Урок "Багатство вод Світового океану. Океан та людина"

Про матеріал
Урок - дослідження "Багатство вод Світового океану. Океан та людина" до теми "Гідросфера " 6 клас
Перегляд файлу

Урок 5

Урок – дослідження.

Тема. Багатство вод Світового океану. Океан та людина.

Мета: поглибити і систематизувати знання учнів про Світовий океан, сформувавши первинні знання про природні ресурси Світового океану і способи їх вивчення та різноманітність багатств Світового океану ; сприяти формуванню первинних умінь учнів оцінювати ресурси Світового океану; розвивати вміння учнів аргументувати свою відповідь, використовуючи додаткову літературу; формувати в учнів дбайливе ставлення до багатств  океану.

Очікувані результати: основні знання –нерівномірний розподіл рослин і тварин у Світовому океані, ресурси океану; 

основні вміння –оцінювати ресурси Світового океану та вплив господарської  діяльності людини на  Світовий океан.

Обладнання: фізична карта океанів, атласи, контурні карти, підручники.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Структура уроку:

1.Організаційний момент

2. Підготовка до сприйняття матеріалу. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

4.Вивчення нового матеріалу. Осмислення нових знань і умінь.

5.Закріплення, систематизація, узагальнення нових знань і умінь учнів.

6.Підсумок уроку.

7.Домашнє завдання.

Епіграф: ”Океани і моря – блакитні лани”

Хід уроку

1.Організаційний момент

 

2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Робота з картою

Учні у парах працюють над картами атласу, оцінюючи відповіді самостійно.

 Двоє учні біля настінної карти шукають по 6 об’єктів Світового океану, за що отримують оцінки.

Географічний диктант.

  1. Яка середня солоність вод Світового океану?
  2. Назвіть географічний об’єкт вода якого максимально солона.
  3. Де на Землі зафіксована мінімальна солоність вод?
  4. На які типи поділяються течії за температурою?
  5. Як називаються хвилі спричинені підводними вулканами чи землетрусами?
  6. Назвіть найпотужнішу холодну течію Землі.

Гра „Морська зірочка”

 Учні, передаючи з рук у руки муляж морської тваринки, якомога швидше називають один з географічних об’єктів Світового океану, отримуючи за правильну відповідь 1 бал, або помилившись, втрачають його. Вчитель називає океан , а учні його географічні об’єкти.

3.Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

 Мабуть, серед вас, учні, немає такого, хто б не захоплювався подорожами  мореплавця – дослідника вод Світового океану Ж.І. Кусто.

Хто з вас не мріяв про подорож до неповторно красивого і загадкового підводного світу? Сьогодні ваша мрія здійсниться. На уроці ми вирушаємо у безмежний світ багатств Світового океану.

Оголошення теми і мети уроку.

4. Вивчення нової теми.

Бліц – опитування

  1. Що таке материкова обмілина?
  2.  Чи можливий видобуток корисних копалин на материковій обмілині?
  3. Які морські рослини і тварини вам відомі?
  4. Чому світовий океан має потребу в охороні?
  5. Які джерела забруднення Світового океану вам відомі?

 

Робота з підручником та зошитом

  1. Визначте райони Світового океану, які найбільше заселені живими організмами.
  2. Складіть схему „Ресурси Світового океану”.
  3. Випишіть поняття планктон, нектон, бентос.

Робота в групах

Клас ділиться на групи. Кожна група отримує завдання.

Картка 1.

  1. Охарактеризуйте біологічні ресурси Світового океану.
  2. Складіть сенкан „Нектон”.

 

Картка 2.

  1. Охарактеризуйте мінеральні ресурси Світового океану.
  2. Скласти асоціативний кущ „Морська вода”.

 

Картка 3

  1. Охарактеризуйте енергетичні ресурси Світового океану.
  2. Скласти твір – мініатюру „Людина і Океан”.

 

5.Закріплення, систематизація, узагальнення нових знань і умінь учнів.

 

 

Проблемне запитання

1. Використовуючи карту океанів, поясніть, чому один із видів хімічних добрив, що застосовується на полях східної Африки, через кілька місяців був виявлений у водах Бенгальської затоки?

 2.Чому воду океану необхідно охороняти насамперед від забруднення  нафтою?

 

Географічний практикум

  1. Позначте на контурній карті своїми умовними знаками :

А) райони забруднення Світового океану.

Б)джерела цього забруднення;

В) зони відпочинку.

6.Підсумок уроку.

Заключне слово вчителя.

Аналіз роботи учнів на уроці. Оцінка досягнення очікуваних результатів.

7.Домашнє завдання.

Прочитати  §

Скласти твір – роздум „Вплив людини на світовий океан.”

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку