Урок "Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]"

Про матеріал

Урок-гра "Веселий урок" по темі "Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Вправи на звуко-буквений аналіз слів. Верхнє поєднання букви «ща» з іншими. Письмо з'єднань, слів, речень. Закріплення знань. Переведення друкованих речень у писані."


Перегляд файлу

               Урок-гра «Веселий урок »

Тема.  Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Вправи на звуко-буквений аналіз слів. Верхнє поєднання букви «ща» з іншими. Письмо з’єднань, слів, речень. Закріплення знань. Переведення друкованих речень у писані.

 

Мета.  Вправляти учнів у читанні текстів з буквою «ща». Вчити порівнювати тексти, знаходити спільне і відмінне. Розвивати зв’язне мовлення.  Навчати грамотно і каліграфічно писати. Виховувати любов до праці, бажання слідувати правилу «Дивись не забудь: Людиною будь!».

 

Обладнання. Малюнки клоуна, ілюстрації для фонетичної зарядки, складова таблиця, картки для «чарівної скриньки», завдання для групової роботи, ребуси.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Лиш дзвінок на урок продзвенить,

Стане кожний серйозним в ту ж мить.

Бо роботи багато у нас, і дружно працює наш клас.

 

  1. Оголошення теми, мети, завдань уроку
  • Любі дітки, розпочинається наш урок української мови. Поверніться один до одного, подивіться в очі, усміхніться і збережіть цей настрій на весь урок. Наш урок буде веселим, сповнений  чарами.
  • Яка людина найвеселіша у світі і всіх зможе розвеселити? Так  - це клоун. До нас в гості завітав клоун Щасливчик. Він приніс вам веселі завдання. Ми покажемо Щасливчику чого навчились на уроках української мови.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів
  • Клоун вам буде показувати різні гримаси, а ви повторюйте за ним.
  1. Фонетична зарядка. Гра «Зроби так як я».

  1. парканчик;                        б) сопілочка                           в) гойдалка;                    

 

;

 


 

 

 

 

 

               г)   годинник;                           д) надуті щічки;                      е) чистим зубки.

 

 

 

 

 

 

  1. Перевірка читацьких навичок.
  • Щасливчик читатиме склади, а ви за ним повторюйте, дотримуючись його інтонації.

Читання складової таблиці.

Ча? Ша? Ща?   Чо! Шо! Що!  і  т. д.

ЧА

ЧО

ЧУ

ЧИ

ЧІ

ЧЕ

ША

ШО

ШУ

ШИ

ШІ

ШЕ

ЩА

ЩО

ЩУ

ЩИ

ЩІ

ЩЕ

 

 

  • Клоун Щасливчик пропонує нам почарувати і розгадати ребус.
  • Фокус-мокус починай, і всі букви відшукай!

 

  1.   Робота в звичайному зошиті. Гра «Фокусники».

D:\МАМИНІ документи\Portfolio_Galiha\metod_kompleks\metod_materialy\1 клас\навачання грамоти 1 клас підотовка\ребуси на букви\20011.BMPЗаписати всі букви, що містять такі елементи.

(і, и, й, л, м, н, ц, ш, щ)

 

  1. Повторення правил письма.

 

  1. Вивчення нового матеріалу та закріплення вивченого
  1. Робота з букварем. Г. Малик «Що для чого треба?» (с. 130).
  • Оскільки наш урок веселий і чарівний, то обов’язково має з’явитись «чарівна скринька». Щасливчик її приготував для вас. В ній картинки з відгадками до віршика-загадки, який ми зараз прочитаємо.

 

  1. учитель читає вірш, а діти хором доповнюють його словами відгадками;
  2. словникова робота;

Озвучити малюнки в підручнику. Розповісти для чого всі ці знаряддя праці.

  1. колективний роздум над прочитаним;
  2. звуковий аналіз слів-відгадок;
  • Ми теж зараз попрацюємо своїми ручками. Дістаємо з «чарівної скриньки» картки з малюнками. У порожніх клітиночках ми зробимо звуковий аналіз цих слів.

Кожен учень дістає одну картку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  взаємоперевірка;

 

 

Весела фізкультхвилинка

Під веселу мелодію учні виконують вправи

 

Столярки-молодці,

Тешуть столики й стільці.

Пилочками чики-чики,

Молотками туки-туки.

Чик-тук-туки, чиу-тук-туки,

В нас до праці здібні руки.

 

  1. Групова робота. Гра «Впіймай склад».
  • Щасливчик вирішив поділити вас на три команди. Хто швидше впорається зі своєю роботою?
  1. завдання для першої групи – знайти слова зі складом щі, друга група – зі складом що, третя група – зі складом ще;

  1. підкреслити слова, склади обвести кружечком;

Кущі    щоденник   щеня   кліщ   дощ   щедрий   щука   кишеня   щітка   щока   шість   щодня   щипці   щільний

  1. кожна група з одним словом на вибір складає речення.

  1. Робота в зошиті «Малюй-пиши».
  1. детальний аналіз елементів з'єднань і виду з'єднань;
  2. повторення правил списування;
  3. списування речення;
  4. моделювання слів:
  • Подивіться, дітки, як наш клоун пожартував. Він повиймав зі слів букви, що позначають голосні звуки.  Давайте відновимо слова.

(записати слова на дошці і в зошиті).

    Щдрйщслвеиа

 

Фізкультхвилинка- фантазія

  • Уявіть себе художником. У вас в руках пензлик. Спробуємо намалювати словами малюнок.

Пензлик  вліво – пензлик вправо,

Ось уже картинка встала.

Плечі добре я розправлю,

Пальці, добре розімну.

Й намалюю всім на диво

Сонце,  радість і весну!

 

  1. Робота з букварем.
  1. гра «Кіт і Мишка»;

Один учень читає вірш, другий за командою учителя починає читати, намагаючись наздогнати першого.

  1. порівняти вірш «Руки» (с. 123) і вірш «Що для чого треба?»;
  • Нашому клоунові здається, що у букварику є ще оди схожий віршик. Що між ними є спільне?

 

  1.   Узагальнення вивченого
  1. Робота в звичайному зошиті. Ребуси.
  • Ще одне завдання від Щасливчика.

Розгадати слова, записати в зошит і зробити звуко-буквений аналіз на дошці і в зошитах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(щука, ящірка, щока)

 

  1. Гра «Утвори слова»
  • А тепер скажемо спасибі Щасливчику за цікаві завдання і утворимо якомога більше слів з його імені.

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку
  • Хто був у нас в гостях?
  • Чим вам сподобався урок?
  • Чи був наш урок веселим?

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку