Тема.Число і цифра 10.
Мета: формувати поняття про число 10; учити писати число 10 двома цифрами – 1 і 0, співвідносити число предметів і цифру; ознайомити учнів зі способом утворення числа 10, з місцем числа 10 в натуральному ряді: ввести в мовлення учнів термін «натуральний ряд чисел»; формувати вміння ; складати рівності на додавання на основі складу чисел 2 – 9, виконувати додавання і віднімання числа 1, порівнювати числа логічним способом; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій, пам’ять; виховувати старанність, любов до математики.
Обладнання: набір лічильних матеріалів, ноутбук, ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку.
Організація пізнавальної діяльності.
Хто любить рахувати? Прошу потупати ніжками.
Хто любить розв’язувати приклади? Поплескайте в долоньки.
А хто знає як правильно сидіти за партами? Той сів рівненько, руки поклав одну на одну, ніжки поставив на підлогу.
Сьогодні на уроці ми будемо міркувати,
а також рахувати,
задачі , розв’язувати.
Свій розум розвивати.
Тож давайте працювати старанно
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці.
Сьогодні до нас прийшла на урок гостя, спробуйте її відгадати.
Прийшла вона з довгим віником
На бесіду з нашим півником
Схопила півня на обід –
Та й замела мітлою слід
Відгадайте, хто вона,
Це лисичка
Давайте зустрінемо нашу гостю українською традицією гостинно, простелимо їй килимок. А він у нас числовий. Зимовий вітер подув і всі цифри загубили свої місця. Вам треба відновити числовий ряд.
Гра «Числова доріжка»
Стали числа на зарядку
Стали числа по порядку
Як солдати на парад
Вийшов натуральний ряд.
(Один учень біля дошки виставляє натуральний ряд чисел від 1 до 9)
Постав числа у порядку зростання. Полічить від 1 до 9. Причитайте числа у зворотньому порядку. Порахуй парами до 8, а тепер трійками до 9.
Назвіть числа від2 до 6; від 8 до 4.
Назвіть число, що передує числу 5.
Назвіть число наступне до числа 8.
Назвіть числа менші від 5.
Назвіть число, що стоїть між 7 і 9, менше від 6 і більше від 4.
Назвіть сусідів числа 6, числа 3.
Скажіть, а яка вам подобається погода? (сонячна чи похмура).
Давайте звільнимо наше сонечко від хмаринки, розв’язавши задачі.
Гра «Звільни сонечко».
Морквинки збирали
Тут 4, а там 3.
Ну-мо, порахували.(4 + 3 = 7)
Ніс 5 яблук на пиріг.
4 впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось. (5– 4 =1 )
Зручно всівся коло хати і узявся рахувати:
«Два й одна. Одна та дві». Вклав моркву на траві,
А сорока із гори загукала: - Буде …..( 2 + 1 = 3).
П’ять горняток на полиці
Й дві тарілочки для супу. Скільки посуду у купі? (5 + 2 = 7)
Двох рябих, біленьке, сіре. Скільки ж всіх малят? (2 + 1 + 1 = 4)
Ось і вийшло наше сонечко.
А зараз візьміть один трикутник і покладіть ще один, скільки вийшло?(2). Тепер покладіть ще один(3)……( до 9). Покладіть ще один, скільки вийшло? (10). Як ми получили число 10? (9 + 1 = 10 )
2.Повідомлення теми і завдань уроку
Читаємо числа від 1 до 10, від 10 до 1, назвіть сусідів числа 10, яке число більше 9 чи 10?
Скажіть чим відрізняється число 10 від других, які ми вивчили?
3.Фізкультхвилинка.(черепаха аха-аха)
4.Робота з підручником (ст.49)
IV. Рефлексія
1.Підведення підсумку уроку. Метод «Мікрофон».
- Яке число вивчили? Як воно утворюється? Чим відрізняється число 10 від попередніх 9-ти?
- Що вас найбільше зацікавило? Що було важким?
2.Рефлексія.
- Оберіть смайлик.
- Веселий. Урок сподобався: я впорався з усіма завданнями. Я задоволений собою.
- Сумний. Завдання на уроці виявилися занадто складними. Мені потрібна допомога!