Урок "Біблія - видатна пам’ятка світового письменства"

Про матеріал
Урок-конференція, метою якого є познайомити учнів із історією виникнення Біблії, її історичним шляхом. Довести вічну цінність Біблії для всіх без винятку людей. Опрацювати втілення біблійної теми в українській літературі та інших видах мистецтв. Прищепити учням загальнолюдські цінності, їх взаємозв‘язок з національними, навчити жити за народною мораллю.
Перегляд файлу

Тема. Біблія - видатна пам’ятка світового

письменства.

Мета: познайомити учнів із історією виникнення Біблії, її історичним шляхом. Довести вічну цінність Біблії для всіх без винятку людей. Опрацювати втілення біблійної теми в українській літературі та інших видах мистецтв. Прищепити учням загальнолюдські цінності, їх взаємозв‘язок з національними, навчити жити за народною мораллю.

 

Обладнання: Біблія. Плакати з висловами про Біблію nта з Біблії

Тип уроку: урок – конференція.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда за питаннями:

  •    Що ви знаєте про жанрову особливість прадавньої літератури? (перекладна й оригінальна).
  •    Поясніть терміни «перекладна» й «оригінальна» література. До якої, на вашу думку, належить Біблія?

 

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Мотивація навчання школярів.

  •             Ми сьогодні маємо чудову нагоду доторкнутись до найвеличнішої світової скарбниці духовності. Сьогодні ми вивчаємо Біблію. Враховуючи об’ємність цієї теми, пропоную провести урок у вигляді літературної конференції.

 

ІV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу.

 

  1.        Візуальне ознайомлення з Біблією.

Учні звертають увагу на цифри, які позначають розділи та окремі вірші й допомагають швидше знайти необхідне висловлювання Святого Письма. Скорочені назви книг Біблії є на її перших сторінках.

 

  1.        Біблія – книга книг.
  •             Слово «Біблія» походить від грецького «biblia», що означає «папірусні сувої» або «книги». Власне кажучи, Біблія — це збірка, бібліотека, що складається із 66 окремих книг, які писалися протягом приблизно 1600 р., з 1513 до н.е. по приблизно 98 рік н. е.
  •             Які головні книги Біблії?
  •             Старий Заповіт та Новий Заповіт.

 

Перші 39 книг — близько три чверті Біблії — складають Старий Заповіт, визнаються за «Святе Письмо» іудаїзмом і християнством. Ще його зивають «Єврейським Письмом», тому що більшість книг були написані мовою цього народу. Ці книги можна поділити на три групи:

1) історичні — від Буття до Естер (17 книг);

2) поетичні — від Іова до Пісні Пісень Соломона (5 книг);

3) пророчі — від Ісаї до Малахаї (17 книг).

У Старому Заповіті йде мова про ранню історію Землі та людства, а також про історію давнього ізраїльського народу з часу його появи до V ст. до н. е.

 

Решта 27 книг Нового Заповіту вважаються «Святим Письмом» тільки у християн, відомі як «Грецьке Письмо», тому що книги були написані грецькою мовою — міжнародною мовою того часу.

В основному вони розташовані за тематикою:

  1.        4 Євангелії - Мойсея, Марка, Луки, Іоанна;
  2.        Діяння та Послання святих апостолів – 7 Соборних Послань, 14 листів Павла;
  3.        Апокаліпсис, або Одкровення Іоанна Богослова.

Християнське Письмо зосереджене на вченні та діяльності Ісуса Христа та його учнів.

  •             Які біблійні книги є найпопулярнішими?
  •           Псалтир – 150 релігійних молитов різного змісту і призначення;
  •           Євангелія – свідчення про життя й науку Ісуса Христа;
  •           Апостол – розповідь про поширення учнями вчення Ісуса Христа.

 

  1.        Інтерактивне навчання: технологія «Ситуативне завдання».
  •             Пропоную вам за допомогою ілюстрацій пригадати сюжети біблійних оповідань (учні розповідають біблійні оповідання.).

 

  1.        Докази достовірності Біблії.
  •             Хто ж записав Біблію?
  •             Чи існують докази достовірності біблійних записів? Про це ви дізнаєтесь із наступного виступу.

Учень.

Уважається, що приблизно 40 осіб різного походження писали Біблію. Серед них були царі, пастухи, рибалки, державні службовці, священики й один полководець. Але, незважаючи на це, у Біблії зберігається головна думка, усі книги узгоджуються між собою та доповнюють одна одну. А доказом достовірності біблійних записів є археологічні знахідки.

  •        Базальтовий камінь із Тель-Дана. На камені висічені слова «Дім Давида» та «Цар ізраїльський».
  •        Моавітський камінь містить опис сутички між Моавом та Ізраїлем із точки зору царя Меси (4 царств 3:4-27) та різні географічні назви, ім’я бога, написані давньоєврейськими буквами. Зберігається Моавітськнй камінь у музеї Лувр, що в Парижі.
  •        Літопис Набоніда — клинописна табличка, що розповідає про раптове взяття Вавілону Кіром (Данила, 5 розділ). Знаходяться у Британському музеї.
  •        У 1849 році в Куюджику, у городищі, яке виявилося частиною Ніневії, археологи розкопали стародавній палац. На стінах однієї з кімнат містився рельєф із зображенням взяття укріпленого міста, захват полонян, які проходили перед царем-завойовником. Над зображенням містився напис: «Синахериб, повелитель світу, цар Ассірії, сів на німеду троні та виконав огляд добутих трофеїв у Лахісі». Ім’я Синахериба в Біблії згадується 13 разів.

Учитель.

  •             Усі перераховані археологічні знахідки є не біблійними. Вони підтверджують достовірність Біблії з історичної точки зору. Але існують докази, які безпосередньо стосуються біблійних записів. Послухайте про таку знахідку.

Учень.

- «Найбільшою знахідкою сучасності» стали сувої книги Ісаї, знайдені біля Мертвого моря. На початку 1947 року хлопчик-бедуін пас отару і виявив неподалік Мертвого моря печеру. У ній він знайшов кілька глиняних глеків, більшість були пусті. Однак в одному глеці, який був міцно запечатаний, хлопчик знайшов шкіряний сувій, ретельно загорнений у полотняну тканину. Це була повна біблійна книга Ісаї. На добре збереженому, але потертому сувої виднілися сліди ремонту. Маленький пастух і уявити собі не міг, що древній сувій, який він тримав у руках, приверне увагу світової спільноти. Особливим було те, що до 1947 року найдавніші рукописи повного Єврейського Письма датувались приблизно II—І ст. до н.е. А цей сувій, як установили вчені, ІІІ ст. до н. е. І коли порівняли його з масоретським текстом, зробленим на тисячу років пізніше, виявилося, що вони повністю співпадають. До нашого часу збереглося майже 5000 біблійних рукописів, що дійшли до нас із глибини віків. Деякі з них датуються ІІ ст. н. е.

5. Значення Біблії у світовому мистецтві.

- Біблія мала вплив на розвиток світового мистецтва, зокрема на літературу, на світову культуру Середньовіччя і певною мірою – нових часів. З неї митці брали сюжети, теми, ідеї, афоризми, деякі жанри. Переспіви, переробки біблійних легенд, пісень, переказів є у творчості Шевченка, Франка, Лесі Українки…

6. Інтерактивне навчання: технологія «Мікрофон»

- Чи доводилось вам читати Біблію?

- Як ви ставитесь до того, що цю книгу називають Святою?

- Поясніть слово «святий», доберіть до нього слова-синоніми та слова-

антоніми.

 

7. Словникова робота.

  •        П с а л о м (від грецьк. - пісня в музичному супроводі)- жанр старозавітної релігійної лірики, звертання до Бога у формі пісні. Псалми, автором більшості яких вважається цар Давид (Давидові псалми), зібрані у Псалтирі – одній із книг Біблії . За тематичними особливостями псалми поділяються на благальні, псалми-подяки за вислухані молитви, псалми-гімни на уславлення Бога та історико - повчальні псалми.
  •        П р и т ч а - повчальне алегоричне оповідання філософсько-етичного змісту. Складається, як правило, із сюжетної розповіді про людське життя і повчального висновку. Один із провідних жанрів християнської церковної і середньовічної літератури.
  •        С е н т е н ц і я (від лат. – думка, судження) - короткий влучний вислів морально-повчального змісту. Є різновидом афоризму – узагальненої думки, вираженої в стислій художньо виразній формі.
  •        П р о п о в і д ь - жанр церковної ораторської прози – повчальний твір, у якому викладаються світоглядні моральні принципи релігійного, зокрема християнського, вчення. Проповідь відзначається різноманітністю художніх засобів (алегорії, порівняння, символічні образи), урочистим емоційним забарвленням.

 

8. Афористичні висловлювання із Біблії.

  •           Що є істина?! (Формула скептицизму.)
  •           Око за око, зуб за зуб. (Формула помсти.)
  •           Маслинова гілка. (Символ миру.)
  •           Тридцять срібників. (Символ зради.)
  •           Хто не зі мною, той проти мене. (Формула єднання.)
  •           Складати скарби на небі. (Плекання в собі рис духовно досконалої людини. Вони і є справжній, незнищенний скарб, який залишається після смерті тіла.)

Закінчити крилаті вислови з Біблії та дати їм тлумачення

  •           Хто не працює …
  •           Зарити талант …
  •           Не судіть …
  •           Не сотвори собі …
  •           Хто взяв меча …
  •           Любіть ближнього свого …

 

V. Підведення підсумків уроку.

 

  •             Які слова-синоніми є до слова «Біблія»?(Книга Книг, Святе Письмо, Слово Боже, Одкровення, Книга Спасіння, архітвір.)
  •             Назвіть найпопулярніші книги Біблії?
  •             Яка роль Біблії у вашому житті?
  •             Який зміст «Нагірної проповіді» Ісуса Христа?
  •             Чи доводилося вам слухати проповідь? Розкажіть про її зміст та свої враження.

 

VІ. Домашнє завдання.

  1.        Пояснити роль Біблії в духовному житті народу.
  2.        Вивчити афоризми з Біблії і вміти їх пояснити.
doc
До підручника
Українська література 9 клас (Борзенко О.І., Лобусова О.В.)
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
2793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку