Урок + презентація "Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]"

Про матеріал

Урок + презентація для 1 класу по темі "Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Звуко-буквений аналіз слів. Виразне читання тексту за букварем. Письмо малої і великої букви «ща». Письмо з'єднань, слів, речень. СМС: «Про тварин. Щука»"

Перегляд файлу

Тема. Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Звуко-буквений аналіз слів. Виразне читання тексту за букварем. Письмо малої і великої букви «ща». Письмо з’єднань, слів, речень. СМС: «Про тварин. Щука».

 

Мета. Ознайомити учнів з літерою “ща”, її назвою та звуковим значенням; вчити писати малу і велику букву «ща»; формувати навички читання слів з літерою “ща”, уміння робити звуко-буквений аналіз; розвивати мовлення і мислення учнів; збагатити знання учнів про Батьківщину; виховувати любов до рідного краю.

 

Обладнання. Мультимедійна презентація до уроку,  картки для гри «Хто швидше?», картки для звуко-буквеного аналізу, мультик «Уроки тітоньки Сови. Буква Щ», картки для гри «На своє місце».

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

    Добрий день!

    У добрий час!

    Рада,  діти, бачить вас!

    Ви почули вже дзвінок?

    Він покликав на урок.

    Кожен з вас підготувався,

    До дзвінка ще постарався,

    Зараз сядуть всі дівчата,

    А за ними і хлоп’ята.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Мовна розминка.
  1. Фонетична зарядка.
  • Як ґелґоче гусак?
  • Як шумить очерет?
  • Як дзижчить джміль?
  • Дмухни на кульбабку.
  • Як співають комарики?
  • Як працює трактор?
  • Як квакає жабка?
  • Як мукає корова?
  • Як мекає козеня?
  • Як гарчить собака?
  • Як виє вовк?
  • Як ми сміємося?

 

  1. D:\МАМИНІ документи\Portfolio_Galiha\metod_kompleks\metod_materialy\1 клас\навачання грамоти 1 клас підотовка\скачані прнезентації\ezh.gifГімнастика для пальчиків.

                  ЇЖАЧОК

Вихідна позиція.

Поставити долоні під кутом одна до однієї.

Розташувати пальці однієї руки між пальцями іншої.

Ворушити прямими пальчиками.

 

Як ти носиш, їжачок,

 Так багато колючок?

 

D:\МАМИНІ документи\Portfolio_Galiha\metod_kompleks\metod_materialy\1 клас\навачання грамоти 1 клас підотовка\скачані прнезентації\dereva.gifДЕРЕВА

Вихідна позиція.

Розташувати кисті рук перед собою, долонями до себе.

Пальці розведені в сторони та напружені.

Після виконання вправи струсити кисті рук.

 


 Вітер залетів у гай.

 Ти дерева не гойдай,

 (Качати руками з боку у бік)

 

Дуже гілки не клони,

 Щоб не тріснули вони!

 (Качати руками униз – уверх,

 не згибаючи пальців)


Гра на фортепіано

 Довільно імітувати пальцями обох рук гру на цьому музичному інструменті.

  1. Розминка для очей. Вправи на розширення кута зору (слайд №2)

Вправи з точкою. В основі таких вправ завдання: дивитись, не зводячи очей на певну точку, намагаючись побачити те, що поруч з точкою.

  1. Повторення вивченого на попередньому уроці.
  • Яку букву ми вивчили на попередньому уроці?
  • Який звук вона позначає?
  • Коли буква «є» позначає два звуки, коли – один?
  • Назвіть слова з буквою «є».

 

  1. Гра «Хто швидше?»

 

Виходять дев’ять учнів. Діляться на три команди. Кожній команді дати картки з складами. Хто швидше складе слово.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в зошиті.
  1. повторити правила письма;
  2. каліграфічне письмо букви Є, є;
  3. малюнковий диктант (слайд №3).

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Раз, два - всі пірнають, (Присідання)

Три, чотири виринають,

П’ять, шість - на воді (Рухи руками)

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім, що є сили

Всі до берега приплили,(Руки на поясі, ходьба на місці)

Дев’ять, десять – розгорнулись,

Обсушились, потягнулись,

І розбіглись, хто куди. (Сісти за парти).

 

  1. Оголошення теми, мети, завдань уроку
  • Сьогодні ми познайомимось з новим звуком і буквою і дізнаємось більше про нашу Україну.  

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Робота над загадкою.

Що тут казати – хижа вкрай,

У неї апетит найкращий,

Карасику, ти не дрімай,

А то в її потрапиш пащу.  (Щука)

  • Що ви знаєте про щуку?

(Живе у прісній водоймі, хижа риба.)

 

  1. Звуко-буквений аналіз слова щука.

У дітей картки з малюнком щуки.

Звуковими фішками викласти схему слова.

 Ознайомити учнів, що [шч] позначається на

письмі однією буквою.

 

 

 

  1. Розучування скоромовки

 

Дощ хлющить на зелен плющ,

Під плющем сховався хрущ.

 

  • Назвати слова зі звуком [шч].

 

  1. Ознайомлення з буквою (слайд №4)
  1.      розгляд графічної будови букви, її місце в касі букв;
  •       На що схожа буква?

— Розкажіть про Букву Ща!

 — А вона така ж, як Ша,

 Тільки в неї, —

 Каже Костик,—

 Унизу

 Праворуч хвостик!

                              Варвара ГРИНЬКО

 

  1.      вірш «Історія про букву Щ».

 


Історію про букву «Щ»

Весь знає Алфавіт.

Отож послухаєм і ми,

І нам це знати слід.

Прийшов до міста Алфавіт

Злодюга Щур колись.

Схопив два звуки – [ш] і [ч]

(на них чомусь він зливсь),

              І міцно мотузки зв’язав,

Помічника Ляща позвав,

І бідолашних [ш] і [ч]

Втопити наказав.

Лящ не послухався щура:

«Топити звуки – це не гра!».

Під ранок [ш] і [ч] знайшли,

Та розв’язати не змогли!

Так утворилась буква «Щ»

Із витівки щура й Ляща.


 

  1. Робота в зошиті «Малюй-пиши» (с. 66).
  1. штрихування  букви;
  2. друкування букв Щ,щ.

 

  1. Перегляд мультика «Уроки тітоньки Сови. Буква Щ» (слайд №5).
  • Які слова запам’ятали з буквою «ща»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з букварем (с. 128).
  1. читання складової таблиці;
  2. слухання вірша В. Симоненка;
  • Як називається наша Батьківщина?
  • У кожної людини є куточок на землі, де вона народилась, де живуть її рідні. Це її маленька батьківщина. З таких куточків складається наша велика Україна. Україна – наша велика Батьківщина.

(Розгляд карти України, мальовничих куточків.) (слайд №6)

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\шаблони презентацій\фото\wKiORKwiHe.webp 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. словникова робота;

Батьківщина – рідний край.

Прадід – батько дідуся або бабусі.

Льон – трав’яниста рослина, зі стебел якої виготовляють волокно.

Безкраї – які не мають видимих меж, безмежні.

 

  1. робота над текстом «Наша Батьківщина».
  •    Читає учитель.
  •    Напівголосне читання тексту учнями.
  •    Відповіді на запитання за змістом тексту.

Фізкультхвилинка

 

  1. Робота в зошиті «Малюй-пиши» (с. 66).

Написання  малої букви «щ» (слайд №7)

  1.  

Учитель пояснює написання букви.

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з букварем (с. 128).
  1. Вибіркове читання:
  • Прочитати слова, що написані з великої букви. Пояснити їх значення.
  • Знайти і прочитати слова з буквою «щ».

 

  1. Робота в зошиті «Малюй-пиши» (с. 66).

Написання  великої букви «Щ» (слайд №7)

      Учитель пояснює написання букви.

  1. Узагальнення вивченого
  1. Гра «На своє місце».

На дошці прикріплені картки з словами. Скласти з них прислів’я і пояснити його зміст.

 

 

 

(Людина без Батьківщини – що соловей без пісні.)

  1. Скласти речення за поданим початком.

Я люблю ____  _______ .

Україна – це безкраї ____, квітучі ____ , гори ______ .

(Я люблю свою Батьківщину. Україна – це безкраї лани, квітучі поля, гори Карпати. )

  1.  Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

  • Яку букву ми вивчали?
  • Які звуки вона позначає?
  • Що сподобалось вам на уроці найбільше7
  • Що нового дізнались?

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчимо абетку. Буква Щ щ. Робота учительки початкових класів Кирнасівської ЗШ І-ІІІ ст. Мельник Галини Михайлівни

Номер слайду 2

КО*РА МО*РОЗ МІ*СТОСМО*ЛАЛІ*СОК Розчитування

Номер слайду 3

Малюнковий диктант день починає. Я книжку.

Номер слайду 4

Щ щ

Номер слайду 5

Уроки тітоньки Сови

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Легута Лариса
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Максунова Ольга
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
zip
Додано
7 липня 2018
Переглядів
11068
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку