Урок " Безробіття і зайнятість трудових ресурсів"

Про матеріал

Безробіття і зайнятість трудових ресурсів

Мета:використовувати різні форми та методи роботи,розвивати економічне мислення, виховувати працездатність та самостійність.

Компетентності:ціннісно-смислова компетентність, навчально–пізнавальна, інформаційна компетентність, комунікативна компетентність, соціально-трудова компетентність.

Роздатковий матеріал: план уроку, цитатник, тести « статус населення», пам'ятка центру зайнятості, рекомендації щодо надання субсидій, ікт

Перегляд файлу

Безробіття і зайнятість трудових ресурсів

Мета:використовувати різні форми та методи роботи,розвивати економічне мислення, виховувати працездатність та самостійність.

Компетентності:ціннісно-смислова компетентність, навчально–пізнавальна, інформаційна компетентність, комунікативна компетентність, соціально-трудова компетентність. 

Роздатковий матеріал: план уроку, цитатник, тести « статус населення», пам'ятка центру зайнятості, рекомендації щодо надання субсидій, ікт

Зміст

Форма роботи

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Організаційний момент

 

Проведення майстер класу

 

  1. Структура та статус населення України.

Все населення України поділяється на 2 основні групи: працездатне та непрацездатне населення. Працездатне населення включає економічно активне населення та економічно неактивне населення. Звернемо увагу на групу економічно активного населення,  Що поділяється на зайнятих та безробітних.

Ось що говорить стаття №2 закону України:

Відповідно до статті №2 закону України " Про зайнятість населення"

Безробіття — це складне соціально-економічне явище, при якому частина економічно активного населення не має роботи й заробітку

 

Зверніть увагу , що до економічно активного населення належать пенсіонери, домогосподарки, особи які доглядають хворих, студенти денного відділення.

 

Ще одна группа - це непрацездатне населення. Хто ж відноситься до непрацездатного населення? Це особи віком до 16 років, чоловіки та жінки старші за 60 років, особи, що знаходяться в спеціалізованих закладах.

 

Відео « Безробіття в Україні»

 

 

Я пропоную вам слайд-тест в визначенні « Статусу населення»

Визначте статус населення

Зайнятий (з) ,безробітний( б),економічно неактивний (ЕН), непрацездатний (нп)

Особи

статус

1

 

 

2

 

3

 

4

5

 

6

 

7

Хлопець, який працює вчителем інформатики та навчається паралельно у КДПІ на заочному відділенні

Водій, який звільнився з роботи. Стоїть на обліку в державній службі зайнятості

Учень 10 класу

 

Жінка яка доглядає за новонародженою дитиною

Чоловік,який звільнився за власним бажанням. Зараз шукає роботу.

Працівник заводу працює неповний робочий день

 

Бухгалтер банку

 З

 

Б

 

НП

 

 

ЕНН

Б

 

З

 

З

 

Самоперевірка тесту

 

 

  1. Причини та види безробіття

 

На опорних конспектах є причини та види безробіття. Я знову ж таки пропоную проставити цифри по їх значимості, на ваш погляд.

 

Причини  безробіття

  •  переїзд на нове місце проживання
  • стан здоров'я
  • підвищення кваліфікації
  • бажання знайти роботу
  • спад в економіці
  • сезонні коливання рівня виробництва
  • зміна галузевої структури
  • зміна в демографічній ситуації

 

 

Види безробіття

 

 

 

 

  • Фрикційне - безробіття виникає внаслідок безперервного руху працездатного населення між регіонами, від професії до професії(догляд за дитиною,молодь яка шукає роботу,закінчення навч.заклад
  • Структурне - попит і пропозиція на робочу силу не збігається через зміни на робочу силу ( винайдення нових верстатів,  необхідно підвищення кваліфікації)
  • Циклічне -(виникає внаслідок економічного спаду,попит на товари знижується)
  • Прихована ( неповний робочий день)

 

  1. Наслідки безробіття.

До чого ж призводить безробіття ?

Наслідки :(-)

  • втрата частини ВВП
  • скорочення податкових надходжень
  • високі ціни на ринку житла
  • повільний розвиток недержавного сектору
  1. Регулювання безробіття

В нашому місті регулюванням проблеми безробіття допомагає центр зайнятості, який знаходиться за адресою Медична….. Учні мого класу  працювали над проектом  регулювання безробіття. Фрагмент проекту це інтерв'ю з ведучим спеціалістом  центра зайнятості.

 

  • Виділення субсидій та стимулювання зайнятості окремих груп населення,
  • Підтримка підприємств,  які створюють робочі місця
  • Створення підприємств у державному або приватному секторі
  • Надання допомоги  у зв'язку  втратою роботи
  • Надання пільг безробітнім
  • Компенсація витрат на проф. підготовку
  • Створення системи проф. навчання

 

 

Я розрахувати субсидію

 Скоротилася кількість необхідних документів. Зараз потрібно лише заповнити заяву і спрощену форму декларації про доходи. А раніше потрібні були довідки про доходи з місць роботи всіх зареєстрованих в квартирі за півроку, заповнити декларацію про доходи та майно всіх жільцов. За старим порядком субсидія не покладалася сім'ї, в якій хтось володіє декількома житловими приміщеннями або декількома автомобілями, або в ній є працездатна людина, яка не працює. Чи не покладалася субсидія і сім'ї, що зробила придбання на суму, в 10 разів перевищує прожитковий мінімум (тобто більше 11 760 грн). Тепер же єдине обмеження - від 50 Купівля 000 грн.Субсидія призначатиметься на рік і автоматично продовжуватиметься. До цього її видавали тільки на опалювальний сезон. На допомогу зможуть претендувати і особи, які орендують житло. Раніше це було неможливо. Розмір обов'язкового платежу тепер буде підбиратися індивідуально, залежно від розміру щомісячного доходу сім'ї в перерахунку на 1 людину. Раніше він становив 10% або 15% від сукупного доходу сім'ї. Для цього застосовується спеціальна формула нарахування, яка виглядає так : Ро = Кд/Кг х Рг, де Ро - це частина, яку сім'я повинна сплатити за кому.послуги, Кд - коефіцієнт доходу сім'ї, або відношення загального доходу сім'ї в перерахунку на одного її члена до прожиткового мінімуму на момент визначення розміру субсидії, Кг - базовий коефіцієнт доходу, який дорівнює 2 прожитковим мінімумам на 1 людину на місяць (Кг = 2), і Рг - базова норма сплати за кому.послуги (Рг = 15%).

 

Додаток 1 ( розв’язання задач. Визначення суми субсидій)

 

 

 

Цитата

Рефлексія

 

 

 

 

Слово  вчителя

 

 

 

 

 

 

Робота з опорними конспектами

 

 

 

 

Робота з конспектом

 

 

 

Розповідь

 

 

 

Робота ікт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь та робота з опорними конспектами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

(ств.колажу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 відео

 

 

 

Слайд2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3

 

 

Слайд 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відео 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 10

Відео3


 

 

.

docx
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку