Урок-подорож по темі "Звук [ ф ] буква «еф». Звукове моделювання. Виразне читання слів зі звуком [ ф ]. Середнє поєднання букви «еф» з іншими." На уроці діти будуть складати картки-пазли, розфарбовувати тварин.
Тема. Звук [ ф ] буква «еф». Звукове моделювання. Виразне читання слів зі звуком [ ф ]. Середнє поєднання букви «еф» з іншими.
Мета. Закріпити знання про букву «еф» та її звукове значення; удосконалити вміння робити звуко-буквений аналіз слів; розвивати активний словник учнів, зв’язне мовлення; покращувати якість читання; навчати дітей писати слова з буквою «еф», удосконалювати уміння списувати з друкованого і рукописного шрифту; виховувати інтерес до української мови.
Обладнання. Картки для гри «Впізнай слово», малюнки-розмальовки жирафи, малюнки тварин для гри «Фотовиставка».
Хід уроку
Пролунав дзвінок, починається урок!
То ж і ти часу не гай, працювати починай!
Вправи для ротика
(Футбол, шарф, телефон, портфель, фрукти, фарби, фонтан, факел, ферма, туфельки. )
(Зробити гімнастику для пальчиків, повторити правила письма.)
1. Повідомлення теми і мети уроку. Створення проблемної ситуації.
Така велика, довгошия
і вища за найбільшу шафу.
Така розумна і красива
у зоопарку є ..... (жирафа)
У кожного учня окремий аркуш з малюнком і текстом загадки.
Читання тексту загадки, вивчення напам’ять.
(Діти розставляють букви по зросту: від більшої – до меншої)
аифкАр
Африка – материк, де живуть дивовижні тварини: жирафи, слони, зебри, страуси та багато інших.
Фізкультхвилинка
Раз – підняти руки вгору,
Два –нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати,
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Фламінго – 3 скл., 8 б., 8 зв.
Роз’єднати слова і записати речення.
Фізкультхвилинка
(На партах в учнів розрізані на 4 частини зображення тварин. Діти працюють в парах. Складають картинку, наклеївши її на чистий лист паперу. Друкованими літерами пишуть назву тварини і прикріплюють на дошку.)
Жив у Африці далекій бегемот.
Він із рання до смеркання чистив рот.
Не одну зубну він щітку поламав.
Хто підкаже, скільки він зубищів мав?
(у бегемота 44 зуби)
Жив у Африці далекій крокодил.
Чистив зуби, аж йому забракло сил,
бо зубищів він ще більше гострих мав.
Скільки? Хто, малята, пригадав?
(у нільського крокодила 64-68 зубів)
Крокодил і бегемот зізнались нам,
що вони так щиро заздрять малюкам,
бо немає так багато в них зубів.
Скільки ж їх? Ну хто з вас полічив?
(у малят 28 зубів, а в дорослих 32)
Вправа «Мікрофон»