Перковецький НВК
Кельменецької селищної ради
Дністровського району
Чернівецької області
Урок
української мови у 2 класі
«Урок-аукціон. Закріплення і узагальнення знань про речення»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Зореслава ДОЛГА
с.Перківці
2022 рік
Урок- аукціон
Тема. Закріплення і узагальнення знань про речення.
Мета. Закріпити вміння визначати види речень за метою висловлювання; будувати речення різних типів; відпрацьовувати навички грамотного письма; розвивати навички зв’язного мовлення; учити розуміти логічний та емоційно - експресивний зміст речення. Розширювати знання учнів про українські народні символи. Виховувати любов до рідної мови та рідного краю.
Обладнання. Молоток іграшковий; роздатковий та дидактичний матеріал; підручник «Українська мова»; картки з назвами «товару»; емблеми назв груп; фішки із смайликами; презентація ppt; ноутбук.
Форма уроку. Урок-аукціон.
Тип уроку. Урок закріплення знань, умінь та навичок.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Доброго дня вам, любі малята,
Хлопчики милі мої і дівчата. Щирою посмішкою всіх вас вітаю, Доброго настрою на весь день бажаю. За руки один одного візьмем – І дружно привітаємось: - Добрий день!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(Відповіді дітей: цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим, загадковим, проблемним, вдалим, пізнавальним, спокійним ефективним неперевершеним )
У - уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
ІІІ. Оголошення теми уроку.
-Сьогодні у нас незвичайний урок. У нас буде урок-аукціон.
Аукціон – це привселюдний розпродаж, на якому покупцем стає той, хто запропонує найвищу ціну.
-На нашому аукціоні – незвичайний «товар». Це картки із завданнями за темою «Речення». Цей «товар» ви зможете «купити», показавши свої знання. Будемо працювати групами. За куплений товар кожна група буде отримувати фішки з смайликами, які в кінці уроку обміняєте на великі смайлики.
-Отже, згадаємо девіз уроку:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Ми група «Всезнайки»:
І тому голову високо, ширше крок.
Життя – це чудовий урок.
Не бійся боротись, рушай на аукціон,
Відважних та спритних –
Чека перемога!
Ми група «Ерудити»:
А аукціон – чудова гра.
Для веселих і кмітливих,
Розумних та щасливих.
Аукціон для тих, хто в чесній боротьбі,
Шлях перемоги покладе собі!
-Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші і мої очікування.
-Аукціон починається! (Стук молотка)
IV. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1 товар «Прислів’я»
-Першими на аукціоні виставлені прислів’я. відкрийте кожна група конверт і складіть прислів’я про калину.
– Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте.
– Калина – одвічний символ України.
– Весною калина білим цвітом квітує.
– У лузі калина з квіточками, як мати з діточками.
-Товар проданий групі… (Стук)
2 товар «Каліграфічна хвилинка»
Відкрийте зошити, покладіть їх правильно на парті, ноги поставте на підлогу. Запишемо дата, класна робота.
Кк ал им во
Калина символ
А тепер складіть продовження поданому реченню
-Товар проданий групі… (Стук)
3 товар «Повторялочка»
Третій товар, знання про речення. Я ставитиму кожній групі по черзі запитання, в якої групи буде більше правильних відповідей, та і отримає цей лот.
Метод «Карусель»
- Які бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні)
- Які речення називаються розповідним? (Речення, в яких щось розповідається).
- Які розділові знаки ставимо в кінці розповідних речень? (Крапку, знак оклику)
- Які речення називаються питальними? Речення, в яких про щось запитується)
- Скласти питальне речення за малюнком. (малюнок калини)
- Які речення називаються спонукальними? (Речення, в яких висловлене спонукання. Це може бути прохання, запрошення, порада, заборона, наказ застереження)
- Які розділові знаки ставимо в кінці таких речень? (Крапку і знак оклику)
- Що часто зустрічається у спонукальному реченні? (Звертання)
- Як ми виділяємо на письмі звертання? (Комою)
-Товар проданий. Власником стає група… (Стук)
4 товар «Завдання із підручника»
Наступний лот – це завдання із підручника. Відкрийте свої підручники на с.147, уважно прочитайте вправу 1 і виконайте завдання вправи 2.
Установіть зв’язок слів у виділених реченнях.
-Цей товар проданий групі… і ви отримуєте свої фішки. (Стук)
Фізкультхвилинка
Музична фізкультхвилинка «Україно – ми твоя надія!».
5 товар «Графічний диктант»
-Наступний товар «Графічний диктант» . Я буду читати речення, а ви уважно слухайте, визначайте тип речення за метою висловлювання і записуйте буквами: Р – розповідне речення
П – питальне речення С – спонукальне речення. Для кожної групи, я буду зачитувати різні речення.
-Отже, товар продано групі…. Вони отримали фішки. (Стук)
6 товар «Письмовий»
-Наступний товар також у підручнику. Прочитайте уважно вправу 3. Спишіть другий абзац. Підкресліть головні слова. Група, яка виконає вже без помилок – отримає цей лот.
-Товар купила група… (Стук)
7 товар «Контрольно-оцінювальний»
-І останній товар, але не менш важливий – це «Контрольно - оцінювальний». Будьте уважними та кмітливими.
Самостійна робота
Списати і поставити розділові знаки в кінці речення.
Калина росте кущем(.) Калина- символ вродливої української дівчини(.) Звідки ж така назва в неї (?)
Списати речення, вставляючи пропущене слово. Поставити розділові знаки. Калина – це …(символ) Любімо її завжди – і в щасті і в …(горі)
Посадімо біля своєї оселі кущ … (калини)
-І останній товар уже проданий. Власником стала група… (Стук)
ІV. Підсумок уроку
1. Гра «Вірю – не вірю»
- Чи вірите ви, що…
1. За метою висловлювання речення поділяються на розповідні, питальні, спонукальні. (Вірю). 2. Речення « Зоре моя вечірняя, зійди над горою» є розповідним. (Не вірю). 3. У кінці питального речення ставиться знак оклику (Не вірю). 4. Речення, які вимовляються з підвищеною інтонацією, називаються окличними (Вірю).
2. Метод «Мікрофон»
-Чи справдились ваші очікування від уроку?
-Мої очікування справдились: ви працювали дружно, злагоджено, впевнено відповідали на запитання і добре виконували завдання.
3. «Незакінчене речення»
Я знаю …
Я навчився …
Я вмію …
Я запам’ятав …
3Обмін смайликів
-А зараз група – обміняє вої маленькі смайлики на великі ,відповідно назви своєї команди.
Дуже ви були старанні,
Отже, всі ви учні гарні.
І за працю на уроці.
Вам подякувати я хочу.