Тест " 11 клас. Повторення. Підготовка до ЗНО"

Про матеріал
Тестові завдання допоможуть учням відпрацювати вивчений матеріал, виявити прогалини у знаннях і підготуватися до ЗНО.
Перегляд файлу

                                                            ВАРІАНТ  3

                                                     УКРАЇНСЬКА МОВА

 

1. Правильно записано форму орудного відмінка числівника в рядку:

  А. п’ятьмастами шістдесятьма сьома;

  Б. п’ятистами шестистдесятьма сімома;

  В. п’ятистами шестдесятьма семи;

  Г. п’ятистами шістдесяти сімома; 

  Д. п’ятистами шестидесяти сьома. 

 

2. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

 А. конкурс.. виконавців, 29 листопад.., диригента  хор..;

 Б. конгрес.. українців, щирого ліризм.., доставленого  вантаж..; 

 В. наголос.. слова, студія звукозапис..,  визначні місця Львов..; 

 Г. атмосферного  тиск..,  старезного дуб.., морозного  ранк...; 

 Д. виконаного  проект..,  сучасного  дизайн..,  родового  відмінк... 

 

3. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:

  А. генерал/майор, кіловат/година, міні/комп’ютер;

  Б. південно/бережний, південно/східний, північно/західний; 

  В. військово/транспортний, військово/зобов’язаний, військово/юридичний;

  Г. ясно/зелений, ясно/окий, ясно/золотистий; 

  Д. вогне/гасник, хліб/сіль, зліт/посадка. 

 

4. Префікс пре- треба писати в усіх словах рядка:

  А. пр..вражий, пр..велебний, пр..дивний, пр..святий; 

  Б. пр..хороший, пр..благий, пр..бережний, пр..красний;

  В. пр..жовтий, пр..гірклий, пр..освященний, пр..новий;

  Г. пр..тихий, пр..жовкати, пр..непорочний, пр..дивний; 

  Д. пр..зирливий, пр..глушений, пр..пишний, пр..вірний. 

 

5. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

  А. випещ..ний, долон..чка, удалеч..ні, овоч..сховище;

  Б. книж..чка, корен..плоди, город..на, б..нтежити; 

  В. ож..ледь, сив..на, замер..хтіти, л..вада; 

  Г. випл..каний, гус..ниця, защ..друвати, л..ментувати; 

  Д. сут..ніти, зат..сатися, горщ..ковий, кл..котіти. 

 

6. М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка:

  А. кіл..кість, пот..мянілий, Уман..щина, ескадрил..я;

  Б. власниц..кий, нен..чин, боїш..ся, сяд..мо; 

  В. павіл..йон, дон..чин, с..огодні, прос..ба;

  Г. їдал..ня, батал..йон, Акс..онов, матін..чин. 

 

7. Апостроф ставиться в усіх словах рядка:

  А. м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити; 

  Б. кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний;

  В. солов..ї, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра;

  Г. пір..я, пів..ями, прив..ялений, п..єдестал. 

 

8. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка: 

  А. боєць, вищість, молотьба, відсіювання;

  Б. євробачення, воїнський, італієць, розкувати; 

  В. подвоєння, лояльний, надзвуковий, вимріяний;

  Г. виявлення, відзвітувати, мелодія, їдальня. 

 

9. Омоніми використано в реченні: 

  А. Ти будь не скупердяй, не скнара і знай батьківські заповіти. 

  Б. Якщо у тілі душа крилата – що їй хороми, що їй палати. 

  В. Веснонько любая, часу не гай, якнайскоріше прилинь у наш гай. 

  Г. Народові потрібні не виграні битви, не втішання славою і волею, а майбуття. 

 

10. Прикметники з суфіксом -зьк- утворюються від усіх іменників рядка:

   А. золотоноша, молодець, студент, Буг; 

   Б. Волга, товариш, турист, черкес; 

   В. Криворіжжя, Забужжя, Ладога, Таганрог; 

   Г. француз, ремісник, турок, брат. 

 

11. Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

  А. сер..цевий, проїз..ний, аген..ський

  Б. артис..ці, захис..ний, безчес..ний 

  В. пес..ливий, пристрас..ний, буревіс..ник

  Г. тиж..невий, шіс..надцять, швидкіс..ний 

  Д. радіс..ний, перехрес..ний, заздріс..ний

 

12.  На третій склад падає наголос у слові

  А. каталог

  Б. завдання

  В. феномен

  Г .камбала

 

13. Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

  А. зіставити, просьба, зябра

  Б. усмішці, смієшся, посмішка

  В. несеться, тюльпан, тьмяно

  Г. перифраз, фонетика, любов

  Д. край, вокзал, закріплення

 

14. Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка

  А. висновок … статті, експонат … музеї, птах … небі, участь … форумі

  Б. поїхати … відрядження, наймиліше … світі, покласти … узголів’я, здали … архів

  В. побувати … Львові, квітник … саду, залишиться … спогадах, купити … аптеці

  Г. вишня … цвіту, мешкала … Індії, оселя … рушниках, віра … безсмертя

  Д . перебував … Ватикані, запевнили … добросусідстві, приведення … відповідність, заявити … відповідь

 

15. Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку

  А. розмова з Олегом Плющ

  Б.гаманець Мар’яни Гриців

  В. телефон Артема Сидька

  Г. зустріч з Ганною Гончарук

  Д. робота Данила Федоренка. 

 

16. Прочитайте речення.

На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Менелай прагне помститися Парісу за викраден(5)я Єлени. Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ

  А. 1

  Б. 2

  В. 3

  Г. 4

  Д. 5

 

17. Прочитайте речення.

 Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.

 Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

 А. вимкнути, незважаючи на, позачиняти

 Б. виключити, незважаючи на, позакривати

 В. вимкнути, не дивлячись на, позачиняти

 Г. вимкнути, незважаючи на, позакривати

 Д. виключити, не дивлячись на, позачиняти

 

18.  Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в реченні

  А. На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.

  Б. Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.

  В. Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!

  Г. Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.

  Д. Квитки на спектакль були куплені для цілої школи.

 

19.  НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

  А.  «Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».

  Б. А втор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин.  Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки».

  В.  «Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».

  Г. « Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».

 Д. « А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те,  що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня,  бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».

 

20. Граматично правильне продовження речення «Обираючи стиль одягу,..» подано в рядку

  А. витрачається багато часу.

  Б. зважайте на певні норми.

  В. підкреслюється індивідуальність.

  Г. велике значення має колір.

  Д. ваш гардероб має залежати від погоди.  

 

21. Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні   (розділові знаки пропущено)

  А .Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі.

  Б. Тихий сон стуляє вії розігнавши давні мрії і втопивши їх в журбі.

  В. Нависло хмар глухе склепіння і шурхаючи крилами об них летять чайки.

  Г. Я кличу сонце і припале сріблястим порохом з долин воно пливе. 

  Д. Сивим туманом оповило велетні-дерева і навіває сум така картина.

 

22. Прийменник помилково вжито в реченні

  А. Гол забили через помилку центрального захисника.

  Б. Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради. 

  В. Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг.

  Г. Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня. 

 

23. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Вогнища то згасали,(1) то знову спалахували,(2) жахаючи собою темряву,(3) і тоді здавалося,(4) що на яр налетіли якісь фантастичні чорні птахи,(5) які кружляють над ним,(6) махаючи велетенськими крилами,(7) і все намагаються викрасти ті вогні.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

 А. кома 1 – між однорідними членами речення

 Б. коми 2, 6 – при відокремленій обставині

 В. кома 3 – на межі сурядних частин складного речення

 Г. коми 4, 5 – на межі підрядних частин складного речення

 Д.кома 7 – при однорідних членах речення

 

24. Доберіть до фразеологізмів антоніми

 Фразеологізм 

 1 як на долоні

 2 як камінь під гору котити

 3 як бджіл у вулику

 4 як дві краплі води 

 

Антонім 

 А як свиня на коня

 Б як у тумані

 В як на пожежу

 Г як у кота сліз

 Д як Сірку муху з’їсти  

 

25.  Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Випадок уживання тире

 1 тире при відокремленій прикладці

 2 тире в складносурядному реченні

 3 тире при однорідних членах речення

 4 тире між підметом і присудком

 

Приклад речення

 А. На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.

 Б. Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

 В. Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

 Г. Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.

 Д. Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється.

 

26. Доберіть відповідники:

 Головне слово у словосполученні

 1. іменник

 2. прикметник

 3. займенник

 4. дієслово

 

 А. учора приїхали

 Б. третій від вулиці 

 В.  нікому з вас

 Г. схожий на батька

 Д. їхня пропозиція

 

27. Доберіть відповідники:

 Значення вставних слів

 1. впевненість

 2. емоційні відчуття

 3. зв’язок думки з попереднім повідомленням

 4. привертання уваги читача

 

 А. Побужжя йде, Волинь і наддністрянці, а там, диви, обізветься й Дніпро.

 Б. На жаль, частіше доводиться інструкції студіювати.

 В. Отже, лелека переламав крило, а тому й не зумів одлетіти до вирію в кінці серпня.

 Г. Ніколи, звичайно ж, не було на цьому військовому судні закоханої пари.

 Д. Кажуть, у калині материна любов і мудрість.

 

28.  Установіть відповідність 

Вид односкладного речення

 1. означено-особове;

 2. неозначено-особове;

 3. узагальнено-особове;

 4. безособове. 

Приклад

 А. Сонним холодом од трав віє.

 Б. Хліб-сіль їж, а правду ріж. 

 В. Квітчастий луг і дощик золотий.

 Г. За правду, браття, єднаймося щиро.

 Д. Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.  

 

29. Установіть відповідність

 Відокремлений член речення

 1. означення; 

 2. прикладка (різновид означення); 

 3. обставина;

 4. додаток. 

Приклад

 А. Натомившись од щоденних справ, я душею й тілом спочивав на галяві. 

 Б. Суд? Окрім суду природи, я всі зневажаю суди. 

 В. Обсипані пилом роси, підсніжники щемно запахли.

 Г. Ще вітрами шумів ясно день, та лелеки доріг не втрачали.

 Д. Знайшла в пилу золочену підкову – невизнаний старокозацький герб. 

30. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Правічну (1)думу думають ліси, вгрузають в мох (2)столітні дідугани. Переметнеться заєць (3)навскоси — горить асфальт у (4)нього під ногами.

 

 А. іменник

 Б. прикметник

 В. числівник

 Г. займенник

 Д. дієслово

 Е. прислівник

 

                                          Українська література

Завдання 1-20 мають по п'ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді.

1.Рядки

Не вернувся й Морозенко,

Голова завзята –

Замучили молодого

Вороги прокляті! - узяті з

А родинно-побутової пісні    Б народної думи

В календарно-обрядової пісні   Г народної балади

Д історичної пісні

2. «Іду на ви!» — цей вислів належить князеві

А Святославу                     Б Олегу

В Ігорю        Г Святополку                    Д Всеволоду

3.«Він був сином мужика — і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком — і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком — і вказав нові, світлі й вільні шляхи професорам і книжним ученим»,- писав про Т.Шевченка

  А П.Куліш   Б Є. Гребінка

В М. Костомаров  Г П. Гулак-Артемовський                  Д Іван  Франко

4. Образ Аскольдової могили присутній у творі

А «Ти знаєш, що ти людина...»  Б «Любіть Україну»

В «У теплі дні збирання винограду»  Г «Пам’яті тридцяти»              Д «Мойсей» 

5. «Я (Романти­ка) » М.Хвильового за жанром

А роман   Б оповідання   В повість    

Г нарис    Д новела

6.«Три зозулі з поклоном» є зразком

А  імпресіонізму  Б  реалізму

В  романтизму   Г  експресіонізму                 Д  символізму

7. «Борітеся — поборете,Вам Бог помагає!» –закликає  герой твору

А Івана Багряного «Тигролови»   Б Т. Шевченка «Кавказ»

В І.Котляревського  «Енеїда»    Г П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні»

Д М.Хвильовий «Я Романтика»

8. «О, не журися за тіло!
     Ясним вогнем засвітилось воно,
      чистим, палючим, як добре вино,
     вільними іскрами вгору злетіло», - проголошує  лірична героїня твору

А Т. Шевченка  Б І. Франка   В Лесі Українки

Г В.Стуса    Д Ліни Костенко

9. «Взагалi любив я книжки з м’якими палiтурками. Їхi рвати легше, i не так боляче вони б’ються, як мати, було, побачить» —у цьому уривку  Остап Вишня використовує

А бурлеск Б гумор В іронію Г сарказм Д сатиру

10. Слова «Шість прикмет має людина: трьома подібна вона на тварину, а трьома на янгола» є епіграфом твору

А «Чорна рада»  Б «Моя автобіографія» В «Місто»

Г«Я (Романтика)»  Д «Захар Беркут»

11.Про кого з персонажів твору «Я (Романтика)» йдеться: «...Низенький лоб, чорна копа розкуйовдженого волосся й приплюснутий ніс...нагадує каторжника, i... не раз мусив стояти у відділі кримінальної хроніки»?

А дегенерата  Б «Я»   В доктора  Тагабата

Г Андрюшу  Д Марію

12.Який різновид роману започаткував Ю. Яновський в українській літературі?

А урбаністичний    Б соціально-психологічний 

В історичний                  Г роман у новелах               Д пригодницький 

13.Виберіть хибне твердження (Ю.Яновський «Майстер корабля»)

  А Тайах і Сев ходили в цирк, де бачили символічних тварин і птахів, а саме коней, голубів і левів

  Б Богдан підозрює, що та темна постать вночі, то Сев

  В Майк, син письменника, прочитавши батьків твір, зробив висновок, що він ще молодий

   Г двоє ображених рибалок забралися на корабель, маючи намір його затопити

   Д моряк розповідає, як їх обманив полковник, а про те, що вони пливуть не додому, він вивідав у дочки полковника

14. «Королем українського тиражу» сучасники називають 

А Ю.Яновського  Б О.Вишню   В М. Хвильового

Г В. Підмогильного             Д М.Коцюбинського

15. Твір Б.-І. Антонича «Різдво» входить до  збірки 

А «Знак Лева»     Б «Привітання життя»     В «Ротації»

Г «Зелена Євагелія»    Д «Три перстені»

16. «Не бачили, не читали? Харків – написано. Тільки що під’їхали до вокзалу, дивлюсь – отакими великими літерами: «Харків». Дивлюсь – не «Харьков», а "Харків"! Нащо, питаюсь, навіщо ви нам іспортілі город?» - промовляє герой твору М. Куліш «Мина Мазайло»

А Мина Мазайло   Б Рина Мазайло  В Мотря Розторгуєва

В дядько Тарас  Г Уля

17. Романами  є всі твори, ОКРІМ

А «Чорна рада»   Б «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 В «Тіні забутих предків»                      Г «Тигролови»    Д «Місто»

18. Слова

Де общеє добро в упадку,

Забудь отця, забудь і матку,

Лети повинность ісправлять

 належать персонажу твору

А «Повість минулих літ»    Б «Слово про похід Ігорів»

В «Всякому місту – звичáй і права…»  Г «Енеїда»                              Д «Кавказ»

19. Справжнє прізвище Панаса Мирного

А Фітільов   Б Кандиба    В Губенко   

Г Лозов'ягін               Д Рудченко

20. Марусі Чурай приписують авторство пісні

А «Чи не той то хміль»  Б  «Ой Морозе, Морозенку»

В «Максим козак Залізняк»  Г «Віють вітри, віють буйні»      Д «Ой летіла стріла»

 

У завданнях 21-24 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, виберіть один правильний варіант-відповідник, позначений буквою

21.Установіть відповідність між присвятою  та назвою твору

1 «Кононівським полям»

2 «Цвітові яблуні»

3 «Любові всевишній»

4 «Якову де Бальмену»

 

А «Три зозулі з поклоном»

Б «Я (Романтика)»

В «Катерина»

Г «Intermezzo»

Д «Кавказ»

22.Установіть відповідність між героїнею і її характеристикою

1 Наталка («Тигролови»)

2 Маруся Кайдашиха («Кайдашева сім’я»)

3 Мирослава («Захар Беркут»)

4 Килина

 («Лісова пісня»)

 

А «Вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем».

Б «Молода повновида молодиця, у червоній хустці з торочками, у бурячковій спідниці, дрібно та рівно зафалдованій, так само зафалдований і зелений фартух з нашитими на ньому білими, червоними та білими стяжками… намисто дзвонить дукачами на білій пухкій шиї, міцна крайка тісно перетягає стан і від того кругла, заживна постать здається ще розкішнішою»

В Стримана, терпляча, жіночна, «ладна обійняти весь світ», «вчилася музики, язиків і різних робіт ручних». Готувалася стати вчителькою

 

Г «Кінь під нею був мокрий і аж тремтів — то ж гнала без ста­лого відпочинку, без зупинок, либонь. А сама... сама була спо­кійна. Побачила ще здалеку, що хлопці живісінькі, і була спо­кійна, весела. А до Григорія навіть байдужа. Не наближалась до нього, уникала зустрічатися поглядами».

Д «…була дівчина, якої пошукати. Не кажемо вже про її уроду й красу, ані про її добре серце — в тім згляді багато її ровесниць могло стати з нею нарівні, хоч і небагато могло перевищити її. Але в чім не мала вона пари між своїми ровесницями, так се в природній свободі свого поводження, в незвичайній силі мускулів, у смілості й рішучості».

 

23.Установіть відповідність між письменниками і угрупованнями

1 Ю.Андрухович, В.Неборак, О. Ірванець

2 М.Хвильовий, М. Яловий, О. Досвітній

3 Є. Маланюк, У. Самчук, І. Багряний

4 М. Зеров, П. Филипович, М.Рильський,  М. Драй-Хмара, О. Бургардт

 

А ВАПЛІТЕ

Б Неокласики

В Бу-Ба-Бу

Г Покутська трійця

Д МУР

24.Установіть відповідність між персонажами одного твору

1 Гриць Бобренко

2 Медвин

3 Сашко

4 Софія Дорошенко

 

А Наталка Сірко

Б Мина Мазайло

В Іван Іскра

Г Марта

Д дід Семен

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку