Тема: «Автоматизація звука Ч у словах» (інклюзія)
Мета: Автоматизувати вимову звука «Ч» у словах, словосполученнях; розвивати фонематичний слух; удосконалювати навички звукового аналізу слів; спонукати дитину до відповідей розгорнутою фразою; збагачувати словниковий запас.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Логопед. Доброго дня! Сьогодні до нас завітала Аліса. Вона потрапила у країну чудес. Там вона бачила багато казкових персонажів які неправильно вимовляли звук «Ч». Давай, ми її підкажемо як правильно вимовляти цей звук, щоб вона допомогла жителям у країні чудес!
ІІ. Артикуляційна гімнастика
Та перед ти, як розпочати її допомагати, ми покажемо вправи для нашого язика, щоб він став слухняним.
Артикуляційні вправи:
«Пташенята»
«Лопаточка»
«Смачне варення»
«Чашечка»
«Поклацати язиком, як коник копитами»
«Грибок»
«Гармошка»
«Хто далі загонить м'яча»
«Фокус»
«Рупор»
ІІІ. Автоматизація звука «р» у складах.
Логопед. Давай, ми з тобою покажемо як звук «Ч» звучить та товаришує з іншими звуками. (утворення складів з голосними звуками, зі збігом приголосних, в обернених складах).
IV. Автоматизація звука «Ч» у словах.
Дидактична гра «Допоможи Алісі»
Логопед. Допоможи Алісі розставити чашки для гостей. Коли розставиш чашки, то дізнаєшся скільки прийде гостей до Аліси. Головне правило: правильно та чітко вимовляй малюнки.
IV. Автоматизація звука «р» у словах.
Логопед. Гості Аліси не знають які слова зображені. Допоможи їм, встав пропущену букву.
_овен _айник ка_ка
_ерв'як клю_ ру_ка
м'я_ _ай гле_ик
соро_ка пі_ та_ка
_еревики _ерепаха ве_ір
v.Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI
VI. Звуковий аналіз слів.
Логопед. Аліса розповіла мені, що одного разу пішла вона у гості з друзми до королеви, а вона наказала їм принести мішок речей, у яких є звук «Ч». Але вони не впорались із завданням. Допоможемо Алісі та її друзям зібрати ці речі?
(Ставлю мішок. Дитині роздаю картинки із зображеннями різних предметів, а дитина відбирає лише ті, в назві яких є звук «р». Дитина ставить у мішок і складає з ним речення).
VIІ. Підсумок заняття.
Логопед. Молодець! Наша Аліса вже знає як допомогти своїм друзям.