Метою уроку: сформувати знання учнів про менеджмент як науку та мистецтво управління, розвивати вміння виділяти функції менеджменту, визначити необхідність використання менеджменту в будь-якій діяльності, розвивати навики самостійної творчої роботи учнів через використання проектної діяльності, вміння застосовувати набуті знання, виховувати, формувати і розвивати управлінську культуру.
Мета: сформувати знання учнів про менеджмент як науку та мистецтво управління, розвивати вміння виділяти функції менеджменту, визначити необхідність використання менеджменту в будь-якій діяльності, розвивати навики самостійної творчої роботи учнів через використання проектної діяльності, вміння застосовувати набуті знання, виховувати, формувати і розвивати управлінську культуру.
Обладнання: схеми, таблиці, проекти учнів, тестові завдання
Тип уроку: комбінований
І. Організація класу
2.1. Тестові завдання
а) заробітна плата працівників; б) банківський відсоток вкладника;
в) надходження від продажу економічних ресурсів і готової продукції.
а) рента; б) позичковий відсоток; в) прибуток підприємця; г) заробітна плата.
а) сума грошей, яку отримує працівник за свою працю за визначений проміжок часу;
б) кількість товарів та послуг, які можна придбати за отриману номінальну зарплату;
в) реальна кількість грошей, які працівник отримує на руки.
а) 5%; б) 7% в)10%
а) Постанова Кабінету Міністрів України; б) зростання цін на ринку с/г продукції;
в) рівноважна ціна, що вирівнює попит і пропозицію на ринку землекористування.
а) працівник банку; б) сума грошей, яку клієнт вносить на заощадження до банку; в) кількість грошей, які платить банк за користування грішми вкладників.
а) зниженням банківської процентної ставки; б) підвищенням банківської процентної ставки; в) банкрутством банків.
а) зарплата підприємця; б) плата за підприємницьку діяльність; в) плата за користування грішми банків.
а) різниця між доходами і витратами підприємця; б) різниця між виручкою та усіма витратами підприємця; в) різниця між виручкою і явними витратами підприємця.
а) прибуток, що залишився підприємцю після всіх відрахувань; б) різниця між виручкою і явними витратами підприємця; в) прибуток, що отримує головний бухгалтер підприємця.
а) 4 000 грн.; б) 5 000 грн.; в) 6 000 грн.
а) 34 500 грн.; б) 35 400 грн.; в) 34 375 грн.
2.1. Тестові завдання /відповіді/
2.2. Диференційовані завдання (виконують 3 учнів)
Контрольні завдання с.171 – 172.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
3.1. Мозкова атака.
3.2. Повідомлення теми і мети уроку
3.3. Мотивація знань і вмінь учнів
Менеджмент (від англ. management) – управляти. Управління в економіці – це управління людьми, працівниками, засобами виробництва, предметами споживання, майном, фінансами, інформацією тощо.
Менеджмент – це особливий вид діяльності, який перетворює неорганізований натовп в ефективну й продуктивну групу. Саме менеджмент створює економічний і соціальний розвиток. Він є його результатом. Всюди, де ми вклали економічні фактори виробництва, ми не досягли розвитку. Розвиток – справа швидше людської енергії, ніж економічного багатства. Генерування людської енергії і надання їй напрямку є головним завданням, задачею менеджменту (Пітер Друкер)
Менеджмент – поняття багатогранне: це і сфера діяльності, пов’язана із організацією роботи людей на різних підприємствах, і галузь знань, в межах якої вивчаються можливості ефективного управління, і мистецтво, оскільки в ньому значну роль відіграють творчі та оригінальні управлінську рішення.
Менеджмент – особливий вид управлінської діяльності, який передбачає:
- управління фінансами, інформацією та іншими економічними ресурсами.
3.4. Проектна діяльність.
Науково-пошуковий проект “Історія розвитку менеджменту”
Розвиток менеджменту в сучасних умовах пов’язаний:
3.5. Робота в групах
Ознайомлення учнів із національними моделями менеджменту: американською, японською, західноєвропейською
ІV. Домашнє завдання. Прочитати тему 18. Контрольні питання с.177-178
Робота над творчим проектом: Створюємо нове підприємство.
Робота над створенням бізнес-плану нового підприємства. Початок роботи над цим проектом передбачає підготовку відповіді на такі питання:
V. Закріплення.
Вільний мікрофон. Сьогодні на уроці ... Менеджмент – це...
VI. Підсумок уроку.