Післябуквений період.
За посібником для читання і письма О.Іщенко, С.Логачевська "Післябукварик" Літера ЛТД, 2019.
З використанням сучасних освітніх технологій
1 клас НУШ
Урок читання
Тема «На базар із татом». За Госсіні Сампе. Пластик: плюси і мінуси.
Післябуквений період
Післябукварик. 1 клас : посібник для читання і письма/ О.Л.Іщенко, С.П.Логачевська.- Київ: Літера ЛТД, 2019.
Учитель Кліпенко Н. М.
Мета: вчити чітко виконувати навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції, створити умови для формування вмінь звертати увагу на незнайомі слова та їх значення; вдосконалювати навички читання тексту за особами, поглиблювати знання учнів про значення слів економний, жадібний;
розвивати зв'язне мовлення школярів, вміння слухати і розуміти текст, висловлювати власну думку, користуватися формулами мовленнєвого етикету, сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, спостережливості, уваги, формувати уміння послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя;
стимулювати бажання учнів більше читати, розвивати інтерес до самостійного читання, виховувати бережливе та економне ставлення до сімейного бюджету.
Очікувані результати.
В кінці заняття учень:
- сприймає усну інформацію;
- взаємодіє з іншими особами усно;
- сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах;
- виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції ;
- читає, відтворює по ролях діалог, самостійно формулює репліки (запитання) до
співрозмовника за змістом попередньо підготовленої короткої бесіди на добре
знайому тему;
- користується формулами мовленнєвого етикету в ситуаціях навчального та
побутового спілкування
- вдосконалить навички висловлювання власної думки;
- уважно слухає співрозмовника й адекватно відповідає на його запитання;
- дотримується правил спілкування.
Обладнання: презентація до уроку, флеш-карти, фішки «+», «-», картки для групової та парної роботи, роздатковий матеріал-монети 10 к, індивідуальні картки рефлексії.
Зміст уроку
І. Евокація
1. Актуалізація
Доброго ранку! – мовлю за звичаєм.
Доброго ранку! – кожному зичу я,
Доброго дня вам! – людям бажаю,
Вечором добрим стрічних вітаю.
І посміхаються у відповідь люди,
Добрі слова ж бо для кожного любі.
- Про які добрі слова згадується у вірші? Чому вони добрі? Як називаються ці слова?
2. Мотивація
1. Робота над ребусом
- Розгадай ребуси-дізнаєшся, яка тема уроку.
3. Тема, очікувані результати
Тема уроку «На базар із татом». За Госсіні Сампе. Пластик: плюси і мінуси.
ІІ. Усвідомлення
1.Конструювання учнями знань і навичок, формування власного ставлення до теми
1. Прийом «Позначки»
"+"відома інформація, "-" нове, "?" незрозуміле, "!" що здивувало
2. Прийом «Доміно» Робота в групах
-У вас на партах 9 карток з новими словами. Їхні значення містяться на інших 9 картках. Завдання: дібрати правильні значення до цих слів.
3. Бесіда за змістом оповідання
1.Чи вдалося таткові зекономити гроші?
2.Це серйозний текст чи смішний? Чому ти так думаєш?
3.Хто розповідає історію?
4.Назви героїв оповідання. Що відчуває кожен із них?
5.Чому засміялася мама?
6.Що таке економити?
Чи однакове значення у слів економний, жадібний, скнара?
7. Як можна здогадатися, хто такі лангусти?
4. Прийом «Пара-соло» Робота в парі
- Чітко виконуй інструкцію:
1 В парі:прочитайте, вставляючи пропущені слова (усно).
2 Відгадайте, хто їх говорить (усно).
3 Кожен учень: у зошиті с. 45 виконай завдання 1 письмово
(підказка: ти робив це усно в парі).
4 Перевір.
Цікаво, куди так швидко йдуть гроші? Тато
Ти не уявляєш, як усе дорого! Мама
Ніколя, ми навчимо маму економити гроші. Тато
П’ять помідорів важать цілий кілограм? Тато
Тато повіз нас обідати до ресторану. Ніколя
5. Прийом «Театралізація» Робота в групах
Читання уривку за особами.
-Скільки для цього потрібно людей? Об’єднайтеся в групи по 4 учні. Оберіть ролі: тато, мама, продавчиня, автор. Кожна роль буде виділена певним кольором. Підготуйтесь до читання за особами. Дотримуйтесь правил спілкування.
6. Прийом «Німий диктант»
- Я читаю твердження, ви піднімаєте фішки мовчки, підтверджуєте думку.
7.Прийом «Симуляція»
Розіграйте в парах діалог «На базарі»
1 Оберіть ролі: покупець і продавець.
2 Репліки покупця виділені червоним кольором, продавця-синім.
3 Використовуйте слова ввічливості.
4 Дотримуйтесь правил спілкування.
5 Час виконання завдання 1 хв.
8.Читання з передбаченням.
- Спробуй за заголовком передбачити, про що цей текст. «Пластик: плюси і мінуси»
- Прочитайте уважно текст.
- Чи здійснилися ваші передбачення? Що саме так, а що ні?
- Які плюси пластика? Які мінуси?
9. Прийом «Коло згоди»
1 Встань у коло.
2 Зроби 1 крок до центру, якщо згоден із твердженням.
3 Якщо ні - стій на місці.
А Пластик корисний для природи.
Б Пластик — зручний і вигідний матеріал.
В Пластикове сміття не займає багато місця .
Г Пластик розкладається 2 тижні.
Ґ Пластик виділяє отруйні речовини.
Д Пластик важкий, не служить довго.
Е Пластик — міцний і легкий.
10. Прийом «Флеш-карти» Робота в парах
- Перед вами флеш-карти «Що і скільки розкладається» Розгляньте схему.
- Дайте відповіді на питання, користуючись схемою і флеш-картами з підказками.
І раунд
1. Скільки розкладається органіка-огризок яблука?
2. Скільки розкладається органіка-бананова шкірка?
3. Як довго розкладається тканина, шкарпетки, наприклад?
4. Скільки років розкладається пластик (пляшка, пакет)?
5. Скільки розкладається папір (паперовий пакет)?
6. Як довго розкладається метал (консервна банка)?
7. Скільки років розкладається скло?
ІІ раунд
1.Пластик розкладається понад 100 років, скло у 10 разів більше.
100 х10=1000 Скільки це років?
2.Об’єкти з природних чи штучних матеріалів розкладаються довше?
ІІІ раунд
1.Чому не можна залишати в лісі вироби з пластику?
2.Який пакет кращий - пластиковий, паперовий чи з тканини?
11. Прийом «Інвестиція» Робота в групах
• Дайте відповідь на 3 питання.
• 3 монети по 10 копійок - це інвестиція в гарні ідеї.
• Відповідай на питання або інвестуй: по 1 монеті за відповідь.
• Перемагає той, хто отримав більше грошей.
• Переможець дає відповідь на питання.
❶Навіщо сортувати сміття?
❷Як підписати контейнери для сміття на малюнку?
❸Відходи з якого контейнера розкладуться найшвидше і найдовше?
11. Прийом «Термінологічний ланцюжок»
- Пригадайте всі терміни(нові слова) уроку. Перший учень називає один термін, другий - повторює його й називає свій, третій-два попередніх і свій тощо. Порядок слів слід зберігати. Що довший ланцюжок з термінів, то ліпше.
Економити→Ятка →Городина →Крамарка → Плантація →Лангуст →
Скнара →Ресторан→Органіка
ІІІ. Рефлексія
ЗНАЮ НЕ ВСЕ ЗРОЗУМІВ БУЛО СКЛАДНО
1