Златопільський ліцей Новомиргородської міської ради Кіровоградської області |
Авангард:кубізм, футуризм, |
Мистецтво 9 клас |
Давиденко Алла Юріївна вчитель мистецтва 16.01.2023
|
Тема: Авангард:кубізм, футуризм,
Мета: формування ключових компетентностей: знаходити інформацію про сучасне мистецтво; проявляти здатність до взаємодії та продуктивної співпраці з різними партнерами у групі та команді, ініціативу;
міжпредметної естетичної компетентностей: оволодіння знаннями про напрямок авангарду; спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення мистецтва авангарду, вміння вільно висловлювати та аргументувати власну думку; виховувати інтерес та поважне ставлення до мистецької спадщини світового значення;
предметних мистецьких компетентностей: ознайомити з шедеврами авангардного мистецтва, дати поняття «колаж», «кубізм», «футуризм»; розвивати естетичний смак, творчі здібності; активізуваи пошукові ініціативи учнів.
Тип уроку: комбінований
Технічне оснащення: ІКТ
Обладнання: для вчителя – музичний інструмент, електронна презентація «Кубізм»; для учнів – підручник (Мистецтво:підручник для 9 кл. загальноосвіт.навч. закл./ Л.М.Масол. –К.: Видавничий дім «Освіта», 2017.-224с.)
Хід уроку
І. Організаційний момент. Вітання з класом.
ІІ. Актуалізація опорної діяльності.
1.Поторення вивченого матеріалу. д.
2. Повідомлення теми уроку.
Слово вчителя.
За оцінками фахівців, у світі три найвідоміші художники: геній італійського Відродження Леонардо да Вінчі; великий нідерландський постімпресіоніст Вінсент Ван Гог і лідер модерністів іспанець Пабло Пікассо. Тож сьогодні поговоримо про авангард в мистецтві.
ІV. Викладення нового матеріалу.
1.Кубізм. У тісній співпраці з французьким художником Жоржем Браком П.Пікассо заснував новий авангардний напрям – кубізм, який відображав кардинальну зміну уявлень про простір у мистецтві. Назва напряму виникла після критичного зауваження з приводу робіт Ж.Брака, що він зводить «міста, будинки і фігури до геометричних схем і кубів», і ніби - то це - «кубічні примхи». Справді художники в простих формах - конуса, циліндра, куба – намагалися знайти просторові моделі речей і явищ, у яких прагнули передати складність і різноманіття світу. Вони звернули увагу на природу зорових ілюзій, художніх уявлень. Відмова від фігуративного живопису означала радикальну революцію в мистецтві.
Три періоди кубізму:
Робота з підручником ст..53-54(обговорення картин)
2. Портрет митця. Творчість Пабло Пікассо. Робота з підручником.
З. Творчість О.Архипенко. Робота з підручником.
4. Футуризм.
5.Творча робота. Намалювати композицію у стилі кубізму. За потреби підписати.
V. Узагальнення.
Назвіть особливості кубізму на прикладі конкретних творів.
Що нового і цікавого дізнались на уроці?
VI. Домашнє завдання. Уявіть себе музичним редактором і доберіть музичні твори до картин П.Пікассо.