Урок 5
Урок – дослідження.
Тема. Багатство вод Світового океану. Океан та людина.
Мета: поглибити і систематизувати знання учнів про Світовий океан, сформувавши первинні знання про природні ресурси Світового океану і способи їх вивчення та різноманітність багатств Світового океану ; сприяти формуванню первинних умінь учнів оцінювати ресурси Світового океану; розвивати вміння учнів аргументувати свою відповідь, використовуючи додаткову літературу; формувати в учнів дбайливе ставлення до багатств океану.
Очікувані результати: основні знання –нерівномірний розподіл рослин і тварин у Світовому океані, ресурси океану;
основні вміння –оцінювати ресурси Світового океану та вплив господарської діяльності людини на Світовий океан.
Обладнання: фізична карта океанів, атласи, контурні карти, підручники.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Структура уроку:
1.Організаційний момент
2. Підготовка до сприйняття матеріалу. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
4.Вивчення нового матеріалу. Осмислення нових знань і умінь.
5.Закріплення, систематизація, узагальнення нових знань і умінь учнів.
6.Підсумок уроку.
7.Домашнє завдання.
Епіграф: ”Океани і моря – блакитні лани”
Хід уроку
1.Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Робота з картою
Учні у парах працюють над картами атласу, оцінюючи відповіді самостійно.
Двоє учні біля настінної карти шукають по 6 об’єктів Світового океану, за що отримують оцінки.
Географічний диктант.
Гра „Морська зірочка”
Учні, передаючи з рук у руки муляж морської тваринки, якомога швидше називають один з географічних об’єктів Світового океану, отримуючи за правильну відповідь 1 бал, або помилившись, втрачають його. Вчитель називає океан , а учні його географічні об’єкти.
3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
Мабуть, серед вас, учні, немає такого, хто б не захоплювався подорожами мореплавця – дослідника вод Світового океану Ж.І. Кусто.
Хто з вас не мріяв про подорож до неповторно красивого і загадкового підводного світу? Сьогодні ваша мрія здійсниться. На уроці ми вирушаємо у безмежний світ багатств Світового океану.
Оголошення теми і мети уроку.
4. Вивчення нової теми.
Бліц – опитування
Робота з підручником та зошитом
Робота в групах
Клас ділиться на групи. Кожна група отримує завдання.
Картка 1.
Картка 2.
Картка 3
5.Закріплення, систематизація, узагальнення нових знань і умінь учнів.
Проблемне запитання
1. Використовуючи карту океанів, поясніть, чому один із видів хімічних добрив, що застосовується на полях східної Африки, через кілька місяців був виявлений у водах Бенгальської затоки?
2.Чому воду океану необхідно охороняти насамперед від забруднення нафтою?
Географічний практикум
А) райони забруднення Світового океану.
Б)джерела цього забруднення;
В) зони відпочинку.
6.Підсумок уроку.
Заключне слово вчителя.
Аналіз роботи учнів на уроці. Оцінка досягнення очікуваних результатів.
7.Домашнє завдання.
Прочитати §
Скласти твір – роздум „Вплив людини на світовий океан.”