Урок "ЧИТАННЯ І ЗАПИСУВАННЯ ЧОТИРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ВИЗНАЧЕННЯ ЗАГАЛЬНОЇ КІЛЬКОСТІ СОТЕНЬ І ТИСЯЧ У ЧИСЛАХ, ПОБУДОВА КОЛА (194-205)"

Про матеріал
Ознайомити з визначеням загальної кількості десятків, сотень,тисяч у чотирицифрових числах, формувати вміння читати й записувати чотирицифрові числа, будувати коло, розв'язувати задачі з буквеними даними; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, уяву; виховувати працьовитість , старанність, зацікавленість.
Перегляд файлу

ТЕМА: ЧИТАННЯ І ЗАПИСУВАННЯ ЧОТИРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ВИЗНАЧЕННЯ ЗАГАЛЬНОЇ КІЛЬКОСТІ СОТЕНЬ І ТИСЯЧ У ЧИСЛАХ, ПОБУДОВА КОЛА (194-205)

МЕТА: ознайомити з визначеням загальної кількості десятків, сотень,тисяч у чотирицифрових числах, формувати вміння читати й записувати чотирицифрові числа, будувати коло, розв'язувати задачі з буквеними даними; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, уяву; виховувати працьовитість , старанність, зацікавленість.

ОБЛАДНАННЯ: карта Європи, 7 зірочок, презентація, циркуль.

                                             Хід уроку

І.Організаційний момент

Презентація (слайди 1-9)

ІІ.Контроль, корекція і закріплення знань                                            

1.Перевірка домашнього завдання

1учень – задачі (урок №21, ст.30 «Математика. Дидактичний матеріал» О.Б.Сліпець)

2учень – записати цифрами числа, №2;  обчислити, №3.

Презентація (слайди 10-11)

-Тут немає бездомних тварин, атомних електростанцій, тому в парках велика кількість білок та іншої флори і фауни.

- Одним із символів Польщі вважається лелека.

- В Варшаві є вулиця, яка названа на честь Вінні Пуха.

-Польща вважається основним вирощувачем яблук в Європі.

-Бурштинові прикраси протягом багатьох років є візитною карткою Польщі за кордоном. На світовому ринку, Польща займає майже 70% ринкової частки у виробництві бурштинових прикрас.

1.Усний рахунок

а)обчисли №192, ст.31,підручник;

б)№194;

в)1м:5дм        1м-6дм

2м:5              1км-440м

г)Задачі №199, №202

Презентація (слайди10-11)

-Перша друкована книга з'явилася саме на німецькій мові. Це була біблія, яку випустив винахідник друкарського верстата Йоганн Гутенберг.  

-Новорічні ялинки прийшли саме з Німеччини.

-У Німеччині придумали жувальну гумку.

-Щоб їздити на велосипеді, дитині необхідно здати іспит на велосипедні права.

-Найвища церква в світі знаходиться в Німеччині. Це Ульмський Собор, його висота 161,5 метр.

IIІ. Актуалізація знань учнів

  1. Завдання для опитування №195, 196(1)

III. Повідомлення теми та мети уроку                                                                

 Повідомляє, що учні будуть визначати кількість десятків, сотень, тисяч у чотирицифровому числі, будуватимуть коло, розв’язуватимуть задачі.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Фронтальна робота за вправою  196 (2).

Учитель пояснює різницю між запитаннями: скільки десятків у числі? та скільки всього десятків у числі? Друге запитання потребує врахування і десятків, які є в розряді тисяч. Число 2356 можна записати так:

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas/4klas.files/image013.jpg

Отже, щоб визначити, скільки всього десятків у числі, досить в його записі закрити розряд одиниць і прочитати число, утворене рештою цифр. Щоб дізнатися, скільки всього сотень, достатньо закрити розряди одиниць і десятків і прочитати число, утворене рештою цифр.

2. Вправа 197. Порівняти вирази.

3. Вправа 198 - з коментуванням з місця.

Презентація(слайди 14-15)

-Відомий композитор Моцарт був австрійцем. Так само, як і Гайдн, Шуберт і Штраус. Австрія відома своїми композиторами і музикою.

-Австрійський прапор - один з найстаріших у світі. За легендою, в 1191 Дюк Леопольд V забризкав кров'ю свою туніку під час битви. Коли він зняв свій пояс, на червоному тлі залишилася біла смуга - звідси і пішли кольори Австрійського прапора.

-Велика частина Австрії гориста і покрита Альпами, а 1/4 всього населення країни проживає в столиці - Відні. Серед її вершин виділяється гора Ґросглокнер - друга за висотою гора Європи (3,798 м).

-Водоспад Кріммлер (Krimmler Wasserfalle) є найвищим водоспадом Європи (380 метрів).

-Австрія є країною з одним з найвищих рівнів життя у світі, і Відень майже завжди стоїть першим в списку найбільш впорядкованих столиць світу.

V.Фізхвилинка «Наш гусак»

VІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1.Задача № 200 (у парах). Чи можемо відразу знайти, скільки костюмів можна пошити з k метрів тканини? Чому? Що сказано про витрату тканини на кожний костюм? Чи можемо знайти витрату тканини на кожний з 5 костюмів? Складаємо план і поетапно - вираз. Яких ще значень може набувати k?

Презентація (слайди 16-20)

- Італія — країна смачної піци, пасти, оливок і сонячного настрою.

-Через своє географічне розташування Італія має величезне число вулканів. Найпотужніші виверження сталися на території саме цієї країни — Везувію, Стромболі, Етни. 

-Одним з найстаріших навчальних закладів в усьому світі вважається Римський університет («Знання» — більш поширена назва). Його заснування відбулося в 1303 католицькою церквою. У наші дні в даному вузі навчається близько 150 тисяч студентів. Це — рекордна цифра навіть для Європи.

-З латині «Колізей» перекладається як величезний чи колосальний. І це дійсно саме відповідне визначення для античного амфітеатру. Саме тут відбувалися бої гладіаторів.

2. Задача № 204 - під керівництвом учителя.

Презентація (слайди 21-24)

-Більше 250 днів у році в Греції ясні. Така природна перевага дає можливість повсюдно використовувати сонячні батареї для виробництва дешевої електроенергії. Греки досить дбайливо ставляться до екології, тому практично на кожному острові є вітряні електростанції.

-На острові Родос знаходиться знаменита долина метеликів, куди влітку злітається багато їх видів.

-Територія держави омивається п'ятьма морями: Егейським, Фракійським, Іонічним, Середземним і Критським.

3. Практична робота а)за вправою № 201 (1) - під керівництвом учителя.

Презентація(слайди 25-26)

- Батьківщиною йогурту є Болгарія.

-Кутова шліфувальна машина — болгарка з’явилася в Болгарії, саме тому цю машину і називають болгаркою.

-Солодкий перець називається болгарським тому, що саме болгари завезли цей перець в Молдову, Україну, Росію в кінці 17 століття (хоча батьківщиною солодкого перцю є Америка).

-Золоті Піски – це курортний комплекс, назва якого говорить сама за себе. Чарівне узбережжя з дрібним кварцовим піском золотистого кольору є однією з найпопулярніших туристичних точок Болгарії.

Презентація (слайди 27-28)

 

 -Є у Румунії льодовикова печера, знаменита найбільшим у всьому світі підземним льодовиком.

-У Південних Карпатах розташований гірський масив Бучеджь, на поверхні якого є численні вельми химерні скульптури. Їх авторами є небесні стихії: вітер і дощ. Найзнаменитішими вважаються скульптури, схожі на сфінкса, арфу і старця.

-Міст брехунів, який знаходиться в улюбленому місті Влада Цепеша - Сібіу, несе в собі елемент містики. Одна з легенд говорить, що брехунам не місце на цьому мосту, так як він може під ними обрушитися.

-Румунію багато хто вважає країною вампірів. За переказами в Трансільванії жив Влад Цепеш (Дракула), який прославився своїми жорстокими стратами. 

-Найвужчою європейської вулицею, шириною всього в сто сантиметрів вважається вуличка Нитки, що знаходиться в місті з добре збереженими будівлями Середньовіччя - Брашові.

- Діти, яку фігуру утворили зірочки? (коло)

- Де вам доводилося бачити таке коло із зірочок? (на прапорі Євросоюзу)

- Яка кількість цих зірок? (12)

- Що вони символізують? (єдність, досконалість, повноту)

- Ви маєте за допомогою циркуля побудувати коло радіусом 2см у зошитах.

 б)№201 (2) - самостійно.

4. Додаткові диференційовані завдання.

Задача 1. У 5 великих каністрах 100 л бензину. Місткість великої каністри на 10 л більша, ніж малої. Скільки потрібно малих каністр, щоб розлити цей бензин? (10). 100:5-10=10(к.)

Задача 2. Син легший від батька у 5 разів, а разом вони важать 96 кг. Скільки кілограмів важить кожний з них? (Зобразити відрізками; 16кг)

1)96:(5+1)=16(кг)-важить син;

2)96-16==80(кг)важить батько.

VІІ.Завдання додому

Урок 22, ст..31-32, ІІв. №1(1,2,3), №2, №3,№4.

VІІІ. Підсумок уроку

Прочитати числа, сказати, скільки в них усього десятків, сотень, тисяч: 12 300, 13 020, 15 004. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 вересня 2019
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку