Урок "Читання та запис багатоцифрових чисел. Розряди, класи"

Про матеріал
Урок математики, розрахований для учнів 4 класу за системою розвивального навчання ДРіМ (В.В.Давидова, В.В.Рєпкіна іД.С.Максименка та ін.)
Перегляд файлу

Тема: Читання та запис багатоцифрових чисел. Розряди, класи

Мета:

  • Увести назви розрядів «одиниці тисяч», «десятки тисяч», «сотні тисяч».
  • Виявити відповідність структурної будови багатоцифрового числа та правил читання  багатоцифрових чисел у межах мільйона;
  • Перехід від одного виду знакової моделі до іншого (від табличної форми запису до позиційної форми та навпаки)
  • Формувати контрольно-оцінювальні дії, розвивати уміння працювати в парі по типу «взаємопідтримки », у групі;
  • Навчатися приймати участь у навчальному діалозі;
  • Виховувати відповідальність, культуру спілкування.

Тип уроку: урок постановки навчальної задачі

Обладнання: схеми, таблиці, мультимедійний супровід.

 

Проєкт уроку:

 

  1. Організація класу

Продзвенів дзвінок

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі

Діти просто молодці

 

ІІ. Постановка навчальної задачі

  1. Ситуація успіху

Спробуйте прочитати записані числа

12324 , 7653 , 213406 , 62438 , 236891, 432113

       5                         8                                           7

- Мальвіна записала кілька чисел, а Буратіно стверджує, що не може всіх їх прочитати. Як ви думаєте, чому?

-У багатоцифровому числі може бути скільки завгодно розрядів. У десяткових числах кожен розряд має свою назву.

- Як називаються розряди, що йдуть слідом за розрядом тисяч?

____

____

____

тисячі

сотні

десятки

одиниці

 

 

 

 

 

 

 

Малюнки казкових героїв

 

 

 

 

Треба згадати, як читаються числа в недесятковій системі числення. А як читаються десяткові числа?

  1. Ситуація розриву.

Як можна назвати наступні, старші розряди?

-Десятки тисяч, одиниці тисяч

 

ІІІ. Етап розв’язання навчальної задачі

  1. Парна робота.

– Запишіть в розрядній таблиці три числа, що йдуть слідом за числом 998. Поряд запишіть ці числа без таблиці.

– Обміняйтесь підручниками. Перевірте роботу товариша. Обговоріть правильність виконання роботи.

Робота за підручником. Завдання 76, ст..32

1 учень записує числа у таблицю, ІІ учень записує числа без таблиці

- Хто може виконати наступне завдання самостійно підніміть руку. Кому потрібна допомога товариша?

- Запишіть в розрядній таблиці три числа, що йдуть слідом за числом 9998. Поряд запишіть ці числа без таблиці.

- Підкресліть перше п’ятицифрове число. Скільки в ньому тисяч?

- Це число так і читається 10000: «десять тисяч».

- А тепер прочитайте наступне за ним число.

Число 10001 читається так: «десять тисяч один».

- Прочитайте числа: 12103, 55815, 30641, 82040

Завдання 77 с.32

 

 

Діти працюють самостійно. Якщо потрібна допомога – допомагають одне одному

 

 

9 тисяч

Фізкультхвилинка

Включити музичний супровід.

IV. Формування контрольно-оцінювальних дій.

1.Навчальний діалог.

Подивіться, як склали схему Буратіно та його друзі. Спочатку перевіримо  роботу П΄єро.

- Чи правильно П΄єро і Мальвіна записали числа? А Буратіно?

Оцініть роботу друзів.

2. Робота в парі.

- Маленький Іванко вміє писати цифри від 1 до 6. Він написав поспіль 123456. Чи можеш ти прочитати число, яке вийшло у Іванка?

Для того, щоб прочитати таке число, спочатку потрібно назвати кількість тисяч, а потім – трицифрове число, яке залишилось.

Сто двадцять три тисячі чотириста п’ятдесят шість

 

  1. 456

3.Самостійна робота

– Виділи дугою кількість тисяч і прочитай числа

267 390 , 509 200 , 75 341, 189 020, 6070, 784005

- Запиши числа в таблиці та у формі багатоцифрового числа.

Сто п'ятнадцять тисяч вісімсот тридцять чотири.

Триста вісім тисяч двісті п’ятдесят три.

П΄ятьсот тисяч вісімсот дев΄ять.

Сімсот двадцять тисяч сорок п’ять.

Чотириста одна тисяча три .

- Запиши число 48 тричі поспіль, а число 412 – два  рази поспіль. Почитай числа, що утворилися.

 

 

 

Робота за підручником с.33 №78

Малюнок казкових героїв

 

 

 

 

Працюємо за інструкцією.

1 учень – читає число

ІІ учень – перевіряє

 

Показати запис на екрані телевізора

 

 

 

 

 

Робота за підручником с.34 №79

1 учень працює на закритій дошці.

с.34 №80

 

 

 

 

 

 

с.34 №81

V. Контрольно-оцінювальні дії.

-Хто не допустив помилок?

-А хто зробив одну помилку, 2,3?

Самоперевірка. Діти сигналізують «погодження», «непогодження»

VI. Підсумок уроку.

-Чого навчилися на уроці?

 

VII. Прогнозування на наступний урок.

-Чи вправно ми вміємо записувати багатоцифрові числа?

-Тож на наступному уроці продовжимо цю роботу.

 

Ще ні

VIII. Д/з. с.34 №82,83

Пояснити д/з. Виділити дугою кількість тисяч і прочитати багатоцифрові числа.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
1703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку