Урок "Близькі за значенням слова - синоніми"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником М.С.Вашуленка, Н.А.Васильківської, С.Г.Дубовик "Українська мова та читання. 3 клас. Ч.1"
Перегляд файлу

Тема. БЛИЗЬКІ ЗА ЗНАЧЕННЯМ СЛОВА — СИНОНІМИ.

 

Мета: формувати (вдосконалювати) вміння розпізнавати, добирати, вживати синоніми у мовленні, відчувати відтінки значення слова, вміння знаходити граматичну основу речення,

           вдосконалювати вміння колективно виконувати завдання, проявляти ініціативу, толерантність, творчість.

 

І Актуалізація опорних знань.

- Яку мовну одиницю ми вивчаємо? Доповніть речення “Слова в мові (щось означають), тобто (мають значення). По кількості значень слова бувають (однозначні, багатозначні).” Наведіть приклади однозначних і багатозначних слів.

ІІ Каліграфічні вправи і повторення.

  Сл  Зн

  значення

  Слова в мові мають значення.

- Позначте головні члени речення. Встановіть зв'язок слів у реченні.

   Коментування.

                                 Вчитель для Н.(учениця з особливими освітніми потребами)

                                 повторює синтаксичний розбір за 

                                 дитиною, яка його проводить.

ІІІ Мета і завдання урока.

- Сьогодні досліджуємо слова, близькі за значенням. На уроці будемо такі слова

ділити на групи, близькі за значенням, добирати такі слова, складати з ними речення. Ви запам'ятаєте слово синонім і будете вживати у мовленні.

- Н., ти виконуєш завдання з дітьми і зі мною.

- Запишіть слово Синоніми.

IV Ознайомлення з терміном “синоніми”.

- Як інакше назвати школяра? Яка це частина мови? Яким словом замінити дієслово  розмовляти, прикметник оранжевий? Тобто ми майже однакове значення виражали різними словами. Підготуйте висновок за с.52 “Я — вчитель/вчителька”.

                                    Н.  читає вчительці.

- Замініть синонімами слова Батьківщина, підручник, спати (дрімати, куняти, клювати носом). Робота з таблицею

- Повторіть, які слова ми називаємо синонімами.

V Вправляння.

- Виконуємо разом вправу 1 с.52.

- Скільки синонімів до дієслова падає? (10) Чому кажуть сніг кружляє, сніг мерехтить? Запишіть за зразком, допишіть дієслова, які найбільше сподобалися.

                                    Н. озвучує свій варіант і самостійно записує.

Перевірка.

- Поставте столи групами. Виконуємо вправу 2. Дієте разом, допомагаєте один одному. Уточнення: слова записуєте не в 2 ряди, а у 2 стовпчики.

                                    Н. Включається в роботу, пробує слухати дітей.

                                    Вчителька підтримує.

Перевірка. Як називають слова в одному стовпчику? Чому?

                                    Н. може відпочити.

VI Хвилинка спілкування.

- Ознайомтеся з предметом розмови. Які слова досліджують діти? Інсценуємо розмову, долучаємося до обговорення.

VII Гра “Вилучи зайве слово”

- С.53. В парі. Перевірка. Додайте свій синонім (веселитися, траса, бусол).

VIII Вправляння у доборі синонімів.

- Вправа 4, с.53. Виконуємо разом.

- Чи однакове значення слова чистий  у всіх словосполученнях? Це багатозначне слово. Що означає чисте джерело? Чисте небо? Чисті руки? Запишемо словосполучення парами.

                                  Н. повертається до роботи. Діє за  довідкою.

Підсумок. Домашнє завдання.

- З якими словами працювали? Що називаємо синонімами? Вживайте це слово у мовленні.

-Вдома вивчити правило с.52. Вправа 5 с.53. Для перевірки виконання користуйтеся словником синонімів.

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку