18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок , бінарний урок "Подорож до планети Діаграмії"

Про матеріал
Едьютейнмент - нове слово в системі освіти школярів, яке передбачає отримання знань за допомогою ігор та через організацію ігрового дозвілля. Поява ж технології «едьютейнмент» тісно пов'язане з розвитком технічних медіа і медіарозваг. Пропоную бінарний урок ( математика та інформатика) на тему «Подорож до планети Діаграмії»
Перегляд файлу

Курнищ Раїса Федорівна,

вчитель математики

КЗ « Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня -

гімназія №39»    

Камянської міської ради,

Дніпропетровська область

                   

Ед’ютейнтмен в освітньому середовищі.

Едьютейнмент - нове слово в системі освіти школярів, яке передбачає отримання знань за допомогою ігор та через організацію ігрового дозвілля. Поява ж технології «едьютейнмент» тісно пов'язане з розвитком технічних медіа і медіарозваг.

 

«Подорож  до планети  Діаграмії»

 

Тип уроку: бінарний урок: математика та інформатика        

 Епіграф:

«Математика підкоряється

                                                                                                   лише сильним сміливим і

кмітливим»

А. Конфорович

                                                                                                                       

                                                                                                                                     

Форма проведення: імітаційна гра                                                          

Тема уроку. Діаграми.

Мета уроку: організація пізнавально-навчальної діяльності  для узагальнення знань учнів про діаграми; для глибшого осмислення навчального матеріалу, для використання вже набутих знань у процесі взаємодії «учень-ситуація», «учень-інформація», «учень-учень», «учень-група»;

формувати комунікативну компетентність учнів через роботу в групах;

розвиток позитивних емоцій учнів шляхом створення ситуацій здивування, переживання;

виховання  старанності, дисциплінованості, уважності, активності та забезпечення умови для їх реалізації;  створення умови  виховання  інтересу до предмету, інтересу та любові до рідного  краю.

Обладнання. Мультимедійна  презентація, аудіо - запис  фізкультхвилинки, відеофільм «Політ в космос», картки, креслярські прилади, тестові завдання, « Пам’ятка учасника гри».

                                                             

Хід уроку

І Організація початку уроку.

Вступне слово вчителя  математики

 Привітання учнів і гостей. Повідомлення теми і мети уроку: « Діти, сьогодні перед вами дуже важлива і складна задача: показати компетентним людям, що ви маєте такі риси характеру, які допомагають у найскладніших ситуаціях. А ситуація у нас непроста: «Подорож до планети Діаграмії». По-перше, спираючись на командний дух і свої потенційні можливості виконати важливу місію: «Звільнити жителів планети Діаграмії від загадки космічних піратів, по-друге,

глибше осмислити і узагальнити  навчальний матеріал з теми діаграми, по-третє, більше дізнатися

про нашу планету Земля, про нашу країну Україну, про свій рідний край і своє місто.

Мотивація навчального матеріалу:

Уявіть себе в Центрі підготовки космонавтів. Що це за люди? Що ви про них знаєте? Що це за планета Діаграмія? Що ви про неї знаєте? Які риси характеру вам допоможуть подолати труднощі

у ситуативному польоті з благородною місією рятівників. Отже, що нас очікує в результаті:

(діти відповідають:  плідна праця, відкриття : субєктивно нове знання про діаграми, дослідження,

глибокі і міцні знання про діаграми, знання про  їх побудову.)

Мобілізація уваги учнів: на екрані фрагмент відеофільму «Політ в космос» 

Класна кімната перетворюється в Центр підготовки космонавтів, астронавтів.

Вчитель інформатики:  Шановні друзі! Інформаційний Центр, що знаходиться в Центрі підготовки космонавтів отримав сигнал SОS з планети  Діаграмії . Жителі цієї планети потрапили у пастку до космічних піратів. Потрібно відгадати загадку космічних піратів про якісь нечувані діаграми і звільнити  інопланетян.  Вони ізольовані допоки не буде розгадано  загадку.

Пропоную розділитися на три команди: І – «Космонавти», ІІ- «Астронавти»,  ІІІ- «Аргонавти».

Команд три, але мета одна.

(В кожній команді є географи, краєзнавці, історики, математики, які готувалися до так званого польоту заздалегідь.)

Капітани команд прошу отримати «Маршрутні листи» і «Памятки учасника гри».

Командам  потрібно проїхати складним маршрутом, долаючи на своєму  шляху перешкоди від НЛО, космічних мандрівників та космічних піратів.

Під час гри працювати потрібно швидко, правильно, раціонально, бути  дуже уважним.

(Вчитель звертає увагу на  «Памятку  учасника гри» )         

                                     Памятка  учасника  гри

*Під час гри бути:

* УВАЖНИМИ, СТАРАННИМИ, ДИСЦИПЛІНОВАНИМИ , АКТИВНИМИ.

 

 *Девіз гри: « Один -  за всіх, всі – за одного!»

 *Забороняється : залишати в біді капітана, порушувати дисципліну.

Вчитель математики: пропоную провести  перевірку готовності:

1) кожен  член  команди  отримує завдання (додаток 1), яке потім здає на перевірку консультантам.  За всі відповіді команда отримує 10 балів;

2) завдання : капітанам: за компютером  розвязати 8 пропорцій  з невідомими; середніми  членами  ( за кожну правильну відповідь капітани приносять команді по 1 бал)

невідомі цих пропорцій будуть використані  в побудові стовпчастої діаграми (завдання математика 1) ;

3)завдання командам: дослідити лінійну і стовпчасту  діаграми

( додаток 2).

Вчитель математики: Отже, команди готові,  можемо відправлятися в політ.

Вчитель інформатики: інформаційний Центр  отримав перше  завдання від НЛО  

 Виконання  завдань, що приготували НЛО, космічні мандрівники та космічні пірати.

Зустріч з НЛО (учні грають роль і НЛО,  і космічних мандрівників, і космічних піратів: готували запитання під керівництвом вчителів)

 ІІІ.1. Ваша планета?   ІІІ.2 Ваша країна?   ІІІ.3 Ваше місто? ІІІ.4 Планета подорожі?

 (Учні  - географи, історики, краєзнавці, користуючись слайдами з презентації,  відповідають на всі запитання і отримують за правильні відповіді по 2 бали для своєї команди; бали фіксуються учнями - консультантами).

 Вчитель інформатики:

  З  Центру інформації отримано телеграму від НЛО з таблицею про приріст населення міста (додаток 3), в якому живуть члени команд. Потрібно побудувати стовпчасту діаграму, використовуючи  значення 8 рівнянь, розв’язання яких відбулося  на етапі перевірки готовності  капітанів.

 ( Учень – математик1 нагадує алгоритм побудови стовпчастої діаграми, а всі команди у своїх бортових  журналах - зошитах  виконують побудову; математик1 за виконання завдання приносить своїй команді 7 балів)

Капітани команд будують діаграми  за компютерами ( правильність побудови оцінює вчитель інформатики і капітани прибавляють своїм командам по 3 бали).

Вчитель математики: А зараз  свою перешкоду нам приготували космічні  мандрівники.

Їх цікавить здоровя членів команд, як підтримувалася спортивна форма, де тренувалися.

Задається задача: Серед десяти споруд вашого міста виявилося спортивних клубів, стадіонів, басейнів у відношенні 5:3:2. Скільки у вашому місті спортивних клубів, стадіонів, басейнів.

За цими даними побудуйте кругову діаграму розподілу спортивних споруд

 ( математик 2 розповідає алгоритм побудови кругової діаграми, виконує побудову її на дошці, а учні виконують це завдання у своїх бортових журналах-зошитах;  математик2, який розповідав про кругову діаграму, приносить своїй команді 7 балів)  

Вчитель інформатики пропонує виконати  усім членам гри спортивні вправи (на фоні відеозапису фізкультхвилинки виконується спортивна розминка).

Вчитель математики: Ми  наближаємося до загадки космічних піратів. Вона формулюється так:

«Які схематичні зображення називають діаграмами Ейлера???»

(Учень – математик3,  готовий відповісти на цю загадку, презентує  слайд і відповідає:

«Коли хочуть зобразити наочно співвідношення між спорідненими обєктами, користуються кругами, овалами. Такі схематичні зображення і називають діаграмами Ейлера, на честь великого швейцарського математика ХVІІІ століття  Леонарда Ейлера ( 1707- 1783)».

Математик 3 приносить своїй команді 7 балів)

Слово консультантам:   за кожною командою було закріплено одного консультанта, який протягом уроку фіксував усі бали, які набирала команда і за результатами цієї гри першою стала команда  « Космонавти», отже, вони першими звільнили інопланетян від загадки космічних піратів.

 

Заключне слово вчителя інформатики: Чи важко було капітанам керувати своїми  командами?

Чи виконали капітани свою задачу?

Що ви маєте знати в результаті цієї подорожі?

Що ви маєте вміти? 

Дякую за урок!

 

Вчитель математики:Капітани команд отримують оцінки у відповідності із кількістю набраних балів командою, консультанти перевіряли за зразком відповіді на всі запитання;

члени команди, яка  прийшла на допомогу першою, отримують оцінку « 10», члени команди, яка прийшла на допомогу другою, отримують оцінку «8», а члени команди, яка прийшла на допомогу третьою, отримують оцінку « 6».

Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Яка тема уроку?
  • Які факти було повторено?
  • Які форми роботи було використано на уроці?
  • Чи всі учні працювали активно? Хто був пасивним?
  • Який настрій був у вас на уроці?
  • На розвиток яких рис характеру  впливав цей урок?
  • Чи виконали команди свою місію?
  • Чим цей урок важливий для вас?

Повідомлення домашнього завдання

Інформація про домашнє завдання: опрацювати § 17 і виконати завдання

з урахуванням  чотирьох рівнів складності.

 Додаток 1 1. Який з дробів 5/7; 7/42; 9/63; 11/23 є нескоротним ?

(Відповідь: 11/23)

2. Знайдіть значення відношення 0, 18 :3,6 ?

( Відповідь:0,05)

3. Знайдіть невідомий член пропорції 6,4 : х = 4:0,5.

( Відповідь:0,8)

4. Обчисліть: 5/6 · 1,2.

Відповідь:(1).

5.Масштаб карти 1:  600 000. Визначте відстань на місцевості, якщо на карті вона зображена відрізком 3 см.

Відповідь: ( 18 км)

Додаток 2 Які бувають діаграми? (Дослідити, використовуючи зображення лінійної, стовпчастої та кругової діаграм).

Додаток 3. Таблиця ( статистичні дані про приріст населення міста за 8 років, а саме: 1896; 1914; 1916; 1926; 1941; 1956; 1969; 2008.) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Курныш Раиса
Додано
11 січня 2020
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку