Тема. Березнева казка. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять»
Мета: познайомити з творчістю Михайла Стельмаха; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, узагальнювати, осмислювати набуті знання; розвивати мовлення, мислення, увагу, спостережливість; поповнювати словниковий запас; виховувати любов до прекрасного, дбайливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок, починаємо урок.
(Привітання з гостями)
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Гра «Слухняний ротик»
2. Робота за таблицею складів
- Гра «Потяг»;
- Гра «Спіймай склад»;
- Гра «Склади слово».
3. Робота над скоромовкою
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Бесіда
- Який розділ почали опрацьовувати?
- Який твір читали вдома? Назвіть жанр? Хто автор?
2. Рубрика «Декламатор» (виразне читання вірша біля дошки)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
1. Прихід казкового героя Піноккіо
- Хто завітав? З якої казки? Хто є автором?
2. Слухання загадки
Білосніжні, гарні птиці дім будують на водиці,
Дуже схожі на гусей, обережні до людей. (Лебідь)
3. Бесіда
- До якої групи тварин належить лебідь?
- Який це птах: дикий чи свійський? Перелітній чи осілий?
- Чи можна на Сумщині побачити лебедів?
4. Рубрика «Цікаво знати»
Назва цього птаха означає «білий», що відповідає його символіці, як білого денного світла (сонячний птах). У багатьох народів лебідь – Божественний птах, символ богів, незаплямованої білизни. У наших предків лебідь – символ вірності, любові до рідної землі.
5. Рубрика «Цікава арифметика»
- З яким автором ми працюватимемо»
6. Повідомлення теми і мети
V. Вивчення нового матеріалу
1. Рубрика «Юні дослідники» ( доповіді учнів про біографію автора)
2. Робота за підручником. Читання біографії автора (с 163)
- Що перейняв Михайло від своїх батьків?
- Як хлопчик навчався?
- Що він створив для дітей?
VІ. Фізкультхвилинка
3. Рубрика «Передбачення»
- Зачитайте заголовок? Про що, на вашу думку, буде твір?
- Щоб перевірити, пограємо в гру «Рибки»
4. Гра «Рибки» (мовчазне читання). Висновок.
5. Словникова робота. Довідкове бюро
1) На дошці, з поясненням (Брама, одгетькує, худібка)
2) В підручнику ( гра Відлуння»)
- Що спільне у цих словах?
- Яке слово є синонімом до слова лякаюсь?
6. Гра «Земля – небо». Напівголосне читання
- Назвіть дійових осіб
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ. Узагальнення і систематизація знань і вмінь
1. Бесіда за змістом твору
- Чи сподобався вам дід з онуком? Чому?
- Чому дід сказав, що лебеді принесли весну і життя?
- Як ви розумієте вислови «Сонце своїми ключами відімкне землю»; «Місяць кивне головою, а сонце посміхнеться»?
- Якого жанру цей твір? Доведіть.
2. Гра «Котик-муркотик». Виразне читання учнями.
3. Підготовка до виразного читання у особах
- Хто нам потрібен, щоб прочитати у особах?
- Хто є онуком? (автор, який згадує про своє дитинство)
- Яким є дідусь? Онук?
4. Читання за особами. Гра « Ми – актори»
5. Робота у парах. Тестування ( картки). Перевірка.
6. Робота над прислівʼями на с. 164
ІХ. Підсумок уроку
1. Бесіда
- Який розділ опрацьовуємо?
- Яке оповідання читали?
- Хто є автором?
- Чого вчить нас це оповідання?
- Тож яка головна думка твору?
2. Гра «Сонечко»
- Оберіть промінці, яким був урок на вашу думку?
Х. Повідомлення домашнього завдання
Виразно читати, відповідати на запитання ( с.163-164)
Літературне читання
Тема. Березнева казка. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять»
Мета: познайомити з творчістю Михайла Стельмаха; вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, узагальнювати, осмислювати набуті знання; розвивати мовлення, мислення, увагу, спостережливість; поповнювати словниковий запас; виховувати любов до прекрасного, дбайливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок, починаємо урок.
(Привітання з гостями)
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Гра «Слухняний ротик»
2. Робота за таблицею складів
- Гра «Потяг»;
- Гра «Спіймай склад»;
- Гра «Склади слово».
3. Робота над скоромовкою
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Бесіда
- Який розділ почали опрацьовувати?
- Який твір читали вдома? Назвіть жанр? Хто автор?
2. Рубрика «Декламатор» (виразне читання вірша біля дошки)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
1. Прихід казкового героя Піноккіо
- Хто завітав? З якої казки? Хто є автором?
2. Слухання загадки
Білосніжні, гарні птиці дім будують на водиці,
Дуже схожі на гусей, обережні до людей. (Лебідь)
3. Бесіда
- До якої групи тварин належить лебідь?
- Який це птах: дикий чи свійський? Перелітній чи осілий?
- Чи можна на Сумщині побачити лебедів?
4. Рубрика «Цікаво знати»
Назва цього птаха означає «білий», що відповідає його символіці, як білого денного світла (сонячний птах). У багатьох народів лебідь – Божественний птах, символ богів, незаплямованої білизни. У наших предків лебідь – символ вірності, любові до рідної землі.
5. Рубрика «Цікава арифметика»
- З яким автором ми працюватимемо»
6. Повідомлення теми і мети
V. Вивчення нового матеріалу
1. Рубрика «Юні дослідники» ( доповіді учнів про біографію автора)
2. Робота за підручником. Читання біографії автора (с 163)
- Що перейняв Михайло від своїх батьків?
- Як хлопчик навчався?
- Що він створив для дітей?
VІ. Фізкультхвилинка
3. Рубрика «Передбачення»
- Зачитайте заголовок? Про що, на вашу думку, буде твір?
- Щоб перевірити, пограємо в гру «Рибки»
4. Гра «Рибки» (мовчазне читання). Висновок.
5. Словникова робота. Довідкове бюро
1) На дошці, з поясненням (Брама, одгетькує, худібка)
2) В підручнику ( гра Відлуння»)
- Що спільне у цих словах?
- Яке слово є синонімом до слова лякаюсь?
6. Гра «Земля – небо». Напівголосне читання
- Назвіть дійових осіб
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ. Узагальнення і систематизація знань і вмінь
1. Бесіда за змістом твору
- Чи сподобався вам дід з онуком? Чому?
- Чому дід сказав, що лебеді принесли весну і життя?
- Як ви розумієте вислови «Сонце своїми ключами відімкне землю»; «Місяць кивне головою, а сонце посміхнеться»?
- Якого жанру цей твір? Доведіть.
2. Гра «Котик-муркотик». Виразне читання учнями.
3. Підготовка до виразного читання у особах
- Хто нам потрібен, щоб прочитати у особах?
- Хто є онуком? (автор, який згадує про своє дитинство)
- Яким є дідусь? Онук?
4. Читання за особами. Гра « Ми – актори»
5. Робота у парах. Тестування ( картки). Перевірка.
6. Робота над прислівʼями на с. 164
ІХ. Підсумок уроку
1. Бесіда
- Який розділ опрацьовуємо?
- Яке оповідання читали?
- Хто є автором?
- Чого вчить нас це оповідання?
- Тож яка головна думка твору?
2. Гра «Сонечко»
- Оберіть промінці, яким був урок на вашу думку?
Х. Повідомлення домашнього завдання
Виразно читати, відповідати на запитання ( с.163-164)