Урок "Число та цифра 0. Написання цифри 0"

Про матеріал
Мета. Ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді, формувати вміння розв’язувати рівності на віднімання, порівнювати числа. Розвивати увагу, мислення. Виховувати уважність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Тема. Число та цифра 0. Написання цифри 0.

Мета. Ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді, формувати вміння розв’язувати рівності на віднімання, порівнювати числа. Розвивати увагу, мислення. Виховувати уважність, дисциплінованість.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок.
  •          Попереднє число;
  •          Наступне число;
  •          «Сусіди» чисел.
  1. Гра «Живі числа»

До дошки виходять учні, в яких цифри:

.. 2 3 .. 5             6 .. 8 .. 10

  •          Назвемо по порядку всі числа.
  1. Хвилинка каліграфії.

На дошці запис 1 … 10.

  •          Запишіть натуральний ряд чисел.
  •          З яких цифр складається число 10?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •          З одиницею ми вже знайомі, а ось із нулем будемо знайомитися сьогодні, а ще порозв’язуємо приклади та будемо порівнювати числа. А допомагати в цьому нам буде герой одного з мультфільмів. Послухайте пісню і скажіть, з якого вона мультика.
  •          Так, це пісня з мультика «Фіксики». А завітав до нас Нулик, який і допомагатиме нам протягом уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя.
  •          В Нулика було три гайки. Він вирішив зремонтувати стілець. Спочатку використав одну гайку. Скільки залишилося? Потім ще одну. Скільки залишилося? А потім і третю гайку закрутив, щоб стілець був міцніший.  Скільки гайок залишилося в Нулика? (Ніскільки)

На дошці запис.

3 – 3 = 0

  •          Отже, число 0 означає, що нічого не залишилося. А де ми могли бачити цифру 0? (На лінійці)
  •          Яке місце він займає, де стоїть? (Попереду)
  •          Нулик дуже хоче дізнатися, як же пишеться цифра 0. Отож подивіться на дошку і послухайте. Напишемо в повітрі.
  1. Написання цифри 0 (1 рядок
  •          Тепер Нулик теж знає, як пишеться його улюблена цифра.

 

 

  1. Гра «Служби порятунку»
  •          Перед уроком Нулик поділився зі мною цікавими випадками зі свого життя. Деякі з них я вам зараз розповім.

• одного разу, коли Нулик ремонтував праску, сталася неприємність, - спалахнув вогонь. У домі почалася пожежа. Скажіть, за яким номером треба було зателефонувати Нулику? (101)

• одного осіннього дня, коли нікого не було вдома, Нулик почув у кімнаті якийсь шепіт. Виявилося, що це були грабіжники. Проте фіксик не розгубився. Він зателефонував за номером 102.

• коли Нулик був ще зовсім маленьким і майже нічого не розумів, він ненароком проковтнув гвинтик. В Нулика розболівся живіт. Фіксики викликали швидку допомогу. За яким номером вони телефонували? (103)

• одного разу Нулик відчув запах газу в домі і викликав аварійну газову службу. Він дзвонив за номером 104.

  •          А зараз запишіть ці номери собі в зошити і запам’ятайте їх.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра «Порівняй»

- У себе в рюкзаку Нулик знайшов якісь невідомі йому знаки. Давайте розкажемо йому, що вони означають і розставимо їх по місцях.

- Нулик зрозумів, що це за знаки і як вони використовуються.

2. Робота з підручником.

- Фіксик хоче віддячити за допомогу і пропонує також допомогти вам. У його рюкзаку є цифри. Виявляється, що це відповіді до прикладів, які ви маєте розв’язати. Відкрийте підручники на с.47, знайдіть завдання 4. Розв’яжіть приклади. (на дошці і в зошитах)

Під час перевірки прикладів цифри в рюкзаку закреслюються.

3.Робота з геометричним матеріалом.

- Наш сьогоднішній помічник дуже часто має справу з роботами, ремонтуючи їх. Нулик хоче, щоб ви нагадали йому, з яких геометричних фігур складається ось цей робот.

4. Робота в парах.

-  У кожного з вас на партах є набір геометричних фігур. Ви повинні скласти робота, щоб подарувати його Нуликові.

- Нулик дуже радий вашим подарункам.

VІ. Підсумок уроку.

  •          А на прощання давайте ще раз нагадаємо Нулику, з яким числом познайомилися.
  •          Що воно означає?
  •          Яке місце займає нуль в натуральному ряді чисел?
  •          Нулик дуже задоволений вашою роботою. Молодці!

Вправа для дихання (10-1)

 

 

М’яч шипований

Пружинка

 

 

 

Рівняння спинки

 

 

Мішечки

Вправа для очей (схема)

 

 

Руки за спиною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пружинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мішечки

Вправа для очей (круги)

Пальчикова гімнастика (замок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пружинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа для очей (стеля «0»)

Фізкультхвилинка (цифри)

 

 

 

Рівняння спинки

 

Так чи ні

 

 

 

 

 

 

Мішечки

Вправа для очей (схема)

Пальчикова гімнастика (тидищ!)

 

 

 

 

 

 

Пружинка

 

 

 

 

 

 

М’яч звичайний

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 жовтня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку