Урок з літературного читання на тему " Осінній клопіт. О.Копиленко"

Про матеріал
Розвиток і виховання школярів відбувалося на всіх етапах уроку. Учні отримували нові знання, аналізували навчальний матеріал, вчились узагальнювати, самостійно відкривали та отримували нову навчальну інформацію. Комунікативність учнів проявлялась в умінні вести навчальний діалог, розмірковувати і відповідати на поставлені запитання, активно співпрацювати в групі.
Перегляд файлу

 

 

Тема уроку: « Осінній клопіт» за О. Копиленко

 Мета: Розширити  знання учнів про птахів; вдосконалювати  читацькі навички, збагачувати  словниковий запас учнів.  Вчити розмірковувати, обмінюватись думками, слухати однокласників, ставити запитання до тексту, працювати в групах.   Виховувати любов до    рідного    краю,   бережливе ставлення до природи,  

Обладнання: малюнки із зображенням птахів, відео до уроку, аудіозапис казки, картки для роботи в групах.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

Ось почули ми дзвінок.
Він покликав на урок.
То ж  і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

Подаруйте посмішку собі,

 Один одному й мені.

Я подарую посмішку  вам.

А ви подаруйте посмішку гостям

Радість допоможе у роботі нам.

1.1.Вправа « Очікування»                                                                                                                                                                                                                                                                               -   Яким ви бачите наш урок після таких чудових слів?                                                                 (Цікавим, творчим, пізнавальним, навчальним, світлим…)  . (На дошці прикріплене осіннє дерево. Діти повинні написати на листочках свої очікування і прикріпити на дерево)

  • http://img.lenagold.ru/d/der/derev74.pngДіти напишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

 

 

 

 

 

  

1.2. Поставити запитання до слів снігурі, ялинка.( Чи любить снігур сидіти на гілках ялинки? Хто намалював снігура і ялинку? Що робить снігур на ялинці м’ячиком?).

1.3. Скласти речення зі словами Осінь листя пензлик. Речення можуть бути фантастичними і незвичайними.

1.4. Гра „ Снігова грудка”.

Продовжте ряд:

Учні називають слова, які сказав вчитель і додають своє.

  1. Сніг, дощ, вітер, іній… .( мороз, туман).

 2)Зима, весна, літо …

3)Вересень, жовтень. листопад,…

2. Перевірка домашнього завдання.

2.1. Гра „ Так чи ні ”.(Якщо правильна відповідь, то червона долонька, а якщо ні – біла долонька)

  • Дерева скидають листя, щоб заснути.(так)
  • Птахи летять за сонцем і зірками. (так)
  • Молоді птахи летять за старшими. (ні)
  • Старші зозулі летять окремо від молодих.(так)
  • Батьки-лелеки вирушають у політ пізніше за молодих.(ні-раніше)
  • Перед польотом птахи « нагулюють жир».(так)
  • Усі птахи можуть долати відстань 8000 км без жодної зупинки. (ні-деякі)

2.2. Скласти павутинку (лексико-семантична робота в парі).

Осінь                 листочки

Дерево              красуня

Осінь то плаче       дощі за собою веде

Осінь іде                 то сміється

Погода                     дощова

Птахи                       мандрують                                         

3. Повідомлення теми та мети уроку.

3.1. Складання пазлів птахів.(Продовжується робота в парі).

- Чи знаєте ви птахів, яких склали? Погляньте на екран. Зверніть увагу на те, які птахи? А чи бачили десь цих птахів?

3.2. Стратегія « Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися». Таблиця ЗХД.

  • Що ми знаємо про птахів ? (Вчитель креслить на дошці таблицю.

Попросіть учнів назвати те, що їм відомо з цієї теми. Запишіть їхні ідеї в колонку „ Що знаємо? ”. Тепер попросіть учнів подумати, які вони мають запитання з цієї теми. Запишіть їхні запитання до таблиці у стовпчик „ Про що хочемо дізнатися? ”. Якщо необхідно, додайте кілька своїх власних запитань. Далі учням треба прочитати текст, прослухати розповідь вчителя. Учні повідомляють про те, що вони дізналися з тексту. Спочатку вони називають відповіді, які знайшли на свої запитання у підручнику, а потім – усі цікаві або важливі ідеї, які виявили. Учитель записує це до таблиці в колонку „ Про що дізналися? ”).

Знаємо

Хочемо дізнатися?

Дізналися

 

 

Треба оберігати.

Жива природа

Скільки років живе?

 

 

?

 

 

– Діти, сьогодні на уроці ми прочитаємо текст «Осінній клопіт» за О. Копиленком. Цей урок навчить нас виразно читати текст, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, висловлювати свої думки, розширить ваші знання про птахів.

4. Усвідомлення нового матеріалу.

4.1. Читання тексту вчителем.

 – Чому текст названо „ Осінній клопіт? ”.

4.2. Читання учнями (напівголосне).

–Чому автор так називав оповідання?

–Чому для птахів настають неспокійні часи?

–Що нового ви дізналися з тексту?

–Назвіть птахів і звірів, про яких ідеться в оповіданні?

–Як вони готуються до зими?

4.3. Робота над виразністю читання. Читання з опорою на розділові знаки.

  • Полічіть скільки абзаців у тексті? Яким тоном треба його читати (передавати турботливість).
  • Прочитайте 1 абзац тексту , перевернувши підручник догори ногами.

Фізкультхвилинка

Ми — берізки і кленці,

В нас тоненькі стовбурці. (Встати).

Ми в стрункі стаєм ряди,

Виправляєм гілочки. (Руки перед собою).

Ледь зіп'ялись з корінців,

Дістаємо промінці. (Руки догори).

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь. (Стиснути кулачки).

Хилять свіжі вітерці

Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба).

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї).

4.4.  Складання вірша- сенкану.

Птахи

Гарні,співучі.

Милують, ростуть, відлітають.

Прикрашають нашу природу.

Красуні.

4.5. Діаграма Вена.

– Порівняйте твір, який вивчали на попередньому уроці та сьогодні. Що між ними спільного і чим вони розрізняються.

 

 

 

 

5. Робота в групах. Щоденні 5

Давайте пригадаємо, яких правил будемо дотримуватись, коли працюватимете в групах. Правила роботи:

 1.Розприділити ролі.

  2.Не шуміти.

  3.Говорити по черзі, не перебиваючи один одного.

  4.Не викрикувати.

  5.Дотримуватись правила піднятої руки.

Зараз об’єднайтеся в групи за кольором осіннього листочка.

  • Завдання для  дітей 1групи- читання для себе (Учні обирають книгу для самостійного читання)
  • Завдання для  дітей 2 групи- читання для когось(Учні обирають книгу для самостійного читання та визначають, як читатимуть ( Наприклад: абзацами чи реченнями)
  • Завдання  для учнів 3 групи- письмо для себе (Учні записують у щоденниках вражень. Теми для щоденника вражень:

1)Осінь- це чудова пора… 2)Птахи, які відлітають у теплі краї…. 3) Погода восени…)

  • Завдання для учнів 4 групи – робота зі словами ( Записати значення слів з стенду « Стіна слів»
  • Завдання для учнів 5 групи- слухання ( Учні прослуховують у навушниках уривок із твору)

Робота в групах закінчується за сигналом вчителя (дзвенить дзвіночок) та кожна група презентує ту діяльність, яку виконувала.

Підсумок уроку.

6.1.Гра « Дай відповідь на запитання»

- Який текст читали на уроці?

- Що запам’ятали про птахів?

- Що нового дізнались про птахів? ( Записують у таблицю ЗХД )

6.2.Вправа «Дерево очікувань»

  • Діти, чи справдилися ваші очікування, які ви висловили на початку уроку.

7. Домашнє завдання

Виразно читати текст « Осінній клопіт»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вакуленко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
2323
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку