Урок містить практичне застосування здобутих знань. Даний урок пропоную проводити на шкільному подвір'ї так, як тема "Безпека руху велосипедиста" вивчається у теплу пору навачльного року. І це буде кращою мотивацією до виконання Правил дорожнього руху для велосипедистів та пропагування екологічно чистого виду транспорту - велосипеда.
Основи здоров’я
Урок № 31
Дата:
Тема: Безпека руху велосипедиста
Мета:
Обладнання: мультимедійне обладнання, картки, підручники, робочі зошити, малюнки, велосипеди.
Методи: розповідь учителя з елементами бесіди, робота в групах, опитування, проблемне питання, практичні навички.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Так як тему «Безпека руху велосипедиста», вивчають у тепло пору навчального року, то урок рекомендую провести на подвір’ї школи. Обов'язково не забуваючи про дисципліну та правила безпеки життєдіяльності.
У класі вчитель знайомить учнів із принципами роботи на уроці, проводить інструктаж з техніки безпеки, повторюють матеріал вивчений на минулому уроці.
Вправа «Світлофор»
Учні мають картки зеленого, жовтого та червоного кольору. Зелений колір - знаю відповідь, жовтий – знаю, але не впевнений у відповіді, червони – не знаю відповіді.
Питання для обговорення.
Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.
Проблемне запитання:
Слово вчителя.
Сьогодні у світі випускається величезна кількість велосипедів для дорослих і дітей. Наявність такої великої кількості велосипедів на дорогах і вулицях міст набагато ускладнює рух механічних транспортних засобів, навіть при ідеальному виконанні велосипедистами правил дорожнього руху.
Велосипед, як транспортний засіб, має свої особливості - він дуже маневрений і недостатньо стійкий, особливо при поворотах. До того ж, швидкість руху велосипедистів значно відрізняється від швидкості руху мотоциклів, автомобілів, тролейбусів, автобусів.
Як не дивись, велосипед є транспортним засобом, а велосипедист – його водієм, тому йому необхідно знати правила дорожнього руху так само, як водію автомобіля або мотоцикла.
На жаль, не всі водії велосипедів знають і виконують правила дорожнього руху, а дехто вважає їх занадто суворими. Можна навести немало прикладів, коли неумілі дії велосипедистів приводили до ДТП з важкими наслідками. Наслідки можуть бути важкими і для самих велосипедистів.
1.Перегляд відео з Інтернету «Правила безпеки велосипедистів».
2.Практичне засвоєння нового матеріалу.
- Проведення інструктажу.
- Перевірка справності велосипедів на подвір’ї школи.
3.Робота в групах.
Робота в групах проводиться за інструкціями, демонстрацією та поясненнями вчителя.
1 група – перевезення вантажу та пасажирів на велосипеді.
2 група – виконання маневрів на велосипеді.
3 група – як безпечно об'їхати перешкоду на велосипеді.
Моделювання та обговорення ситуацій, що можуть спровокувати ДТП за участю велосипедистів.
Вправа «Вільний мікрофон»
Опрацювати відповідний параграф підручника.
Творче завдання – розробити рекламу для заохочення займатися велоспортом.