Урок "Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення".

Про матеріал
Тема: Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення. Мета:ознайомити учнів з основними ознаками, смисловими відношеннями між частинами безсполучникових складних речень; розвити вміння знаходити ці синтаксичні конструкції у висловлю- ваннях, правильно інтонувати їх, аналізувати будову безсполучни- кових складних речень, смислові відношення в них; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів любов до ближнього. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Епіграф уроку: Хай оживає істина стара: Людина починається з добра. Л. Забашта
Перегляд файлу

Тема: Безсполучникове складне речення. Смислові  відношення між

          частинами безсполучникового складного речення.

Мета:ознайомити учнів з основними ознаками, смисловими відношеннями

           між частинами безсполучникових складних речень;

           розвити вміння знаходити ці синтаксичні конструкції у висловлю-

           ваннях, правильно інтонувати їх, аналізувати будову безсполучни-

           кових складних речень, смислові відношення в них;

           на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу

           виховувати  в учнів любов до ближнього.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Епіграф уроку: Хай оживає істина стара:

                           Людина починається з добра.

                                                        Л. Забашта

Перебіг  уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь і осмислення притчі про тисячу дзеркал.

Притча про тисячу дзеркал

Це було в Індії багато років тому. Одного разу  пес забіг сходами до  священного храму,  і опинився в кімнаті, прикрашеній тисячею дзеркал. Роздивившись навколо, він побачив тисячі псів. Злякався цього видовища, оскалив зуби, піджав хвоста і вискочив із храму. Ніколи більше пес не переступав порогу цієї споруди.

 Через місяць до цього ж храму випадково забіг  інший пес. Він теж піднявся сходами. Теж опинився в кімнаті з дзеркалами. Побачив там тисячі миролюбно налаштованих псів. І покинув цей храм із впевненістю, що  у світі  дуже багато добрих собак.

 

  • Я не випадково розпочала наш урок із цієї притчі, адже сьогодні ми ще один раз повернемося до питання доброти, людяності, милосердя. Хочу подарувати вам ось ці смайлики, які налаштовуватимуть вас на плідну роботу і даруватимуть вам позитивний настрій.

А щоб приступити до вивчення нової теми, я б хотіла її прорекламувати, а ви на основі моєї реклами спробуєте  сформулювати тему сьогоднішнього уроку.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Реклама безсполучникового складного речення.

Ти енергійний? Ти любиш спілкуватися? Прагнеш бути вільним у своїх думках? Тобі набридли речення, у яких ти ніяк не можеш визначити сполучник, і ти заплутався у видах підрядних частин? Тоді твій вибір — безсполучникове речення!

Складні безсполучникові речення емоційніші, інтонаційно багатші, ніж складносурядні та складнопідрядні. Тому вони найчастіше вживаються в розмовному та художньому стилях. Це те, чим ми користуємося щодня. Запам’ятай прості правила і не мучся з тим, який сполучник використати, щоб побудувати правильно речення!

 

Знати

Вміти

Яке речення є безсполучниковим;

Які частини у безсполучниковому реченні є однотипними, а які – різнотипними.

Які змістові відношення між частинами БСР.

Які розділові знаки вживаються у БСР.

Визначати безсполучникові речення.

Розрізняти однотипні й різнотипні частини безсполучникових речень.

Пояснювати змістові відношення в безсполучникових реченнях.

Правильно інтонувати безсполучни-кові речення.

Вживати розділові знаки у БСР.

 

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

  1. Інтелектуальна розминка
  • Що таке синтаксис? (Синтаксис – наука, яка вивчає речення і словосполучення.)
  • Які бувають види речень за будовою? (Прості, складні)
  • Які види зв’язку існують у складному реченні? (спол., безспол.)
  • Залежно від цього, які існують види сполучникових речень? (ССР,СПР)
  • Які речення називаються складносурядними?
  • Які речення називаються складнопідрядними?
  • На які групи поділяються складнопідрядні речення? (Означальні, з’ясувальні, обставинні)

 

  1. Лінгвістична гра «Спіймай помилку»

Ви повинні уважно прочитати речення, з’ясувати види підрядних частин і знайти ті речення, види яких визначені неправильно.

 

Речення

Вид  підрядної частини

Із гордістю сина кажу я про те, що мати мені Україна.

                                       (М. Луків)

СПР з підрядним означальним

(з підрядним з’ясувальним)

Духовність – то озонова пелюстка, що так бережно огортає планету і не дає зруйнувати життя (О. Гончар)

СПР з підрядним з’ясувальним

(Означальне)

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

СПР з підрядним мети

Зло подоланне, бо правда завжди проти зла.

СПР з підрядним причини

Ми з дороги правди не звернем, хоч не раз бували і під конем.

СПР з підрядним порівняльним.

(допустове)

 

IV. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

  1. Пояснення нового матеріалу з використанняммультимедійної презентації

Безсполучниковим складним реченням називається таке речення, частини якого поєднані в одне змістове й синтаксичне ціле без сполучників і сполучних слів,  а лише  за допомогою інтонації.

 

Смислові  відношення між частинами БСР:

Безсполучникові складні речення поділяються на  речення:

1) з однорідними частинами

  • Одночасність подій, явищ, процесів (Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть, плугатарі  з плугами йдуть)
  • Послідовність подій, явищ, процесів (Минають дні, минають ночі, минає літо…)
  • Зіставлення-протиставлення (Усе минеться — одна праця залишиться (Нар. творчість).

 

2) з неоднорідними частинами

  • Причинові відношення (Не жди сподіваної волі: вона заснула).
  • Умовні відношення (Згаєш хвилину — втратиш годину. (Нар. творчість)
  • Часові відношення (Зайде сонце – Катерина по садочку ходить).
  • Пояснювальні відношення (І досі сниться: під горою, між вербами та над водою біленька хаточка).
  • Наслідкові відношення(Защебетав соловейко – пішла луна гаєм).
  • Порівняльні відношення (Не русалонька блукає – то дівчина ходить).

 

  1. Робота з підручником

Вправа 322

І пара  - виписати БСР з однотипними частинами

ІІ пара  - виписати БСР з різнотипними частинами

Визначити смислові відношення між частинами БСР.

 

  1. Орфоепічна розминка

Випадок, вимова, виразний, вірші, завдання, одинадцять, ознака, помилка, черговий, читання, каталог, дефіс, порядковий, простий, йогурт, течія.

 

  1. Антисуржик

Щоб наше мовлення було  правильним, ми маємо не забувати про культуру мовлення. Тому зараз пропоную провести вправу, яку називається «Антисуржик». У нашій місцевості він особливо популярний.

 


Закривати очі

          Закривати вікно

Закривати двері

Закритий простір

Закривати світло

 

Заплющувати очі

Зачиняти вікно

Зачиняти(замикати) двері

Замкнений простір

Затуляти світло


 

  1. Вибірковий диктант

Моральний кодекс людини

Серед поданих речень виберіть лише БСР, зробіть синтаксичний розбір виписаних речень:

Cтався до людей так, як хочеш, щоб ставились до тебе.

• Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.

• Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш на звання людини.

• Нетерпимі часто платять дорого за те, що терплячим дістається безкоштовно.

• Берись дружно – не буде сутужно.

 

  1. Вправа-відновлення

Робота біля дошки

Доповніть прислів’я та приказки. Визначити смислові відношення між частинами безсполучникового  складного речення.

 Життя як стерня:  

 Від гніву старієш - …

 Вік живи, …

 Шануй сама себе, …

  • Посієш вчасно - …

Довідка:

Вік учись.  Шануватимуть і люди тебе. Не пройдеш, ніг не поколовши. Від сміху молодієш. Збереш рясно.

 

  • - Яке з поданих речень не належить до БСР?
  •  -  Визначте його вид.

 

  1. Творчий диктант

Доберіть другу частину речень, щоб утворилося безсполучникове складне речення. Запишіть утворені речення.

     1. Довго гулятимеш у холодну пору — [наслідок].

     2. Мама засмагає, тато грає в шахи, [перелік].

     3. Сьогодні не піду гуляти в парк: [причина].

     4. Дорослі люблять спокій — [протиставлення].

     5. Я знаю: [пояснення]. 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Підготовка до ЗНО

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

 

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно-протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
А Місяць на небі, зіроньки сяють. 
Б Защебетав соловейко – пішла луна гаєм.
В Я відчуваю: день минає.
Г Пан гуляв у себе в замку – у ярмі стогнали люди.
Ґ Пригріло сонечко, обсохла земля, потягло орача в поле.
Д Зійде сонце – ліс усміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільший злодій: він краде у нас півжиття.

 

2. Складання опорної схеми

                             Приклади               Інтонація                     Групи речень

 

 

 

 

Смислові відношення                                                                         Визначення

 

 

 

                  Схеми (лінійна й структурна)      Розділові знаки

 

3. Метод «Незакінчене речення»

- Безсполучникове складне речення – це…

- Прикладом безсполучникового речення є …

- Безсполучникове складне речення поділяється на 2 групи…

- Між частинами безсполучникового складного речення існують такі смислові відношення…

-  Засобом зв’язку між частинами безсполучникового речення є …

- У таких реченнях вживаються розділові знаки, такі як…

 

VI. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Чого ви навчилися сьогодні на уроці?
  • Про щоб хотів дізнатися більше?
  • Що сьогодні на уроці було важким?
  • Як будете використовувати той матеріал, що вивчали?

 

Оцінювання

  • Діти, на початку уроку ви отримали від мене смайлики,  погляньте ще раз на них і посміхніться. Скажіть мені, будь ласка, чи могли б ви оцінити свою роботу на уроці та виставити  собі ту оцінку, на яку заслуговуєте. Чи важке це завдання для вас?

 

VІI. Домашнє завдання

Знати  теорію, написати міні-твір «Щастя дає друзів, нещастя їх перевіряє», використовуючи безсполучникові складні речення. За підручником – вправа

Повторіть види складних речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Безсполучникове складне речення. Смислові  відношення між

          частинами безсполучникового складного речення.

Мета:ознайомити учнів з основними ознаками, смисловими відношеннями

           між частинами безсполучникових складних речень;

розвити вміння знаходити ці синтаксичні конструкції у висловлю-

ваннях, правильно інтонувати їх, аналізувати будову безсполучни-

кових складних речень, смислові відношення в них;

 на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу

виховувати  в учнів любов до ближнього.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: смайлики, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал.

Епіграф уроку: Хай оживає істина стара:

                           Людина починається з добра.

                                                        Л. Забашта

Перебіг  уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь і осмислення притчі про тисячу дзеркал.

Притча про тисячу дзеркал

Це було в Індії багато років тому. Одного разу  пес забіг сходами до  священного храму,  і опинився в кімнаті, прикрашеній тисячею дзеркал. Роздивившись навколо, він побачив тисячі псів. Злякався цього видовища, оскалив зуби, піджав хвоста і вискочив із храму. Ніколи більше пес не переступав порогу цієї споруди.

 Через місяць до цього ж храму випадково забіг  інший пес. Він теж піднявся сходами. Теж опинився в кімнаті з дзеркалами. Побачив там тисячі миролюбно налаштованих псів. І покинув цей храм із впевненістю, що  у світі  дуже багато добрих собак.

 

  • Я не випадково розпочала наш урок із цієї притчі, адже сьогодні ми ще один раз повернемося до питання доброти, людяності, милосердя. Хочу подарувати вам ось ці смайлики, які налаштовуватимуть вас на плідну роботу і даруватимуть вам позитивний настрій.

А щоб приступити до вивчення нової теми, я б хотіла її прорекламувати, а ви на основі моєї реклами спробуєте  сформулювати тему сьогоднішнього уроку.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Реклама безсполучникового складного речення.

Ти енергійний? Ти любиш спілкуватися? Прагнеш бути вільним у своїх думках? Тобі набридли речення, у яких ти ніяк не можеш визначити сполучник, і ти заплутався у видах підрядних частин? Тоді твій вибір — безсполучникове речення!

Складні безсполучникові речення емоційніші, інтонаційно багатші, ніж складносурядні та складнопідрядні. Тому вони найчастіше вживаються в розмовному та художньому стилях. Це те, чим ми користуємося щодня. Запам’ятай прості правила і не мучся з тим, який сполучник використати, щоб побудувати правильно речення!

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

  1. Інтелектуальна розминка
  • Що таке синтаксис? (Синтаксис – наука, яка вивчає речення і словосполучення.)
  • Які бувають види речень за будовою? (Прості, складні)
  • Які види зв’язку існують у складному реченні? (спол., безспол.)
  • Залежно від цього, які існують види сполучникових речень? (ССР,СПР)
  • Які речення називаються складносурядними?
  • Які речення називаються складнопідрядними?
  • На які групи поділяються складнопідрядні речення? (Означальні, з’ясувальні, обставинні)

 

  1. Лінгвістична гра «Спіймай помилку»

Ви повинні уважно прочитати речення, з’ясувати види підрядних частин і знайти ті речення, види яких визначені неправильно.

 

Речення

Вид  підрядної частини

Із гордістю сина кажу я про те, що мати мені Україна.

                                       (М. Луків)

СПР з підрядним означальним

(з підрядним з’ясувальним)

Духовність – то озонова пелюстка, що так бережно огортає планету і не дає зруйнувати життя (О. Гончар)

СПР з підрядним з’ясувальним

(Означальне)

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

СПР з підрядним мети

Зло подоланне, бо правда завжди проти зла.

СПР з підрядним причини

Ми з дороги правди не звернем, хоч не раз бували і під конем

                             (П. Перебийніс)

СПР з підрядним порівняльним.

(допустове)

 

IV. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

  1. Пояснення нового матеріалу з використанняммультимедійної презентації

Безсполучниковим складним реченням називається таке речення, частини якого поєднані в одне змістове й синтаксичне ціле без сполучників і сполучних слів,  а лише  за допомогою інтонації.

 

Смислові  відношення між частинами БСР:

Безсполучникові складні речення поділяються на  речення:

1) з однорідними частинами

  • Одночасність подій, явищ, процесів (Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть, плугатарі  з плугами йдуть)
  • Послідовність подій, явищ, процесів (Минають дні, минають ночі, минає літо…)
  • Зіставлення-протиставлення (Усе минеться — одна праця залишиться (Нар. творчість).

 

2) з неоднорідними частинами

  • Причинові відношення (Не жди сподіваної волі: вона заснула).
  • Умовні відношення (Згаєш хвилину — втратиш годину. (Нар. творчість)
  • Часові відношення (Зайде сонце – Катерина по садочку ходить).
  • Пояснювальні відношення(І досі сниться: під горою, між вербами та над водою біленька хаточка).
  • Наслідкові відношення(Защебетав соловейко – пішла луна гаєм).
  • Порівняльні відношення (Не русалонька блукає – то дівчина ходить).

 

  1. Робота з підручником

Вправа

Серед поданих речень вибрати і записати те, яке найбільше сподобалось. Пояснити свій  вибір. Визначити смислові відношення між частинами БСР.

 

  1. Антисуржик

Щоб наше мовлення було  правильним, ми маємо не забувати про культуру мовлення. Тому зараз пропоную провести вправу, яку називається «Антисуржик». У нашій місцевості він особливо популярний.

 


Закривати очі

          Закривати вікно

Закривати двері

Закритий простір

Закривати світло

 

Заплющувати очі

Зачиняти вікно

Зачиняти(замикати) двері

Замкнений простір

Затуляти світло


 

  1.                      Вибірковий диктант

Моральний кодекс людини

Серед поданих речень виберіть лише БСР, зробіть синтаксичний розбір виписаних речень:

Cтався до людей так, як хочеш, щоб ставились до тебе.

• Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.

• Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш на звання людини.

• Нетерпимі часто платять дорого за те, що терплячим дістається безкоштовно.

• Берись дружно – не буде сутужно.

 

  1.                      Лексична розминка
    • Як ви розумієте слова дружний і дружній?
    • Як називаються такі слова?
    • Так, це  пароніми – слова, які мають подібне звучання, але різне значення і написання.

Отже, дружній – який ґрунтується на дружбі, прихильності, взаємно доброзичливий, а дружний – який відбувається одночасно, злагоджено, спільно.

- Я буду називати  іменники, а ви  поєднайте їх з поданими паронімами.

Праця – дружна

Візит – дружній

Підтримка – дружня

Колектив – дружний

Тон -  дружній

Бесіда – дружня

                    

  1.                      Вправа-відновлення

Робота біля дошки

Доповніть прислів’я та приказки. Визначити смислові відношення між частинами безсполучникового  складного речення.

 Життя як стерня:  

 Від гніву старієш - …

 Що на умі, …

 Шануй сама себе, …

Довідка:

Те на язиці.  Шануватимуть і люди тебе. Не пройдеш, ніг не поколовши. Від сміху молодієш.

 

  • - Яке з поданих речень не належить до БСР?
  •  -  Визначте його вид.

 

  1.                      Творчий диктант

Доповніть речення  другою частиною, з’ясуйте смислові зв’язки між першою та другою частинами.  Роботу виконуємо за варіантами.

 

І варіант:   Я знаю: минулого не повернуть.

                  Є золоте  правило: що посієш, те й пожнеш.

 

ІІ варіант:  Існує  істина стара: людина   починається з добра.

                  І досі згадую: у рідному селі так щемно пахло жито.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Хвилинка виразності

Прочитати виразно текст, правильно інтонуючи речення. Визначити в поданому уривку безсполучникові складні речення та смислові  відношення в них.

 

2. Робота в парах

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

 

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
А Місяць на небі, зіроньки сяють. 
Б Щастя має ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієш вчинок – виросте звичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
Д Зійде сонце – ліс усміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільший злодій: він краде у нас півжиття.

3. Складання опорної схеми

                             Приклади               Інтонація                     Групи речень

 

 

 

 

Смислові відношення                                                                         Визначення

 

 

 

                  Схеми (лінійна й структурна)      Розділові знаки

 

4. Метод «Незакінчене речення»

- Безсполучникове складне речення – це…

- Прикладом безсполучникового речення є …

- Безсполучникове складне речення поділяється на 2 групи…

- Між частинами безсполучникового складного речення існують такі смислові відношення…

-  Засобом зв’язку між частинами безсполучникового речення є …

- У таких реченнях вживаються розділові знаки, такі як…

 

VI. Підсумок уроку

Рефлексія

  • Чого ви навчилися сьогодні на уроці?
  • Про щоб хотів дізнатися більше?
  • Що сьогодні на уроці було важким?
  • Як будете використовувати той матеріал, що вивчали?

 

Оцінювання

  • Діти, на початку уроку ви отримали від мене смайлики,  погляньте ще раз на них і посміхніться. Скажіть мені, будь ласка, чи могли б ви оцінити свою роботу на уроці та виставити  собі ту оцінку, на яку заслуговуєте. Чи важке це завдання для вас?

 

VІI. Домашнє завдання

Знати  теорію, написати міні-твір «Щастя дає друзів, нещастя їх перевіряє», використовуючи безсполучникові складні речення. За підручником – вправа

Повторіть види складних речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

 

 

 

 

 

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

 

Вправа на встановлення відповідності

Установіть відповідність між смисловими відношеннями та БСР

Смислові відношення
1.Одночасність подій
2.Послідовність подій
3.Зіставно- протиставні
4. Наслідкові
5. Умовні
6. Часові
7. Причинові
8. Пояснювальні

Речення
АМісяць на небі, зіронькисяють. 
БЩастямає ноги, біда – роги.
В Любов не полова: займеться – не загасиш.
Г Посієшвчинок – виростезвичка.
Ґ Друга шукай, знайдеш – тримай.
ДЗійдесонце – лісусміхнеться.
Е Доглядатимеш сад – матимеш плоди.
Є Сон – найбільшийзлодій: вінкраде у нас півжиття.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волошко Галина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 грудня 2022
Переглядів
6627
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку