Тема: Читання та запис багатоцифрових чисел. Розряди, класи
Мета:
Тип уроку: урок постановки навчальної задачі
Обладнання: схеми, таблиці, мультимедійний супровід.
Проєкт уроку:
Продзвенів дзвінок Починається урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім класі Діти просто молодці |
|
||||||||||||||
ІІ. Постановка навчальної задачі
Спробуйте прочитати записані числа 12324 , 7653 , 213406 , 62438 , 236891, 432113 5 8 7 - Мальвіна записала кілька чисел, а Буратіно стверджує, що не може всіх їх прочитати. Як ви думаєте, чому? -У багатоцифровому числі може бути скільки завгодно розрядів. У десяткових числах кожен розряд має свою назву. - Як називаються розряди, що йдуть слідом за розрядом тисяч?
|
Малюнки казкових героїв
Треба згадати, як читаються числа в недесятковій системі числення. А як читаються десяткові числа? |
||||||||||||||
Як можна назвати наступні, старші розряди? -Десятки тисяч, одиниці тисяч |
|
||||||||||||||
ІІІ. Етап розв’язання навчальної задачі
– Запишіть в розрядній таблиці три числа, що йдуть слідом за числом 998. Поряд запишіть ці числа без таблиці. – Обміняйтесь підручниками. Перевірте роботу товариша. Обговоріть правильність виконання роботи. |
Робота за підручником. Завдання 76, ст..32 1 учень записує числа у таблицю, ІІ учень записує числа без таблиці |
||||||||||||||
- Хто може виконати наступне завдання самостійно підніміть руку. Кому потрібна допомога товариша? - Запишіть в розрядній таблиці три числа, що йдуть слідом за числом 9998. Поряд запишіть ці числа без таблиці. - Підкресліть перше п’ятицифрове число. Скільки в ньому тисяч? - Це число так і читається 10000: «десять тисяч». - А тепер прочитайте наступне за ним число. Число 10001 читається так: «десять тисяч один». - Прочитайте числа: 12103, 55815, 30641, 82040 |
Завдання 77 с.32
Діти працюють самостійно. Якщо потрібна допомога – допомагають одне одному
9 тисяч |
||||||||||||||
Фізкультхвилинка |
Включити музичний супровід. |
||||||||||||||
IV. Формування контрольно-оцінювальних дій. 1.Навчальний діалог. Подивіться, як склали схему Буратіно та його друзі. Спочатку перевіримо роботу П΄єро. - Чи правильно П΄єро і Мальвіна записали числа? А Буратіно? Оцініть роботу друзів. 2. Робота в парі. - Маленький Іванко вміє писати цифри від 1 до 6. Він написав поспіль 123456. Чи можеш ти прочитати число, яке вийшло у Іванка? Для того, щоб прочитати таке число, спочатку потрібно назвати кількість тисяч, а потім – трицифрове число, яке залишилось. Сто двадцять три тисячі чотириста п’ятдесят шість
3.Самостійна робота – Виділи дугою кількість тисяч і прочитай числа 267 390 , 509 200 , 75 341, 189 020, 6070, 784005 - Запиши числа в таблиці та у формі багатоцифрового числа. Сто п'ятнадцять тисяч вісімсот тридцять чотири. Триста вісім тисяч двісті п’ятдесят три. П΄ятьсот тисяч вісімсот дев΄ять. Сімсот двадцять тисяч сорок п’ять. Чотириста одна тисяча три . - Запиши число 48 тричі поспіль, а число 412 – два рази поспіль. Почитай числа, що утворилися. |
Робота за підручником с.33 №78 Малюнок казкових героїв
Працюємо за інструкцією. 1 учень – читає число ІІ учень – перевіряє
Показати запис на екрані телевізора
Робота за підручником с.34 №79 1 учень працює на закритій дошці. с.34 №80
с.34 №81 |
||||||||||||||
V. Контрольно-оцінювальні дії. -Хто не допустив помилок? -А хто зробив одну помилку, 2,3? |
Самоперевірка. Діти сигналізують «погодження», «непогодження» |
||||||||||||||
VI. Підсумок уроку. -Чого навчилися на уроці? |
|
||||||||||||||
VII. Прогнозування на наступний урок. -Чи вправно ми вміємо записувати багатоцифрові числа? -Тож на наступному уроці продовжимо цю роботу. |
Ще ні |
||||||||||||||
VIII. Д/з. с.34 №82,83 |
Пояснити д/з. Виділити дугою кількість тисяч і прочитати багатоцифрові числа. |