«Урок-аукціон. Закріплення і узагальнення знань про речення»

Про матеріал
Урок- аукціон Тема. Закріплення і узагальнення знань про речення. Мета. Закріпити вміння визначати види речень за метою висловлювання; будувати речення різних типів; відпрацьовувати навички грамотного письма; розвивати навички зв’язного мовлення; учити розуміти логічний та емоційно - експресивний зміст речення. Розширювати знання учнів про українські народні символи. Виховувати любов до рідної мови та рідного краю. Обладнання. Молоток іграшковий; роздатковий та дидактичний матеріал; підручник «Українська мова»; картки з назвами «товару»; емблеми назв груп; фішки із смайликами; презентація ppt; ноутбук. Форма уроку. Урок-аукціон. Тип уроку. Урок закріплення знань, умінь та навичок.
Перегляд файлу

Перковецький НВК

Кельменецької селищної ради

Дністровського району

Чернівецької області

 

 

 

 

 

Урок

 української мови у 2 класі

«Урок-аукціон. Закріплення і узагальнення знань про речення»

 

Благотворительный аукцион в Москве собрал средства для детей с редкими  заболеваниями

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Зореслава ДОЛГА

 

с.Перківці

2022 рік

Урок- аукціон

Тема. Закріплення і узагальнення знань про речення.

Мета. Закріпити вміння визначати види речень за метою висловлювання; будувати  речення різних типів; відпрацьовувати навички грамотного    письма; розвивати навички зв’язного мовлення; учити розуміти логічний  та емоційно - експресивний зміст речення. Розширювати знання учнів про українські народні символи. Виховувати любов до рідної мови та рідного краю.

Обладнання. Молоток іграшковий; роздатковий та дидактичний матеріал; підручник «Українська мова»; картки з назвами «товару»; емблеми назв груп; фішки із смайликами; презентація ppt; ноутбук.

Форма уроку. Урок-аукціон.

Тип уроку. Урок закріплення знань, умінь та навичок.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Доброго дня вам, любі малята,

Хлопчики милі мої і дівчата.                                                                               Щирою посмішкою всіх  вас вітаю,                                                                                    Доброго настрою на весь день бажаю.                                                                 За руки один одного візьмем –                                                                                         І дружно привітаємось:                                                                                                                   - Добрий день!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?

(Відповіді дітей: цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим, загадковим, проблемним, вдалим, пізнавальним, спокійним ефективним неперевершеним )

  • А ви на уроці якими повинні бути?

У - уважними

Р – розумними

О – організованими

К – кмітливими

ІІІ. Оголошення теми уроку.

  1. Вступне слово вчителя

-Сьогодні у нас незвичайний урок. У нас буде урок-аукціон.

Аукціон – це привселюдний розпродаж, на якому покупцем стає той, хто запропонує найвищу ціну.

-На нашому аукціоні – незвичайний «товар». Це картки із завданнями за темою «Речення». Цей «товар» ви зможете «купити», показавши свої знання. Будемо працювати групами. За куплений товар кожна група буде отримувати фішки з смайликами, які в кінці уроку обміняєте на великі смайлики.

-Отже, згадаємо девіз уроку:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

  1. Представлення груп
  • Група «Всезнайки»

Ми група «Всезнайки»:

І тому голову високо, ширше крок.

Життя – це чудовий урок.

Не бійся боротись, рушай на аукціон,

Відважних та спритних –

Чека перемога!

  • Група «Ерудити»

Ми група «Ерудити»:

А аукціон – чудова гра.

Для веселих і кмітливих,

Розумних та щасливих.

Аукціон для тих, хто в чесній боротьбі,

Шлях перемоги покладе собі!

  • Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Ви маєте:
  • Закріпити свої знання і вміння з теми «Речення»;
  • Правильно і чітко висловлювати свої думки;
  • Дотримуватись культури писемного мовлення;
  • Переконати мене, що ви любите і знаєте рідну мову.

-Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші і мої очікування.

-Аукціон починається! (Стук молотка)

IV. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1 товар «Прислів’я»

-Першими на аукціоні виставлені прислів’я. відкрийте кожна група конверт і складіть прислів’я про калину.

  • Група «Всезнайки»

– Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте.
– Калина – одвічний символ України.  

  • Група «Ерудити»

– Весною калина білим цвітом квітує.
– У лузі калина з квіточками, як мати з діточками.     

-Товар проданий групі… (Стук)

2 товар «Каліграфічна хвилинка»

Відкрийте зошити, покладіть їх правильно на парті, ноги поставте на підлогу. Запишемо дата, класна робота.
                                                       Кк  ал  им  во

Калина символ

А тепер складіть продовження поданому реченню

-Товар проданий групі… (Стук)

3 товар «Повторялочка»

Третій товар, знання про речення. Я ставитиму кожній групі по черзі запитання, в якої групи буде більше правильних відповідей, та і отримає цей лот.

Метод «Карусель»
- Які бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні)
- Які речення називаються розповідним? (Речення, в яких щось розповідається).
- Які розділові знаки ставимо в кінці розповідних речень? (Крапку, знак оклику)
- Які речення називаються питальними? Речення, в яких про щось запитується)
- Скласти питальне речення за малюнком. (малюнок калини)
- Які речення називаються спонукальними? (Речення, в яких висловлене спонукання. Це може бути прохання, запрошення, порада, заборона, наказ застереження)
- Які розділові знаки ставимо в кінці таких речень? (Крапку і знак оклику)
- Що часто зустрічається у спонукальному реченні? (Звертання)
- Як ми виділяємо на письмі звертання? (Комою)

-Товар проданий. Власником стає група…  (Стук)

 

4 товар «Завдання із підручника»

Наступний лот – це завдання із підручника. Відкрийте свої підручники на с.147, уважно прочитайте вправу 1 і виконайте завдання вправи 2.

Установіть зв’язок слів у виділених реченнях.

-Цей товар проданий групі… і ви отримуєте свої фішки.  (Стук)

 

Фізкультхвилинка

Музична фізкультхвилинка «Україно – ми твоя надія!».

 

5 товар «Графічний диктант»  

-Наступний  товар «Графічний диктант» .                                                                                                                                 Я буду читати речення, а ви уважно слухайте, визначайте тип речення за метою висловлювання і записуйте буквами: Р – розповідне речення
П – питальне речення   С – спонукальне речення. Для кожної групи, я буду зачитувати різні речення.

  • Група «Всезнайки»
    - Калинонько, чому сумуєш? (П)
    - Хмарка сонце закриває. (Р)
    - Попроси її гарненько. (Р)
    - Хмарко, відступи, будь ласка! (С)
  • Група «Ерудити»
    - Хмарка відступила. (Р)
    - Дякую тобі красненько. (Р)
    - Що ти кажеш? (П)
    - Я не чую, бо далеко вже мандрую! (Р)
    (Самомоперевірка)

-Отже, товар продано групі…. Вони отримали фішки. (Стук)

 

6 товар «Письмовий»

-Наступний товар також у підручнику. Прочитайте уважно вправу 3. Спишіть другий абзац. Підкресліть головні слова. Група, яка виконає вже без помилок – отримає цей лот.

-Товар купила група… (Стук)

7 товар «Контрольно-оцінювальний»

-І останній товар, але не менш важливий – це «Контрольно - оцінювальний». Будьте уважними та кмітливими.

Самостійна робота

  •  Група «Всезнайки»

Списати і поставити розділові знаки в кінці речення.            

Калина росте кущем(.)  Калина- символ вродливої української дівчини(.)  Звідки ж така назва в неї (?)

  • Група «Ерудити»

Списати речення, вставляючи пропущене слово. Поставити розділові знаки.                                                                                                                     Калина – це …(символ)    Любімо її завжди –  і в щасті  і в …(горі)
Посадімо біля своєї оселі кущ … (калини)

-І останній товар уже проданий. Власником стала група…  (Стук)

ІV. Підсумок уроку

1. Гра «Вірю – не  вірю»

-  Чи  вірите  ви, що…

1. За  метою  висловлювання  речення  поділяються  на  розповідні, питальні, спонукальні. (Вірю).                                                                                                                         2.  Речення « Зоре  моя  вечірняя, зійди  над  горою»  є  розповідним. (Не вірю).                                                                                                                                                    3. У  кінці  питального  речення  ставиться  знак  оклику (Не вірю).                                     4. Речення, які  вимовляються  з  підвищеною  інтонацією, називаються  окличними (Вірю).

2. Метод «Мікрофон»

-Чи справдились ваші очікування від уроку?

-Мої очікування справдились: ви працювали дружно, злагоджено, впевнено відповідали на запитання і добре виконували завдання.

3. «Незакінчене речення»

Я знаю …

Я навчився …

Я вмію …

Я запам’ятав 

3Обмін смайликів

-А зараз група – обміняє вої маленькі смайлики на великі ,відповідно назви своєї команди.

Дуже ви були старанні,

Отже, всі ви учні гарні.

І за працю на уроці.

Вам подякувати я хочу.

 

 

 

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку