Тест " 11 клас. Повторення. Підготовка до ЗНО"

Про матеріал
Тестові завдання допоможуть учням відпрацювати вивчений матеріал, виявити прогалини у знаннях і підготуватися до ЗНО.
Перегляд файлу

                                                                           ВАРІАНТ 6 

                                                                    УКРАЇНСЬКА МОВА

 

1.На другий склад падає наголос у слові

 А. черговий  

 Б. псевдонім

 В. ознака

 Г. осока

 

2. Укажіть речення зі словами-омонімами:

 А. Музикант заграв тиху мелодію. Над лісом червоніла смужка заграв.

 Б. Сонце обертається навколо своєї осі. Надворі так багато сонця!

 В. Біля сусіднього будиночка - вишневий сад. Ми віддали речі для сусідського хлопчика.

 Г. Сніг під сонцем був іскристий. Нас зачарував її іскристий погляд.

 

3. Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

 А. жук, важко, подружці

 Б. пошана, молишся, наш

 В. вираз, зять, записник

 Г. хоробрий, кігті, поріг

 Д. сім, невістці, веснянка

 

4. Усі слова написано правильно в рядку

 А. викладацький, молотьба, вохкість

 Б. карпатський, дорожчати, робітництво

 В. криворізький, об’їджати, французький

 Г. інтелігентський, сонячний, надхнення

 Д. тюркський, свідотство, соняшник

 

5.  Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

 А. свис..нути, ненавис..ний, пес..ливий

 Б. тиж..невий, тріс..нути, захис..ник

 В. навмис..но, провіс..ник, хвас..нути

 Г. радіс..ний, аген..ство, ціліс..ний

 Д. балас..ний, перехрес..ний, зліс..ний 

 

6. У якому рядку до складу словосполучень входять тільки якісні прикметники:

 А. широкий степ, далека дорога, дорога людина, гарний вчинок, велика будівля;

 Б. літній день, вечірні сутінки, морський вокзал, молочна каша, дерев’яна лава;

 В. денне світло, пригірський район, столярна майстерня, грецький горіх, ясний день;

 Г. сердитий хлопець, весела дівчина, зимовий ранок, каштанове волосся, вишневий садок.

 

7. Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку

 А. було .. Києві, лежала .. шухляді, плавала .. воді

 Б. знімки .. фотографа, ліси ..хвої, читати .. голос

 В. перерва .. навчанні, їхати .. вагоні, десь .. річці

 Г. бути .. формі, осінь .. Каневі, допоможе .. війти

 Д. гуляв .. лісі, улюблений .. вчитель, блиск .. очах  

 

8. Укажіть ряд, де всі слова - пароніми:

 А. Абонемент – абонент, адресат – адресант, пам’ятник – пам’ятка.

 Б. Державний – державницький, культурний – культурологічний, етика – естетика.

 В. Фронтальний – фронтонний, фамільний – фамільярний, класний – класовий.

 Г. Адрес – адреса, людяний – людний, доводити – відводити.

 

9. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

 А. б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок

 Б. з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка

 В. мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний

 Г. шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі

 Д. ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний 

 

10. Визначте, в якому блоці відмінкові форми числівників правильні:

 А. восьми, семистам, на сороках трьох, дванадцятьома п’ятьома, шістьсот;

 Б. дев’яноста двох, п’ятидесяти, вісімдесятьом чотирьом, шістдесятьох шестьох, чотиристами;

 В. сімдесятьох, кількомстам, дев’ятистам, одинадцятьма;

 Г. на сороках дев’яностах, семидесятьма, восьмиста восьмидесяти восьми, чотирьома, шістдесятьох п’ятьох, тридцятьом трьом.

 

11. М’який знак на місці крапок НЕ треба писати в усіх словах рядка

 А. багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят

 Б. вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик 

 В. хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин

 Г. русал..чин, спитаєш.., нен..чин

 Д. радіст..ю, лан..цюг, різ..бяр 

 

12. Визначте, в якому реченні слово що є відносним займенником:

 А. Видно було, що їх несподівано доскочило нещастя (Лепкий);

 Б. Сумний краєвид впливав і на двох людей, що верхи їхали тією мокрою розтоптаною дорогою (Грушевський);

 В. Що біліє отам на роздоллі? (Леся Українка);

 Г. Тут гніздилося безліч водяної птиці, що своїми криками розраджувала самотнього бранця (Опільський).

 

13. Апостроф треба писати на місці обох пропусків у рядку

 А. п..ять відсотків, б..юджетний кодекс

 Б. розпочинати кар..єру, св..яткові заходи

 В. кишеньковий комп..ютер, розв..язати рівняння

 Г. зар..яджати батарею, громадянське об..єднання

 Д. опинитися в міжгір..ї, поширити на пів..Європи

 

14. Визначте, в якому реченні вжито формотворчі частки:

 А. І риба б співала, якби голос мала (Нар. творчість);

 Б. Був собі, жив собі невеликий жучок (Іваненко);

 В. Чи слово тільки виросло з любові? (Лубківський);

 Г. Гнуться мало що не до землі стрункі білі берези (Франко).

 

15. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка

 А. і..раціональний, груп..а, Гол..андія

 Б. ас..иміляція, і..новація, священ..ий

 В. Пікас..о, примадон..а, рот..ердамець

 Г. годин..ик, інтел..ект, га..льський

 Д. дік..енсівський, буд..ист, ал..ея

16. Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку

 А. пр..буток, пр..крашений, пр..своїти

 Б. пр..бічник, пр..славний, пр..леглий

 В. пр..ховати, пр..звище, пр..гріти

 Г. пр..подобний, пр..бій, пр..вабити

 

17. Правила вживання лапок дотримані в уривку з афіші

  А .Творчий колектив «Національної опери України» ім. Т. Г. Шевченка запрошує на прем’єру балету Сергія Прокоф’єва «Ромео і Джульєтта».

 Б. «Кримськотатарський академічний музично-драматичний театр» (м. Сімферополь) пропонує оригінальну постановку Лісової пісні Лесі Українки.

 В. 20 липня у Львові буде показана моно-вистава «творчої майстерні Театр у кошику», що є першим сценічним прочитанням поеми Тараса Шевченка «Сон».

 Г .Ще в давнину малювали козака «Мамая» на картинах, скринях і стінах. Хто ж він такий? Про це – вистава Донецького обласного театру ляльок «Пригоди козака Мамая». 

 Д .Запрошуємо мешканців і гостей Дніпра на концерти Будинку органної та камерної музики. У новому залі з дивовижною акустикою встановлений механічний орган німецької фірми «Зауер», який має 2074 труби.

18. Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ

 А. езопова мова, бульвар Академіка Вернадського

 Б. Декларація прав людини, сузір’я Великий Віз

 В. Національна опера України, Нобелівська премія

 Г. гора Ай-Петрі, кінофільм «Поводир»

Д День соборності, Шекспірівський стиль 

 

19. Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

 А. не/підписані договори підряду

 Б. не/спростовані факти

 В. не/збалансований бюджет

 Г. не/налагоджені зв'язки

 Д. не/витрачені ще кошти  

 

20. Однорідними додатками ускладнено речення

 А. Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.

 Б.  Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.

 В. Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.

 Г. Олесина й Оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів.

Д Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

 

21.  Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складне речення

 А.  У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.

 Б. У  сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.

  В.  У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.

 Г. У  сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, бо так особистість досягне успіху.

 Д.  У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.

 

22. Спільнокореневим до слова радити є

 А. радіо

 Б. порада

 В. радист

 Г. радість

 

23. Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку

 А. Тарасович, Євгенович, Юрійович

 Б. Віталієвич, Ігорович, Степанівна

 В. Андрійович, Миронівна, Васильович

 Г. Анатолійович, Микитович, Савівна

 Д. Григорович, Іллівна, Миколайович

 

24. Простий дієслівний присудок виражений дієсловом стати в реченні:

 А. Стала біля обгорілого танка й замислилась.

 Б. Пройшовши по небу, тепла, тиха червнева ніч стала оволодівати і землею.

 В. Обличчя розм’якло і стало добродушно-нетямкувате.

 Г. Небо стало схожим на густо розведену у воді синьку.

 

25. Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні

 А .  На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше  вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.

 Б.  Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.

 В.  На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

 Г.   На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.

 Д.  У  тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.

 

26. Утворіть граматично правильні словосполучення, поєднавши слова, позначені цифрами, та форми слова, позначені буквами

 1. згідно 

 2. наполягати 

 3. навчати 

 4. зраджувати

 

 А. з принципами

 Б. на принципах 

 В. принципів 

 Г. принципи 

 

27. Доберіть до фразеологізмів антоніми

  Фразеологізм

 1. як на долоні 

 2. як камінь під гору котити 

 3. як бджіл у вулику 

 4. як дві краплі води

 

Антонім

 А. як у тумані

 Б. як Сірку муху з’їсти 

 В. як у кота сліз

 Г.як свиня на коня 

 

28. З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах 

 1. означальне 

 2. з’ясувальне 

 3. обставинне часу 

 4. обставинне умови 

 

  Приклад

 А. Бачу за морями золоті дороги, де припав до неба синьоокий степ.

 Б. Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?

 В. Коли прибудеш влітку до столиці, немов на конях вилетять каштани, угору підіймаючи правиці. 

 Г. Коли слова на порох стерті, сповідатись зорям зайво. 

 

29. Доберіть відповідники:

Розряди прислівників

 1. місця

 2. часу

 3. мети

 4. міри та ступеня

 

 А. зовсім сухий, значно краще, ледь помітний

 Б. зробив на зло, подарував на пам’ять, сказав навмисне

 В. лежить насподі, жив далеко, росте скрізь

 Г. відомий здавна, повторював щоразу, сиділи допізна

 Д. утік з переляку, крикнув згарячу, налетів зосліпу.

 

30. Визначте, якою частиною мови є пронумеровані слова в реченні (цифра позначає наступне слово):  

 Було це в( 1) лісах над Сулою, де (2) дзвінко (3) булькають у воду (4) важкі жолуді.

 А. іменник;

 Б. займенник;

 В. прикметник;

 Г. дієслово;

 Д. прислівник;

 Е. сполучник.

 

                                                    Ураїнська література

Завдання 1-20 мають по п'ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді.

 

1«Ой  козаки, Ви, біднії невольники!

 Кажу я вам, добре дбайте,

В городи християнські утікайте,

Тільки прошу я вас, одного города Богуслава не минайте», - просить лірична героїня твору

А «Віють вітри, віють буйні»  Б «Ой, Морозе, Морозенку»

В «Ой летіла стріла»   Г «Дума про Марусю Богуславку»

Д «Засвіт встали козаченьки»

2.Відважними  героями,  патріотами,  готовими віддати життя заради «общого добра»

в «Енеїді» є…

А Еней і Низ   Б Евріал і  Еней  В  Турн і Еол

Г Евріал і Низ               Д  Латин і Турн

3.Укажіть жанр твору «Наталка Полтавка» Івана Котляревського, визначений автором

А мелодрама   Б драма    В комедія 

Г оперета     Д опера  

4. Твір Г.Сковороди  «Всякому місту – звичай і права» за жанром

       А  трактат   Б алегоричний вірш

       В пісня     Г поема                                  Д байка

5.Козацький літопис Самовидця став одним із джерел для написання твору

А «Мойсей»    Б «Чорна рада»

В «Енеїда»    Г «Тигролови»                      Д «Маруся Чурай»

6. «Безокою економшею» односельці називали героїню твору, у якому

А син одружується з дівчиною з іншого села

Б студент повертається з міста в новому костюмі

В батько стає старостою села під час нацистської окупації

Г чоловік їде поїздом без документів до Хабаровська

Д дівчина постає перед судом за те, що отруїла козака

7. У романі Пантелеймона Куліша «Чорна рада» змальовано події

 А 1663 року   Б 1603 року 

В 1654 року   Г 1633 року           Д1648 року 

8. Заклик  «Дівчино! Як небо її голубе, люби її кожну хвилину. Коханий любить не захоче тебе, коли ти не любиш Вкраїну…!» належить

 А В.Сосюрі    Б М. Вороному      В М. Зерову   

 Г Є. Маланюку            Д Л. Костенко

 

9. Ліричний герой якої поезії прагне розібратися у своїх почуттях, бо «любові усміх

квітне раз – ще й тлінно»

А «Ви знаєте, як липа шеле­стить…»     Б «О панно Інно»

В «О слово рідне! Орле скутий!..»               Г «Чари ночі»               Д «Блакитна панна»

10. Авторські неологізми «Дитинно», «злотоцінно» належать

А Є.Плужнику   Б М. Рильському  В М. Семенку

Г П.Тичині   Д М. Зерову

11. На шлях остаточного морального падіння Чіпка з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стає після того, як

А убив сторожа

Б  поспілкувався із секретарем Чижи­ком, який просив  хабара 

В його прилюдно катували москалі

Г у нього відібрали землю

Д Галя покінчила життя самогубством

12. М. Коцюбинський відомий в українській літературі передусім як

А романтик      Б реаліст        В символіст   

Г експресіоніст  Д імпресіоніст    

13. Стримана, терпляча, жіночна, «ладна обійняти весь світ», «вчилася музики, язиків і різних робіт ручних», готувалася стати вчителькою -  це персонаж

А  комедії    Б  балади   В  повісті

Г  новели    Д  роману

14. Енергійним, здібним, рішучим, упевненим юнаком, що приїжджає з села до Києва, щоб отримати освіту та направити її на благо рідного села, є 

А  Григорій Многогрішний  Б  Степан  Радченко

В  Павло Тетеря   Г  Омелько Кайдаш                Д  Грицько Бобренко

15.  Оповідач, його товариш Ілля, дівчина Тереза є персонажами  твору

А  Олеся Гончара  Б  Василя Стефаника

В  Юрія Яновського  Г  Олександра Довженка           Д  Івана Багряного

16. Емігрував до Західної Німеччини, де працював учителем, брав участь у літературному процесі, а в  1949 р. виїхав до США

А  Б.-І. Антонич    Б  М. Вороний

В  В. Симоненко   Г  Є. Маланюк                   Д  В. Стус

17. Справжнє прізвище автора твору «Тигролови»

А Тобілевич   Б Кандиба

В Лозов’ягін   Г Фітільов                      Д Косач

18. То-Ма-Кі  є героєм твору

А Івана Багряного   Б Олександра Довженка

В Валер’яна Підмогильного  Г Ліни Костенко                    Д Юрія Яновського

19. Під впливом почутої пісні «Летіла зозуля через мою хату» написано твір

А  «Тигролови»   Б  «Місто»

В  «Три зозулі з поклоном»  Г  «Маруся Чурай»         Д  «Балада про соняшник»

20.Літературу постмодернізму представляють усі письменники, ОКРІМ

А С. Процюка     Б В.Голобородька  

В О. Забужко    Г О. Ірванця                         Д Ю. Андруховича

У завданнях 21-24 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, виберіть один правильний варіант-відповідник, позначений буквою

21.Установіть відповідність між персонажем і його цитатною характе­ристикою.

1 Гриць Бобренко

2 Іван Палійчук 

3 Петро Семенович

4 Мокій

 

А Він був диваком із самого народження. Ще в дитинстві мати думала, що їй «підмінили дитину» на бісеня. Не відчуваючи себе комфортно серед людей, часто втікає в ліс. Добре знається на травах ще з семи років.

Б має глибокі знання з української історії, літератури, фольклору, тонке відчуття мови. Він романтик і мрійник. Його філологічні коментарі захоплюють і чарують.

В талановитий хлопець із села, який вирушає до Києва, щоб вступити до господарського інституту.

Г «В житті шукав дорогу не пряму. Він народився під такою зіркою, Що щось в душі двоїлося йому. Від того кидавсь берега до того. Любив достаток і любив пісні…» 

Д «З нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи сіятелів, — він годивсь на все. Багато наробив він хліба, багатьох нагодував, урятував од води, багато землі переорав, поки не звільнився від свого смутку»

22. Увідповідніть автора твору з його поезією

1 Д.Павличко

2 А.Малишко

3 Л.Костенко

4 Є.Маланюк

 

А Все повторялось: і краса, й потворність.
    Усе було: асфальти й спориші.
    Поезія — це завжди неповторність,
    якийсь безсмертний дотик до душі.

Б Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
    І зелені луги, й солов'їні гаї,
    І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
     І засмучені очі хороші твої.

В Мене водило в безвiстi життя,

    Та я вертався на свої пороги.

    Переплелись, як мамине шиття,

    Щасливi i сумнi мої, щасливi i сумнi мої дороги.

Г І крізь папери, крізь перо,

   Крізь дні буденні - богоданно

   Рокоче запорозька кров

    Міцних поплічників Богдана

Д Все, що мав у житті, він віддав
    Для одної ідеї,
    І горів, і яснів, і страждав,
    І трудився для неї.

23.Установіть відповідність між творами одного жанру

1  «Тіні забутих предків»

2  «Чорна рада»

3  «Intermezzo»

4  «Мойсей»

 

А  «Три зозулі з поклоном»

Б  «Майстер корабля»

В  «Кайдашева сім'я»

Г  «Блакитна панна»

Д  «Катерина»

24.Установіть відповідність між автором і його твором

1  Василь Стефаник

2  Остап Вишня

3  Юрій Яновський

4  Панас Мирний

 

 

А  «Майстер корабля»

Б  «Камінний хрест»

В  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Г  «Я (Романтика)»

Д  «Сом»

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку