28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок читання 3 клас Т е м а. Народна скарбничка. Загадки

Про матеріал
М е т а. Ознайомити учнів з OOП з народною мудрістю, вчити відгадувати загадки за використаними в них прикметниками, виразно читати віршовані твори, розвивати вміння зіставляти зміст прочитаного з малюнками до твору, виховувати інтерес та повагу до культурної спадщини українського народу.
Перегляд файлу

Читання

 3 клас

     Т е м а. Народна скарбничка. Загадки

М е т а. Ознайомити учнів з народною мудрістю, вчити відгадувати загадки за використаними в них прикметниками,  виразно читати віршовані твори, розвивати вміння зіставляти зміст прочитаного з малюнками до твору, виховувати інтерес та повагу до культурної спадщини українського народу.

Обладнання: Збірка «Золоте джерельце» (Київ.: «Форум»,2001),  ілюстрації по темі до творів, тексти творів для кожного учня, альбоми, олівці, фломастери.

 

Хід уроку

  1. Мотивація

Психологічне налаштування на урок.

  • В моєму житті все добре. В сім’ї мене люблять. У школі мене поважають, бо я цікавий, розумний. На уроці мені цікаво. Я хочу вчитися.
  1. Актуалізація опорних знань
  1. «Мозковий штурм».
  • Чи любиш ти читати?
  • Які книги ти читаєш?
  • Чому?
  • Тебе цікавлять загадки?
  • Чому?
  1. Проблемна ситуація.

На основі слів Я Щоголіва знайти слова, які допоможуть зрозуміти суть народної мудрості.

Вчіться, діти! Мудра книжка

Скаже вам чогось багато

З того, що колись другими

І посіяно й пожато.

(Варіанти: мудра книжка, посіяно й пожато).

  • Сьогодні ми постараємось зрозуміти, що загадки несуть у собі мудрість поколінь, їхні багаторічні спостереження за життям, і що загадки являються вадливою частиною вмісту народної скарбнички. Тому ми приступаємо до вивчення нової теми «Народна скарбничка».
  1. Асоціативне ґроно.
  • Підберемо слова, які допоможуть нам уявити, як відгадувати загадки, користуючись підказками.

Читати                     розуміти                   пояснювати               порівнювати

 

Знаходити  головне                   ЗАГАДКА                       виділяти  ознаки  мислити    

                                                                                         спостерігати                                                                                                  

  1. Повідомлення теми, мети.
  • Сьогодні ми научимось відгадувати загадки, розуміти, що в кожній з них міститься народна мудрість.
  • Прочитайте назву нашого урока на дошці. «Подорож у країну загадок».

 

Загадка розповідає про предмет чи явище, описує їхні ознаки, але не називає їх. Відгадає її той, хто добре мислить, знає ознаки різних предметів, явищ природи.

  1. Передугадування.

 

                                * * *

Я тобі не говорю, що тобі говорю,

Я тобі лиш скажу, щоб ти мені сказав,

Що я тобі не договорила. Що це?

                                                (кагадЗа)

Перестав склади і відгадаєш.

  1. Фізкультхвилинка.

Хто ж там, хто ж там вже стомився

І додолу нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Сонце спить. Небо спить (очі закриті долонями),

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало (відкривають очі й піднімають голови)

І проміння всім послало (стають навшпиньки, руки піднімають угору, розводять у сторони).

III. Засвоєння тексту вірша-загадки Л. Глібова «Котилася тарілочка».

  1. Читання вірша по частинах.
  1. Частина перша.
  • Де котилася тарілочка?
  1. Частина друга.
  • Поставте непряме питання.
  1. Частина третя.
  • Які слова підсилюють зміст третьої частини?
  1. Частина четверта.
  • Знайдіть головні слова, які допоможуть відгадати загадку.
  1. Частина п’ята.
  • Які слова ви б уставили до тексту, чому?

Це і є слова-відгадки (сонце, нічка).

  1. Робота над виразним читанням тексту.
  1. Цілісне відтворення вірша.
  2. Гра «Оркестр». Читання вірша індивідуально і хором.

Релаксація (зменшення напруги, послаблення).

  1. Рефлексія (відображення) – роздуми, розуміння свого стану, оцінка вміння розгадувати загадки.

 

  1. Дискусія.
  • Як відгадати загадку?
  • На які слова потрібно звернути увагу?
  • Як тобі вдалося відгадати загадку і як ти міркував?
  1. Василь Довжик

Небо спить, мов зайченя,

І маленьке зірченя

Чорну шибку прочиня.

               ***

Прочитай великі літери кожного рядка і ти відгадаєш загадку (ніч).

  1. У ч и т е л ь. Загадки належать до усної народної творчості. Їх створює народ, письменники, поети. Спробуй і ти свої сили. Закінчи загадки.

Що у світі най…, най…, най…?

Що по небу вдень гуляє,

Ніч проходить - … ?

Маленьке, (яке?)… , всьому світу миленьке.

Золоте (що?) … купається в синьому морі?

Складай загадки про предмети, які тебе оточують, про явища природи, щоб збагатити рідну мову.

  1. Сенкан (п’ять рядків).

Слово:                         я

Ознака:                       дуже потрібна всім і дорослим і малим

Дія:                             всіх я розуму учу

Фраза:                         а сама завжди мовчу (книга)

  1. А які загадки про книгу ви ще знаєте?

Що мовчить, а розуму вчить?

Не кущ, а з листочками, не сорочка, а зшита, не людина, а навчає.

Склади коротку загадку

 П’ять братів – ростом (які?) … , віком (які?) … .          (ніріз, нірів)

А щоб скласти цю загадку, послухайте оповідання Костянтини Малицької 

                                            «П’ять братів»

П’ять братів прийшли до школи. Були ще маленькі. Треба було їм писати, але перо видалося важким. Перший брат каже: «Почекай, братику, я тобі допоможу». Підняли перо вдвох. Але невдовзі стали гукати: «Впале перо! Впаде! Ми не можемо його тримати!» Тоді третій брат обізвався: «Я вам допоможу!»

Тепер вже тримали перо міцно, але водночас ще гукали: «Хай нас хто-небудь підпирає, як будемо писати».

Тоді четвертий і п’ятий братики обіцяли, що будуть їх підпирати, як вони будуть писати.

І підпирали. Писалося братикам добре. Один брат би нічого не вдіяв, а всім укупі добре пішло.

Що воно таке? Вгадайте, любі діти, які це братики писали аж уп’ятьох одним пером? (пальці).

  1. А тепер візьміть альбоми і намалюйте відгадки, а також підпишіть.
  2. Підсумок.
  1. Діти показують свої малюнки і коментують їх.
  2. Чим тебе зацікавили загадки?
  3. Попрацюй з однокласниками у парі, почергово загадуючи один одному загадки.
  1. Домашнє завдання.

Виразно читати вірш-загадку «Котилася тарілочка» та підготувати декілька загадок, щоб загадати їх у класі.

 

docx
Додано
10 серпня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку