Урок "Звук [дж], позначення його буквосполученням «дж»"

Про матеріал

Урок + презентація "Звук [дж], позначення його буквосполученням «дж». Відпрацювання злитої вимови звука. Звуко-буквений аналіз слів. Письмо буквосполучень «дж» та «дз», слів з ними. СМС: «Про тварин. Джміль»."

Перегляд файлу

Тема. Звук [дж], позначення його буквосполученням «дж». Відпрацювання злитої вимови звука. Звуко-буквений аналіз слів. Письмо буквосполучень «дж» та «дз», слів з ними. СМС: «Про тварин. Джміль». Робота над текстом за букварем.

Мета. Ознайомити учнів з буквосполученням «дж»; забезпечити засвоєння  злитої вимови звука [дж], продовжувати формувати уявлення учнів про відповідність між звуками і буквами; вчити читати і писати слова з буквосполученням «дж»; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до праці.

Обладнання. Презентація «Буквосполучення «дж», малюнки бджоли і джмеля, складова таблиця.

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

І почався наш урок.

Будем дружно працювати,

Рідну мову вивчати.

 

  1. Оголошення теми, мети, завдань уроку
  1. Загадки (слайд №2)
  • Любі дітки, відгадайте хто до нас завітав на урок.

 


До квітки лечу,

Лечу-дзижчу,

Джум-джум-джу-джу!

Як звуть – не скажу!

                          (Бджола)

  • Так, це бджілка. Але вона прилетіла не сама.

 

Ця комаха, мов дзвінок,

Підлітає до квіток.

Черевце її кругленьке –

Жовте, в смужечку чорненьку.

Не чіпай, бо буде біль,

Гостре жало має …

                       (Джміль)


 

  1. Слово вчителя.
  • Сьогодні бджілка і джміль познайомлять нас з новим звуком. Ми навчимось правильно читати і писати слова. Навчимось робити звуко-буквений аналіз з новим звуком. Ще дізнаємось більше про цих корисних комах. Якщо будемо працювати старанно, то бджілка нам залишить гостинець.
  1. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Фонетична зарядка (слайд №3).

 

 

 

 

 

 

  1. «Мозковий штурм» (слайд №4).
  • Яка буква не позначає жодного звука? (ь)
  • Яка буква позначає два приголосних звука? (щ)
  • Скільки голосних звуків в українській мові? Назвіть їх. ([а], [о], [у], [и], [і], [е])
  • Який приголосний звук завжди м’який? ([й])
  • Які букви позначають два звуки? (я, ю, є, ї)
  • Яке буквосполучення позначає один звук? (дз)

 

  1. Робота в зошиті. «Завдання від бджілки».
  1. пригадати правила письма;
  2. гра «Склади слово». Слайд №5
  • Дітки, бджілка вам приготувала завдання. Вітерець переплутав всі склади в слові. Потрібно записати подані склади в зошит, пояснити з’єднання букв. Потім з цих складів утворити слово.

  • Хто знає, що таке пасіка? (відповіді дітей)

Пасіка – місце, де стоять вулики з бджолами.

  1. Звуко-буквений аналіз слова пасіка.

Учні самостійно в зошитах виконують завдання.

  1. взаємоперевірка;
  2. перевірка з слайда №6.

Танцювальна  фізхвилинка  (слайд №7)

(Щоб запустити слайд, потрібно клацнути на значку   , а потім ще раз клацнути на самому слайді.)

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Розповідь про бджілок.
  •               Бджоли живуть великими сім’ями. Між ними існує чіткий розподіл доручень. Одні прибирають у вулику, другі – вартові. Є серед бджілок будівельники, розвідники. Розвідники розшукують медоносні рослини, щоб повідомити бджілкам, які займаються збиранням нектару.  Є в бджолиній сім’ї і ледарі – трутні. Їх виганяють з вулика.

Бджілки великі трудівниці. Вони весь час працюють.

  1. Виділення звука [дж] у слові бджола.
  2. Артикуляція звука [дж].

(широкий кінчик язика змикається з твердим піднебінням)

  1. Характеристика звука [дж]

(Приголосний твердий, вимовляється злито.)

  1. Утворення складів

[дж] + [а] = [джа]

[дж] + [о] = [джо]

[дж] + [е] = [дже]

[дж] + [и] = [джи] і т. д.

  1. Гра «Впіймай звук».

Джерело, бджола, джинси, джміль, джем, саджаю, ходжу.

  1. Ознайомлення з буквосполученням «дж». Слайд № 8
  • Завдання бджілки ми виконали. Тепер з нами хоче поспілкуватись джмелик. Він нас познайомить з буквами, що позначають звук [дж]. Звук [дж] складається з букв «де» і «же».

 

  1. Звуко-буквений аналіз слова джміль.
  2. Читання складової таблиці з дошки.

 

джа-дза

дже-дзе

джу-дзу

джи-дзи

джо-дзо

джмі-дзві

 

  1. Робота в зошиті «Малюй-пиши».

Нагадати правила письма.

  1. штрихування буквосполучення;
  2. схематичне зображення тваринки;
  3. друкування буквосполучення.
  1. Розповідь учителя про джмеля.

Джміль - відрізняється великими розмірами, мирним характером і не дуже болісним укусом. У багатьох відношеннях близький медоносним бджолам. Корисний запилювач. Запилює багато квіток, які не запилюють інші комахи. Найбільше запилює конюшину. Тільце у джмеля товсте і волохатіше, ніж у бджіл.

  1. Робота з підручником. (с 138)
  1. читання стовпчиків слів;
  2. робота над віршем Н. Забіли «Джміль»:
  • читає учитель;
  • мовчазне читання;
  • читання за «диктором»;
  • виразне читання учнями.

Хвилинка відпочинку

  • Дітки, сядьте зручніше. Заплющте очки і уявіть, що ви знаходитесь на квітучому полі. Тепленьке сонечко лоскоче вас за щічки, пахне м’ята, ромашки, конюшина. В небі чути пісню жайворонка. Ось до квіточки прилетів джмелик і п’є солодкий нектар. Поруч, на сусідній квіточці, примостилась бджілка. Вона працює, їй ніколи відпочивати.

Ось і ми беремось до роботи.

  1. Робота в зошиті «Малюй-пиши».

Письмо буквосполучень дж і слів з ними.

  1. Робота з підручником. (с 139). Опрацювання оповідання В. Дуб «Бджілка».
  1. Читання з передбаченням (читає учитель);
  2. словникова робота:

Звістка – повідомлення, відомість.

Лине – летить, доноситься.

  1. робота над змістом оповідання;
  2. читання «ланцюжком»;
  3. вибіркове читання - знайти і прочитати в тексті слова з звуком [дж];
  4. етична бесіда: Добра звістка швидко по світу лине!

 

  1. Узагальнення вивченого
  1. Робота над віршем Ліни Костенко.
  1. знайомство з автором;
  2. читає учитель;
  3. самостійне мовчазне читання;
  4. конкурс «Хто краще прочитає?»
  5. заучування вірша напам'ять.
  1. Гра «Чарівна труба». (Слайд №9)

Вставити пропущені букви.

 

 

  1.  Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

  • Ми сьогодні дізнались про …

Учні ви були старанні.

Розібралися в завданнях.

І за це вам бджілка й джмелик

Подарують кухоль меду.

  • Бджілка і джмелик вам вдячні за працю. Вони частують вас солодким медком.

(Роздати дітям булочки з медом.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Буквосполучення «дж»Робота учительки початкових класів Кирнасівської ЗШ І-ІІІ ст. Мельник Галини Михайлівни

Номер слайду 2

До квітки лечу,Лечу-дзижчу,Джум-джум-джу-джу!Як звуть – не скажу! Ця комаха, мов дзвінок,Підлітає до квіток. Черевце її кругленьке –Жовте, в смужечку чорненьку. Не чіпай, бо буде біль, Гостре жало має …

Номер слайду 3

Фонетична зарядкадзадзодзидзудзенічпічсіксімкозарукарікакоса

Номер слайду 4

Мозковий штурм. Яка буква не позначає жодного звука? Яка буква позначає два приголосних звуки? Скільки голосних звуків в українській мові? Назвіть їх. Який приголосний звук завжди м’який? Які букви позначають два звуки? Яке буквосполучення позначає один звук? ьщ[а] [о] [у] [и] [і] [е]я ю є їдз[й]

Номер слайду 5

Склади словопакасіrrrrrrrrrrrrrrr

Номер слайду 6

пасіка

Номер слайду 7

rrrrrrrrrrrrrr

Номер слайду 8

ДЖ[ДЖ]

Номер слайду 9

бджілкаджмільходжуджерело. Чарівна труба…………

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Журбенко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Богданова Ольга Миколаївна
    Професійно, цікаво, змістовно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Баркова Юлія Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гордієнко Людмила Миколаївна
    Професійно, змістовно, компетентно. Цікаві методи та прийоми .
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Троян Вікторія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
zip
Додано
7 липня 2018
Переглядів
29626
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку