Урок "Менеджмент. Сутність менеджменту. Функції менеджменту"

Про матеріал

Метою уроку: сформувати знання учнів про менеджмент як науку та мистецтво управління, розвивати вміння виділяти функції менеджменту, визначити необхідність використання менеджменту в будь-якій діяльності, розвивати навики самостійної творчої роботи учнів через використання проектної діяльності, вміння застосовувати набуті знання, виховувати, формувати і розвивати управлінську культуру.

Перегляд файлу

Тема: Менеджмент. Сутність менеджменту. Функції менеджменту.

Мета: сформувати знання учнів про менеджмент як науку та мистецтво управління, розвивати вміння виділяти функції менеджменту, визначити необхідність використання менеджменту в будь-якій діяльності, розвивати навики самостійної творчої роботи учнів через використання проектної діяльності, вміння застосовувати набуті знання, виховувати, формувати і розвивати управлінську культуру.

Обладнання: схеми, таблиці, проекти учнів, тестові завдання

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

2.1. Тестові завдання

  1. Доходи від використання ресурсів:

   а) заробітна плата працівників; б) банківський відсоток вкладника;

   в) надходження від продажу економічних ресурсів і готової продукції.

  1. Плата за трудові ресурси:

   а) рента; б) позичковий відсоток; в) прибуток підприємця; г) заробітна плата.

  1. Реальна заробітна плата – це...

   а) сума грошей, яку отримує працівник за свою працю за визначений проміжок часу;

   б) кількість товарів та послуг, які можна придбати за отриману номінальну зарплату;

   в) реальна кількість грошей, які працівник отримує на руки.

  1. Який буде приріст реальної зарплати за рік, якщо підвищення номінальної зарплати становить 30%, зростання роздрібних цін на ринку – 18%, а сума податків підвищилась на 7%?

   а) 5%;    б) 7%    в)10%

  1. Що є причиною встановлення величини ренти:

   а) Постанова Кабінету Міністрів України; б) зростання цін на ринку с/г продукції;

   в) рівноважна ціна, що вирівнює попит і пропозицію на ринку землекористування.

  1. Депозит – це..

   а) працівник банку; б) сума грошей, яку клієнт вносить на заощадження до банку;                       в) кількість грошей, які платить банк за користування грішми вкладників.

  1. Загальне підвищення цін на ринку, зростання рівня інфляції викликане:

   а) зниженням банківської процентної ставки;                                                                              б) підвищенням банківської процентної ставки; в) банкрутством банків.

  1. Прибуток підприємця – це...

   а) зарплата підприємця; б) плата за підприємницьку діяльність;                                                   в) плата за користування грішми банків.

  1. Економічний прибуток визначається як:

   а) різниця між доходами і витратами підприємця;                                                                                     б) різниця між виручкою та усіма витратами підприємця;                                                                            в) різниця між виручкою і явними витратами підприємця.

  1. Бухгалтерський прибуток – це...

   а) прибуток, що залишився підприємцю після всіх відрахувань;                                                     б) різниця між виручкою і явними витратами підприємця;                                                               в) прибуток, що отримує головний бухгалтер підприємця.

  1. Яку суму грошей треба внести зараз, щоб накопичити 8 000 грн. за 5 років, якщо річна ставка відсотка дорівнює 12% ?

   а) 4 000 грн.;        б) 5 000 грн.;          в) 6 000 грн.

  1. Розрахуйте ціну землі, за якою вона може бути продана, якщо щороку землевласник одержував ренту в розмірі 5 500 грн. при банківському відсотку 16%?

    а) 34 500 грн.;    б) 35 400 грн.;  в) 34 375 грн.

 

 

2.1. Тестові завдання /відповіді/

  1. в) надходження від продажу економічних ресурсів і готової продукції.
  2. г) заробітна плата.
  3. б) кількість товарів та послуг, які можна придбати за отриману номінальну зарплату;
  4. а) 5%;   
  5. в) рівноважна ціна, що вирівнює попит і пропозицію на ринку землекористування.
  6. б) сума грошей, яку клієнт вносить на заощадження до банку;
  7. б) підвищенням банківської процентної ставки;
  8. б) плата за підприємницьку діяльність;
  9. б) різниця між виручкою та усіма витратами підприємця;
  10. б) різниця між виручкою і явними витратами підприємця;
  11. б) 5 000 грн.;     /8 000 = X * (1+0,12 *5);  X = 5 000 грн./    
  12. в) 34 375 грн.  /Ціна землі = (5 500 : 16%) * 100% = 34 375 грн./

2.2. Диференційовані завдання (виконують 3 учнів)

       Контрольні завдання с.171 – 172.

  • 1 рівень – 1; 2 рівень – 5; 3 рівень – 9; 4 рівень – 12.
  • 1 рівень – 2; 2 рівень – 6; 3 рівень – 8; 4 рівень – 13.
  • 1 рівень – 3; 2 рівень – 7; 3 рівень – 10; 4 рівень – 14.
  • Підсумок вчителя

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1. Мозкова атака.

  • Підберіть до поняття “МЕНЕДЖМЕНТ” слова синоніми чи ті економічні поняття, які, на вашу думку, характеризують даний термін. /Записую всі твердження на дошці/
  • Підсумок вчителя

3.2. Повідомлення теми і мети уроку

3.3. Мотивація знань і вмінь учнів

  • Вступне слово вчителя

Менеджмент (від англ. management) – управляти. Управління в економіці – це управління людьми, працівниками, засобами виробництва, предметами споживання, майном, фінансами, інформацією тощо.

Менеджмент – це особливий вид діяльності, який перетворює неорганізований натовп в ефективну й продуктивну групу. Саме менеджмент створює економічний і соціальний розвиток. Він є його результатом. Всюди, де ми вклали економічні фактори виробництва, ми не досягли розвитку. Розвиток – справа швидше людської енергії, ніж економічного багатства. Генерування людської енергії і надання їй напрямку є головним завданням, задачею менеджменту (Пітер Друкер)

Менеджмент – поняття багатогранне: це і сфера діяльності, пов’язана із організацією роботи людей на різних підприємствах, і галузь знань, в межах якої вивчаються можливості ефективного управління, і мистецтво, оскільки в ньому значну роль відіграють творчі та оригінальні управлінську рішення.

Менеджмент – особливий вид управлінської діяльності, який передбачає:

  • мистецтво згуртування колективу для досягнення визначених цілей;
  • максимізацію прибутків підприємства;
  • уміння організувати ефективну реалізацію товарів і послуг;
  • дійове управління персоналом;

-    управління фінансами, інформацією та іншими економічними ресурсами.

  • Реклама менеджменту
  1. Результативність праці будь-якого підприємства залежить від рівня менеджменту.
  2. Тому, що розвиток техніки і технологій може бути обмежений, а менеджмент, який передбачає використання людських ресурсів, має необмежені можливості щодо вдосконалення.
  3. Наприклад: економічний розвиток українських компаній: концерн “Стірол”,  “Оболонь”, “Київстар”, “Майкрософт Україна” забезпечений рівнем менеджменту.
  4. Отже, опанувати мистецтво менеджменту, володіти управлінськими здібностями значить добитися тих цілей, які відповідають інтересам підприємства – отримання максимального прибутку.

3.4. Проектна діяльність.

       Науково-пошуковий проект “Історія розвитку менеджменту”

  • Підсумок вчителя

Розвиток менеджменту в сучасних умовах пов’язаний:

  • З економічним розвитком країн;
  • З ускладненням виробничої діяльності;
  • З швидкими змінами потреб і скороченням життєвого циклу товару;
  • З глобалізацією економіки;
  • З інформатизацією суспільства;
  • З появою транснаціональних корпорацій та великих за розмірами підприємств;
  • З динамікою впровадження досягнень НТР;
  • З відкритістю економік розвинутих країн та посиленням міжнародної конкуренції тощо.

 3.5. Робота в групах

  1. Поясніть сутність функцій менеджменту. Планування, Організація, Мотивація, Контроль.
  2. Визначте основні якості менеджера
  3. Дайте характеристику основним школам управління.
  • Підсумок вчителя Оцінювання роботи груп.

Ознайомлення учнів із національними моделями менеджменту: американською, японською, західноєвропейською

  ІV. Домашнє завдання. Прочитати тему 18. Контрольні питання с.177-178

          Робота над творчим проектом: Створюємо нове підприємство.

Робота над створенням бізнес-плану нового підприємства. Початок роботи над цим проектом передбачає підготовку відповіді на такі питання:

  1. Вивчення потреб регіону (селище, район, область);
  2. Підготовка бізнес-плану:
  • повний опис товарів та послуг, які ви запропонуєте;
  • сегмент ринку, який ви плануєте освоїти, завоювати (врахуйте вік, смаки і уподобання, потреби, доходи споживачів тощо);
  • конкуренція (добре вивчити можливих конкурентів);
  • розташування вашого підприємства;
  • управлінська культура (кадри,  способи управління);
  • орієнтовні стартові витрати (обладнання, приміщення, ремонт, інвентар, робочі витрати, капітал);
  • реалізація продукції і планування прибутків...

V. Закріплення.

Вільний мікрофон. Сьогодні на уроці ... Менеджмент – це...

VI. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
2145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку