Картка самооцінки
Критерії оцінювання
|
2 б. |
1,5 б. |
1 б. |
0,5 б. |
|
Вид роботи |
|||||
1.Розподільний акродиктант |
усі слова написані правильно |
помилки в 1-4 сл. |
помилки в 5-6 словах |
помилки в 7-8 словах |
|
2.Синтаксичний розбір |
усі члени речення підкреслені правильно, у дужках подана чітка і правильна характеристика речення |
помилки в 1-4 членах речення |
помилки в 5-6 членах речення |
помилки в 7-8 членах речення |
|
3.Кодований диктант |
Усі 5 речень позначені правильно |
неправильно 1 речення |
неправильно 2 речення |
неправильно 3 речення |
|
4. Тести (максимально 5 балів) |
1-3 тест – по 1 б. за правильну відповідь 4 тест – по 0,5 б. за правильну відповідь |
|
|
|
|
Андреєва Альона Олександрівна
учитель-методист Миколаївського ліцею №55
Тема. Складносурядне речення. Тренувальні вправи
Мета: - повторити теоретичний матеріал про ССР;
- закріпити знання про вживання розділових знаків між частинами ССР;
- формувати пунктуаційну грамотність та вміння визначати смислові зв’язки між частинами ССР;
- удосконалювати навички синтаксичного розбору ССР;
- розвивати увагу, логічне мислення, усне і писемне мовлення;
- виховувати патріотизм, повагу до української культури через пізнання творчості українського художника М. Пимоненка.
Обладнання: презентація, відеоролик «Галерея картин М. Пимоненка».
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань
Хід уроку
Орфографічна розминка
Розподільний акродиктант
Розподіліть слова в три колонки: 1- слова з апострофом, 2- слова з м’яким знаком, 3- слова без апострофа і м’якого знака. Якщо завдання виконаєте правильно, то прочитаєте закодоване словосполучення.
Ми вивчили складносурядне речення. На сьогоднішньому уроці будемо повторювати, закріплювати та узагальнювати вивчене. Будемо виконувати різні тренувальні вправи, давати відповіді на запитання, розповідати правила, робити синтаксичний розбір речень. Та найголовніше наше завдання – правильно визначати ССР і ставити розділові знаки, вміти складати складносурядні речення та правильно використовувати їх у своєму мовленні.
Інструктаж за «Карткою самооцінки» (учні виставляють самооцінку за розподільний акродиктант)
Картка самооцінки________________________________
Критерії оцінювання
|
2 б. |
1,5 б. |
1 б. |
0,5 б. |
|
Вид роботи |
|||||
1.Розподільний акродиктант |
усі слова написані правильно |
помилки в 1-4 сл. |
помилки в 5-6 словах |
помилки в 7-8 словах |
|
2.Синтаксичний розбір |
усі члени речення підкреслені правильно, у дужках подана чітка і правильна характеристика речення |
помилки в 1-4 членах речення |
помилки в 5-6 членах речення |
помилки в 7-8 членах речення |
|
3.Кодований диктант |
Усі 5 речень позначені правильно |
неправильно 1 речення |
неправильно 2 речення |
неправильно 3 речення |
|
4. Тести (максимально 5 балів) |
1-3 тест – по 1 б. за правильну відповідь 4 тест – по 0,5 б. за правильну відповідь |
|
|
|
|
Лінгвістичне інтерв’ю
Учні ставлять запитання з теорії «ланцюжком» один одному.
Запитання:
Запитання вчителя:
Завдання: переписати речення, поставити розділові знаки і пояснити їх вживання.
Повідомлення учня
«Художники пишуть очима любові, і лише очима любові слід судити їх»- цими словами Г. Лессинга можна охарактеризувати творчу художню спадщину Миколи Пимоненка.
Український художник-живописець Микола Корнилович Пимоненко - яскравий представник українського живопису.
Він народився 9 березня 1862 року на мальовничій околиці Києва Пріорці. Його батько – Корнилій Данилович Пимоненко мав невеличку іконописну майстерню і займався різьбленням по дереву. З одинадцятирічного віку майбутній художник їздив з батьком по ближніх містечках і селах, де старший Пимоненко споруджував олтарі й робив розписи церков. Ці поїздки прилучали до батькової роботи і, водночас, дарували ті перші враження, що визначають світосприйняття людини на все життя. Для молодшого Пимоненка вони стали живильним джерелом любові до рідної землі . Пимоненко – дуже національний художник. Його інколи називають "співцем українського села". І це, безумовно, правда. Дитячі враження від поїздок з батьком, любов до рідного краю знайшли відображення в багатьох його жанрових картинах – і це є яскравим свідченням його закоханості в Україну та глибокого знання повсякденного життя людей праці.
Тонкий ліризм, яким пронизаний кожний мазок майстра, видає щиру любов до своїх героїв. До речі, картина «Гопак» у 1909 році була придбана Лувром, а Микола Пимоненко був за цю картину удостоєний золотої медалі Салону де Парі Товариства французьких живописців. Не цурався він й історичних мотивів: його погляд на минувшину – немов народна пісня про козаків.
Пимоненко брав участь у розписах Володимирського собору в Києві. Він виконав образи Святої Анни і Миколи Мірлікійського та деякі образи на фронтоні. У 1897 році він отримав за ці розписи орден Святої Анни ІІІ ступеня.
Його роботи не лишалися непоміченими, їх охоче брали на виставки в Берліні, Парижі, Лондоні, Мюнхені. Окрім Товариства пересувних виставок, він став ще членом Товариства південноросійських художників, Товариства мюнхенських художників і Паризького інтернаціонального союзу мистецтв та літератури. А в 1904 році Рада Імператорської Академії мистецтв присвоїла Пимоненку звання Академіка живопису.
Утім, попри нагороди, звання і славу, він завжди залишався дійсно народним художником. Мистецька спадщина, яку залишив по собі цей невтомний трудівник, – величезна. Значна кількість його полотен і малюнків зберігається в Національному музеї мистецтв України .У цьому році з нагоди стоп'ятдесятирічного ювілею Майстра проходить велика виставка сотень його картин, які представили світові рідну Україну та її народ.
(Завдання: виписати ССР; 1 варіант - синтаксичний розбір першого виписаного речення; 2 варіант - синтаксичний розбір другого виписаного речення (2 учні виконують розбір на дошці) (слайд №13, 14)
Учні ставлять самооцінку за синтаксичний розбір.
(записати речення за допомогою кодів, слайд № 16, відповідь – висвічується для самоперевірки і самооцінки).
(завдання: визначити речення, у яких допущено пунктуаційні помилки; виписати їх і пояснити вживання розділових знаків)
(Завдання: додати продовження речення, щоб утворилося 1- просте з однорідними членами і 2 - ССР)
Завдання:
- Чи співзвучний вірш А. Малишка з картинами М. Пимоненка, розміщеними на слайді?
- Визначте ССР. Із кількох умовно простих речень складається?
- Яким художнім засобом є дане речення в поезії?(паралелізм)
Експрес - інтерв’ю «Закінчіть речення»