9 клас Біологія
Тема: Будова статевих органів жіночої статевої системи.
Мета освітня: познайомити з будовою органів статевої системи жінки, розкрити взаємозв’язок будови та функції органів жіночої статевої системи, з’ясувати їх функції;
виховна: виховувати елементи статевого виховання, формувати елементи особистої гігієни;
розвиваюча: розвивати біологічний світогляд учнів, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою і функцією.
Обладнання: таблиця «Статева система жінки», рис. до параграфу 51.
Основні поняття та терміни: молочні залози, зовнішні статеві органи, внутрішні статеві органи ( піхва, матка, яєчники, маткові труби), яйцеклітина, овогенез.
Хід уроку
I. Організаційний етап.
II. Актуалізація опорних знань.
Самостійна робота
III. Мотивація навчальної діяльності.
Питання для бесіди.
1. Яка система органів забезпечує розмноження?
IV. Вивчення нового матеріалу.
Статева система = репродуктивні органи=органи розмноження.
Функції:
Молочні залози – парні органи з 20 залозистих часточок із секретом (грудним молоком).
Зовнішні органи: великі соромітні губи( складка шкіри)
Малі соромітні губи (вкриті слизовою)
Клітор –(орган статевого чуття).
Внутрішні органи: піхва - м’язова трубка 7-9 см,
матка- порожнистий м’язовий орган, 6-8 см
слизова змінюється відповідно до фаз менструацій.
яєчники – парні залози 6-8 г, змішана.
маткові труби – 2 труби 9-11 см.
3. Овогенез.
Овогенез – процес утворення і дозрівання яйцеклітини через мейоз.
Рис.112, с. 147. Схема овогенезу.
Яйцеклітина – велика 130-160 мкм, нерухома, округла, запас поживних речовин (б, ж, в).
V. Закріплення і систематизація знань учнів.
Закінчити речення.
1. Жіноча статева система включає…
2. До зовнішніх статевих органів жінки належать…
3. До внутрішніх статевих органів жінки належать…
4. У чому біологічне значення дівочої пліви?
5. Як ви вважаєте, чому цей матеріал важливо знати й хлопцям? Обґрунтуйте відповідь.
VI. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 51, завдання 1-10, 1*, с. 147.