Тема уроку: Будова і функції органів дихання.
Мета уроку: Дати поняття призначення дихання як процесу, необхідного для життя; установити взаємозв'язок будови і функцій повітряносних шляхів; з'ясувати як змінюється в дихальних шляхах повітря, яким ми дихаємо; обґрунтувати, чому треба дихати носом.
Тип уроку: Комбінований.
Тема уроку: Будова і функції органів дихання.
Мета уроку: Дати поняття призначення дихання як процесу, необхідного для життя; установити взаємозв’язок будови і функцій повітряносних шляхів; з’ясувати як змінюється в дихальних шляхах повітря, яким ми дихаємо; обґрунтувати, чому треба дихати носом.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання: Муляж гортані, настінні таблиці.
Зміст уроку:
І. Мотивація навчальної діяльності.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Варіант № 1
Варіант № 2
ІІІ. Вивчення нової теми.
Людина може прожити без їжі кілька тижнів, без води кілька днів, а без кисню не більше 10-20 хв. Чому?
(учні дають відповіді, дискутують)
а) Використовуючи міжпредметні зв’язки з фізикою і хімією наголосити на енергетичному значенні кисню та його ролі в процесах перетворення енергії.
б) Які фізичні та хімічні властивості має кисень?
Носова порожнина.
Ротова порожнина.
Носоглотка.
Глотка.
Гортань.
Трохея.
Бронхи.
Легені.
VI. Закріплення матеріалу.
V. Підсумок уроку, виставлення оцінок.
VI. Домашнє завдання вивчити параграфи 33,34. Бажаючим учням підготувати повідомлення на теми: «Значення чистоти повітря для здоров’я», «Охорона повітряного середовища – важлива турбота людства».