Урок , Брейн ринг "What?Where? When?"

Про матеріал
Дана розробка сприяє систематизації знань учнів отриманих на уроках англійської мови. Дозволяє перевірити лексичні та граматичні знання учнів, сприяє вмінню працювати в командах.
Перегляд файлу

  Позакласний  захід

 

Тема. Брейн – ринг. « What? Where? When? »

Мета: закріпити знання, навички та вміння з вивченого лексико – граматичного матеріал з різних тем; розвивати кмітливість, винахідливість, здібності, увагу, уяву, пам'ять, почуття кольору та світу, комунікативні вміння у вихованців, зв’язне  мовлення, логічне мислення , просторове уявлення, навички   роботи з папером, картоном ; виховувати естетичний смак, інтерес до техніки, вміння працювати у команді, культуру спілкування.

Завдання заходу  - стимулювати підвищення інтересу до вивчення англійської мови

Методи  інтерактивний

Тип заходу – узагальнення знань та умінь

Вид заходу – ділова гра

Форма заходу – інформаційно - ігрова

Міжпредметний зв'язок  з народознавством та технікою

Обладнання: таблиці, плакати, моделі виробів, роздатковий матеріал, аудіо матеріали, картон, папір, клей, олівці, ножиці, грамоти.

Очікуваний результат – систематизувати знання дітей та виготовити «Magic box» .

Хід заходу

  1. Вступна частина

1. Організаційний момент. Перевірка готовності вихованців до заняття.

2. Повідомлення теми у мети заняття.

- Good afternoon, children! Today we have a game lesson “Do you know English well?” Let’s see who is the best in English.

Do you like English?

Do you know many English words?

Let me introduce our teams, the team “Super Stars” and the team “Dream Team”.

II Основна частина

Contest 1. “Introduction”

Dear captains, introduce yourself and the members of your teams.

Капитани команд представляють себе та членів своїх команд, разповідають про їх захоплення та інтереси за схемою :

  • Name
  • Age
  • Address
  • Favourite school subjects
  • Hobby
  • Likes/dislikes
  • Friends

T: Well done.

 

Contest 2. ‘‘Warmingup''

Презентація девізов команд.

"Fortunefavours the brave", “Live and learn”, “No pain, no gain”, “First think, thenspeak”, «Two heads are better than one» («Сміливість підкорює міста », «Без труда не виловиш і рибку із пруда», «Вік живи, вік навчайся», «Спочатку подумай, а потім говори», «Одна голова – добре, а дві - краще!»).

 

Contest 3 “My dear school”
-Your task is to name as much things connected with school as possible.
The difficulty is that you shouldn’t repeat one and the same word two times.
-Ready, steady, go!!!
(Треба перерахувати предмети повязані зі школою). 


Contest 4. ”Lazy Sentences”
-Let us do one more task. Now we will give you some cards with 5 sentences. But be careful! The words in the cards are put into wrong positions. You are to correct the mistakes. Start doing the task. You are given 2 minutes.
(Треба записати речення , розташовуючи слова в правильній послідовності)

1. Cooking, is, she, now ___________________________________________
2. Football, Peter, is, at the moment, playing ___________________________
3. My, is, mother, TV, watching ____________________________________
4. Alice, homework, doing, is, her ___________________________________
5. Are, what, doing, you? __________________________________________

 

Contest 5“. «Decoded words»

  • Let’s start our work. You can see some words on the blackboard. The letters are not in the logical order. You have 2 minutes to write the words correctly.

Pucomter {Computer.)

Inpats (Paints.)

Ckardbobla (Blackboard.)

Peshamer (Sharpener.)

Ciexseer (Exercise.)

Bberru (Rubber.)

Shebolfok (Bookshelf.)

Stpoer (Poster.)


Contest 6 “Who is quicker?”

The next contest is “Who is quicker?” Your task is to guess the word quicker than others. Ready, steady, go!!!
1. The first day of the week…

2. The colour of the sun…

3. You drink this when you are thirsty…

4. Move quickly…

5.The month that follows October…

6. A bright colour…

7. A domestic animal…

8. You grow flowers in a…

9. Eight plus one is…

10. A very big animal…

11. A spring red flower…

12. Boys and girls at school are…

(Answers: Sunday, yellow, water, run, November, red, dog, garden, nine, elephant, tulip, pupils.)

 

Contest 7. “Captains’ contest”.

Dear captains, this contest is for you. You know a lot of words, you can read and write. And what about grammar? Correct the mistakes. (Капитанам команд даются карточки, в которых они исправляют ошибки. В это время проводится следующий конкурс.)

 

Correct the mistakes

  1. My brother like fruit pie.
  2. Does you eat a lot of bread?
  3. They do not drink hot milk.
  4. Does your mother reads books?
  5. British people likes tea?
  6. Does you like chocolate? – Yes, I like.
  7. My friends doesn’t like meat. They eats only vegetables.
  8. John likes fish and carrots but he doesn’t like onion.

 

Contest 8 “Who is the best interpreter?”

You had the homework to prepare the text for the contest “Interpreters”. Now let’s listen to you and the other team will try to translate it. Who is the best interpreter?

 

Без труда не вытащишь и рыбки из пруда.

A bird in the hands is worth two in the bush.

Друг познается в беде.

A good Jack makes a good Jill.

У хорошего мужа и жена хороша.

A cat in gloves catches no mice.

Двум смертям не бывать, а одной не миновать.

A friend in need is a friend indeed.

Лучше синица в руках, чем журавль в небе.

A man can do no more than he can.

Выше головы не прыгнешь.

A man can die but once.

 

Ключи

Без труда не вытащишь и рыбки из пруда

A cat in gloves catches no mice.

Друг познается в беде.

A friend in need is a friend indeed

У хорошего мужа и жена хороша.

A good Jack makes a good Jill.

Двум смертям не бывать, а одной не миновать.

A man can die but once.

Лучше синица в руках, чем журавль в небе

A bird in the hands is worth two in the bush

Выше головы не прыгнешь.

A man can do no more than he can.

 

Contest 9. “English Idioms”

I think this contest is the most difficult. You should form English idioms of comparison. You should complete each of them with a suitable word or words. Choose from the following: chalk from cheese, a bee, a goose, a bat, coal, gold, two peas, a king, a feather, a church mouse.

I’m sure you will do it.

Comparison

The right answer

As like as…    Two peas

As black as…      coal

As light as…     a feather

As blind as…    a bat

As different as…   chalk from cheese

As happy as…   a king

As busy as…  a bee

As poor as…   a church mouse

As silly as…  a goose

As good as…   gold

 

Contest 10. “Actors”

The last contest is “Actors.” Take these cards where you can read the beginning of jokes, find the second parts of them and act.

1 Team

1

- I’d like some crocodile shoes, please.

- Certainly, madam. What size does your crocodile take?

2

- Doctor, doctor! What shall I do? My son’s just swallowed a pen.

- Use a pencil until I get there.

3

Why do birds fly south?

- Because it’s too far to walk.

 

2 Team

1

- The Police are looking for a man with one eye called Jones.

- Oh, yes? What’s his other eye called?

2

- Doctor, when I drink a cup of tea, I get a sharp pain in my eye.

- Well, take the spoon out first.

3

-Waiter, will the pancakes be long?

- No, sir, round.

 

Виготовлення  поробки «Magic box»

III Підсумок заходу

  • Thank you for the game. In some minutes our judges will say which team is the best one.
  • Today the winner is the team…

Thanks to our jury for their work. Good bye!

Нагородження переможців грамотами.
Рефлексія

Всі діти пишуть свої враження від свята та мрії як проведуть літо.