Урок "Авангард:кубізм, футуризм"

Про матеріал
Розробка уроку мистецтва для учнів 9 класу з використанням елементів ейдетики.
Перегляд файлу

Златопільський ліцей Новомиргородської міської ради Кіровоградської області

Авангард:кубізм, футуризм,

Мистецтво 9 клас

 

 

Давиденко Алла Юріївна вчитель мистецтва

16.01.2023

 

 


Тема: Авангард:кубізм, футуризм,

Мета: формування ключових компетентностей: знаходити інформацію про сучасне мистецтво; проявляти здатність до взаємодії та продуктивної співпраці з різними партнерами у групі та команді, ініціативу;

міжпредметної естетичної компетентностей: оволодіння знаннями про напрямок авангарду; спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення мистецтва авангарду, вміння вільно висловлювати та аргументувати власну думку; виховувати інтерес та поважне ставлення до мистецької спадщини світового значення;

предметних мистецьких компетентностей: ознайомити з шедеврами авангардного мистецтва, дати поняття «колаж», «кубізм», «футуризм»; розвивати естетичний смак, творчі здібності; активізуваи пошукові ініціативи учнів.

Тип уроку: комбінований

Технічне оснащення: ІКТ

Обладнання: для вчителя – музичний інструмент, електронна презентація «Кубізм»; для учнів – підручник (Мистецтво:підручник для 9 кл. загальноосвіт.навч. закл./ Л.М.Масол. –К.: Видавничий дім «Освіта», 2017.-224с.)

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент. Вітання з класом.

ІІ. Актуалізація опорної діяльності.

1.Поторення вивченого матеріалу. д.

  • Що таке імпресіонізм?
  • Назвіть представників імпресіонізму?
  • Схарактеризуйте творчість митця, який найбільше вас зацікавив?

2. Повідомлення теми уроку.

Слово вчителя.

За оцінками фахівців, у світі три найвідоміші художники: геній італійського Відродження Леонардо да Вінчі; великий нідерландський постімпресіоніст Вінсент Ван Гог і лідер модерністів іспанець Пабло Пікассо. Тож сьогодні поговоримо про авангард в мистецтві.

 

ІV. Викладення нового матеріалу.

1.Кубізм. У тісній співпраці з французьким художником Жоржем Браком П.Пікассо заснував новий авангардний напрям – кубізм, який відображав кардинальну зміну уявлень про простір у мистецтві. Назва напряму виникла після критичного зауваження з приводу робіт Ж.Брака, що він зводить «міста, будинки і фігури до геометричних схем і кубів», і ніби - то це - «кубічні примхи». Справді художники в простих формах - конуса, циліндра, куба – намагалися знайти просторові моделі речей і явищ, у яких прагнули передати складність і різноманіття світу. Вони звернули увагу на природу зорових ілюзій, художніх уявлень. Відмова від фігуративного живопису означала радикальну революцію в мистецтві.

Три періоди кубізму:

  • Тривали експерименти з виділення геометричних форм із предметів і фігур,розпочаті  П.Сезанном.( Репродукція П.Пікассо «Авіньойонські дівчата»);
  • Притаманна дрібна деталізація зображеного,коли звичні об’єкти аналітично руйнуються, їх ніби розкладають на окремі площини, грані, кути зору( згори, знизу, збоку). Усе це комбінувалось в композицію натюрморту, рідше портрета чи пейзажу. Кольорова палітра свідомо обмежувалась.
  • Художники захопились зворотнім процесом –синтезуванням і почали працювати в техніці колажу та аплікації. Вони конструювали зображення з найрізноманітніших елементів: літер, цифр, нот, кольорового паперу, обривків газет, шпалер з орнаментом, імітація різних фактур, мотузок, шматків дерева і тканини. Усе це в уяві глядача повинно було сформуватись у певний образ (зазвичай натюрморт).При достатньо віддаленій схожості з оригіналом сенс твору підказувала його назва. (Репродукції картин Хуан Грісаа «Гітара на столі», Фернан Леже «Акордеон»)

 

Робота з підручником ст..53-54(обговорення картин)

  • Порівняйте зразки кубізму.
  • Віднайдіть у них ознаки різних періодів розвитку цього напряму?
  • Уявіть, яка музика може «звучати» з картин, присвяченим музичним інструментам.

2. Портрет митця. Творчість Пабло Пікассо. Робота з підручником.

З. Творчість О.Архипенко. Робота з підручником.

4. Футуризм.

5.Творча робота. Намалювати композицію у стилі кубізму. За потреби підписати.

V. Узагальнення.

Назвіть особливості кубізму на прикладі конкретних творів.

Що нового і цікавого дізнались на уроці?

VI. Домашнє завдання. Уявіть себе музичним редактором і доберіть музичні твори до картин П.Пікассо.

docx
Додав(-ла)
Давиденко Алла
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
16 січня 2023
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку