Урок "Будова органів дихання"

Про матеріал

Тема уроку: Будова і функції органів дихання.

Мета уроку: Дати поняття призначення дихання як процесу, необхідного для життя; установити взаємозв'язок будови і функцій повітряносних шляхів; з'ясувати як змінюється в дихальних шляхах повітря, яким ми дихаємо; обґрунтувати, чому треба дихати носом.

Тип уроку: Комбінований.

Перегляд файлу

Тема уроку:   Будова і функції органів дихання.

Мета уроку: Дати поняття призначення дихання як процесу, необхідного для життя; установити взаємозв’язок будови і функцій повітряносних шляхів; з’ясувати як змінюється в дихальних шляхах повітря, яким ми дихаємо; обґрунтувати, чому треба дихати носом.

Тип уроку:    Комбінований.

Обладнання: Муляж гортані, настінні таблиці.

Зміст уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  • Програмовий диктант з кодуванням таких понять: артерії, вени, капіляри півмісяцеві, стулкові, клапанні, тканина, рідина, кров, лімфа, правий та лівий шлуночки.

Варіант № 1

  1. Які судини мають найтонші стінки?
  2. Яка частина внутрішнього середовища безпосередньо стикається з клітинами тканин?
  3. В яких судинах кров тече з найбільшою швидкістю?
  4. Які клапани під час серцевого циклу довше закриті?
  5. В артеріях якого кола кровообігу тече венозна кров?

Варіант № 2

  1. В яких судинах тече кров під найбільшим тиском?
  2. В яких судинах кров тече з найменшою швидкістю?
  3. Які клапани під час серцевого тиску довше відкриті?
  4. Яка частина внутрішнього середовища має найбільший об’єм?
  5. З якої частини серця починається мале коло кровообігу?

ІІІ. Вивчення нової теми.

  1. Проблеми, запитання, задача.

Людина може прожити без їжі кілька тижнів, без води кілька днів, а без кисню не більше 10-20 хв. Чому?

(учні дають відповіді, дискутують)

а) Використовуючи міжпредметні зв’язки з фізикою і хімією наголосити на енергетичному значенні кисню та його ролі в процесах перетворення енергії.

б) Які фізичні та хімічні властивості має кисень?

  1.  Розповідь – бесіда вчителя про будову органів дихання за допомогою малюнків й таблиць.

Носова порожнина.

Ротова порожнина.

Носоглотка.

Глотка.

Гортань.

Трохея.

Бронхи.

Легені.

  1. Вивчення будови гортані (за малюнком і муляжем), короткі відомості про те, як утворюються звуки в гортані, від чого залежить сила звуку та його висота.
  2. Голос тварин – одне із засобів біокомунікації, генерації і передачі звукових сигналів. У ссавців і багатьох птахів є голосові зв’язки. У мавп вони подібні до людських. Але жодна з тварин не здатна до свідомої членороздільної мови. Ця особливість пов’язана з розвитком вищої нервової діяльності. Мовлення здійснюється внаслідок існування в людини  у мозку спеціальних центрів мовлення. Вони узгоджують роботу м’язів усього мовного апарату і зв’язані з процесами свідомості й мислення.
  3. Заікання як нервове захворювання, пояснити чому у хлопчиків в перехідному віці ламається голос.
  4. Вивчити будову трахей та бронхів.

VI. Закріплення матеріалу.

  1. За малюнком підручника назвати органи дихання.
  2. Як змінюється в дихальних шляхах повітря, яке ми вдихаємо?
  3. Чому треба дихати носом?

V. Підсумок уроку, виставлення оцінок.

VI. Домашнє завдання вивчити параграфи 33,34. Бажаючим учням підготувати повідомлення на теми: «Значення чистоти повітря для здоров’я», «Охорона повітряного середовища – важлива турбота людства».

 

docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку