Тема уроку: « Осінній клопіт» за О. Копиленко
Мета: Розширити знання учнів про птахів; вдосконалювати читацькі навички, збагачувати словниковий запас учнів. Вчити розмірковувати, обмінюватись думками, слухати однокласників, ставити запитання до тексту, працювати в групах. Виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи,
Обладнання: малюнки із зображенням птахів, відео до уроку, аудіозапис казки, картки для роботи в групах.
Хід уроку
1. Організаційна частина.
Ось почули ми дзвінок.
Він покликав на урок.
То ж і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
Подаруйте посмішку собі,
Один одному й мені.
Я подарую посмішку вам.
А ви подаруйте посмішку гостям
Радість допоможе у роботі нам.
1.1.Вправа « Очікування» - Яким ви бачите наш урок після таких чудових слів? (Цікавим, творчим, пізнавальним, навчальним, світлим…) . (На дошці прикріплене осіннє дерево. Діти повинні написати на листочках свої очікування і прикріпити на дерево)
1.2. Поставити запитання до слів снігурі, ялинка.( Чи любить снігур сидіти на гілках ялинки? Хто намалював снігура і ялинку? Що робить снігур на ялинці м’ячиком?).
1.3. Скласти речення зі словами Осінь листя пензлик. Речення можуть бути фантастичними і незвичайними.
1.4. Гра „ Снігова грудка”.
Продовжте ряд:
Учні називають слова, які сказав вчитель і додають своє.
2)Зима, весна, літо …
3)Вересень, жовтень. листопад,…
2. Перевірка домашнього завдання.
2.1. Гра „ Так чи ні ”.(Якщо правильна відповідь, то червона долонька, а якщо ні – біла долонька)
2.2. Скласти павутинку (лексико-семантична робота в парі).
Дерево красуня
Осінь то плаче дощі за собою веде
Осінь іде то сміється
Погода дощова
Птахи мандрують
3. Повідомлення теми та мети уроку.
3.1. Складання пазлів птахів.(Продовжується робота в парі).
- Чи знаєте ви птахів, яких склали? Погляньте на екран. Зверніть увагу на те, які птахи? А чи бачили десь цих птахів?
3.2. Стратегія « Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися». Таблиця ЗХД.
Попросіть учнів назвати те, що їм відомо з цієї теми. Запишіть їхні ідеї в колонку „ Що знаємо? ”. Тепер попросіть учнів подумати, які вони мають запитання з цієї теми. Запишіть їхні запитання до таблиці у стовпчик „ Про що хочемо дізнатися? ”. Якщо необхідно, додайте кілька своїх власних запитань. Далі учням треба прочитати текст, прослухати розповідь вчителя. Учні повідомляють про те, що вони дізналися з тексту. Спочатку вони називають відповіді, які знайшли на свої запитання у підручнику, а потім – усі цікаві або важливі ідеї, які виявили. Учитель записує це до таблиці в колонку „ Про що дізналися? ”).
Знаємо |
Хочемо дізнатися? |
Дізналися |
|
|
Треба оберігати. |
Жива природа |
Скільки років живе? |
|
|
? |
|
– Діти, сьогодні на уроці ми прочитаємо текст «Осінній клопіт» за О. Копиленком. Цей урок навчить нас виразно читати текст, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, висловлювати свої думки, розширить ваші знання про птахів.
4. Усвідомлення нового матеріалу.
4.1. Читання тексту вчителем.
– Чому текст названо „ Осінній клопіт? ”.
4.2. Читання учнями (напівголосне).
–Чому автор так називав оповідання?
–Чому для птахів настають неспокійні часи?
–Що нового ви дізналися з тексту?
–Назвіть птахів і звірів, про яких ідеться в оповіданні?
–Як вони готуються до зими?
4.3. Робота над виразністю читання. Читання з опорою на розділові знаки.
Фізкультхвилинка
Ми — берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці. (Встати).
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляєм гілочки. (Руки перед собою).
Ледь зіп'ялись з корінців,
Дістаємо промінці. (Руки догори).
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь. (Стиснути кулачки).
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба).
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї).
4.4. Складання вірша- сенкану.
Птахи
Гарні,співучі.
Милують, ростуть, відлітають.
Прикрашають нашу природу.
Красуні.
4.5. Діаграма Вена.
– Порівняйте твір, який вивчали на попередньому уроці та сьогодні. Що між ними спільного і чим вони розрізняються.
5. Робота в групах. Щоденні 5
Давайте пригадаємо, яких правил будемо дотримуватись, коли працюватимете в групах. Правила роботи:
1.Розприділити ролі.
2.Не шуміти.
3.Говорити по черзі, не перебиваючи один одного.
4.Не викрикувати.
5.Дотримуватись правила піднятої руки.
Зараз об’єднайтеся в групи за кольором осіннього листочка.
1)Осінь- це чудова пора… 2)Птахи, які відлітають у теплі краї…. 3) Погода восени…)
Робота в групах закінчується за сигналом вчителя (дзвенить дзвіночок) та кожна група презентує ту діяльність, яку виконувала.
Підсумок уроку.
6.1.Гра « Дай відповідь на запитання»
- Який текст читали на уроці?
- Що запам’ятали про птахів?
- Що нового дізнались про птахів? ( Записують у таблицю ЗХД )
6.2.Вправа «Дерево очікувань»
7. Домашнє завдання
Виразно читати текст « Осінній клопіт»