

ГРА « ЗНАВЦІ»/Зоровий диктант/

-Запишіть іменники,поставивши у множині.

Біля озера,від променя,до школи,по вулиці,за лісом,по дорозі.

-Визначте відмінки іменників.

- Що спільного у всіх іменників?/ Всі вони мають при собі прийменники./

АТРАКЦІОН « ОГЛЯДОВЕ КОЛЕСО»/завдання на картках/.

1.Завжди вживаються з прийменниками іменники,що стоять у формі:

а/називного відмінка

б/давального відмінка

в/місцевого відмінка

2.Прийменники без,для,від вживаються з іменниками,що стоять у формі:

а/родового відмінка

б/давального відмінка

в/знахідного відмінка

3.Іменники не вживаються з прийменниками у формі:

а/називного відмінка

б/родового відмінка

в/ знахідного відмінка

4. Ніколи не вживаються з прийменником іменники у формі:

а/ родового відмінка

б/називного відмінка

в/ місцевого відмінка

ГРА «ЗАШИФРОВАНЕ СЛОВО»

Я  Щ  С  А  Т

                                /ЩАСТЯ/

-Промовимо словоЩАСТЯ.

- Для вас щастя-це……..

/Вчитель роздає сонячні промінчики/

Сонячний промінчик зігріває всіх своїх теплом. Тепер кожен з вас є охоронцем чарівного промінця  ЩАСТЯ, тому що щастя- це любов до всіх, хто живе на Землі.

Навіть є така приказка»Щастя біжить, а нещастя лежить».

АТРАКЦІОН « СЮРПРИЗ»

Кожен учень одержує витинанку,на якій потрібно вставити закінчення іменників у множині/Ми вдячні батьк….. і мам….., бабус… і дідус….,братик….і сестрич…,що піклуються про нас з безмежною любовю, і цю витинанку подарувати вдома рідним.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

Дякую всім, хто старанно працював,

В зошиті гарно писав,

На всі питання відповідав,

Знання нові хапав.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ В ГРУПАХ.

ВПРАВА « КОМУНІКАТИВНЕ ДЕРЕВО»

-Для тих, хто на уроці   отримав нові знання, прошу прикріпити до дерева долоньку допомоги.

VII. Домашнє завдання

С. 77, вправа 148/2/.

docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
1077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку