Урок читання у 1 класі

Про матеріал
Урок формування предметних компетентностей, формування ключових компетентностей,уміння вчитися: комунікативної: розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати компромісів.Урок розроблений по підручнику К. Пономарьової .
Перегляд файлу

1

 

Конспект уроку навчання грамоти, проведеного у 1-Б класі Старокостянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

Вчитель: Мазур Тетяна Сергіївна

Тема: Буква Щ,щ , позначення нею звукосполучення [шч]. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту підручника.

 

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити із буквою «ща» та її звуковим значенням; розвивати навички зв’язного та свідомого читання; збагачувати словниковий запас; визначати букву «ща» у словах; наводити приклади слів з буквою «щ»;

формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати в учнів здатність успішно користуватися усною мовленнєвою діяльністю, здатність до пошуку та засвоєння нових знань; активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати спостережливість; вміння висловлювати оцінні судження щодо складених зв’язних висловлювань;

комунікативної: розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати компромісів;

загальнокультурної: виховувати допитливість, виховувати турботливе ставлення до себе, позитивну самооцінку

Обладнання: відео, презентація, роздатковий матеріал для груп, іграшка- сонечко, цеглинки «Лего», дзеркальця, набір смайликів – емоцій, мозаїка, математичний планшет.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

 

Хід уроку

  1.                 Організаційний момент

Любі діти

Давайте привітаємось

давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

За працю вмить візьмемось

Сідайте , будь ласка, діти, чиє ім'я починається на букву, що означає голосний звук, а тепер сідайте дітки, чиє ім'я починається на букву, що означає приголосний звук.

2.Налаштування на урок. Психоформула.

«Я- сонце»

Діти, закрийте оченята уявіть ,що ви маленькі сонечка ,давайте привітаємося як сонячні промінчики. Повторяємо подумки за мною.

«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я умиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто. В мене є багато тепла і світла. Є стільки, що я росту, перетворюючись на більше сонечко. Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя , яке щастя - дарувати тепло.»

-Діти, який у вас став настрій? Якщо сонячний, підніміть цеглинку жовтого кольору. Якщо ні – блакитного.(відповіді дітей.) Ви знаєте що жовтий колір – це колір добра, мудрості і пізнання. Синій колір – колір спокою, миру.

Пропоную з таким сонячним настроєм провести цей урок і отримати задоволення від власних успіхів.

Отже, продовжіть речення « Я очікую, що урок буде….»

Ц – цікавим.

К – корисним ,креативним.

С – сучасним, святковим.

Ч – чарівним.

У – успішним.

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Який же урок без гри? Пропоную гру. « А чи правда, що…»

Якщо моє твердження істинне, ви піднімаєте зелену цеглину, а якщо хибне -червону, але всі будьте готові обгрунтувати свою думку.

Букви ми пишемо, бачимо.

Звуки ми вимовляємо і чуємо.

Букви можуть бути голосні і приголосні.

Голосні звуки є лише наголошені.

Приголосні  звуки бувають твердими , м'якими, дзвінкими і глухими.

Є 6 голосних букв

Букви я, ю ,є  завжди позначають  2 звуки

-Молодці! Ви - розумники!

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Сьогодні 20 березня. Це не просто гарний день, а святковий . Сьогодні свій день народження святкує одна буква , а яка, ви дізнаєтесь, послухавши казку. Отже, увага, слухайте і готуйтесь допомагати розповідати.

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи, в основі яких лежать виучувані звуки української мови.

1.Робота над змістом казки про букву Щ ( Олексія Катрича.)

 Одного разу звуки вийшли на берег річки зустрічати ранок. Навколо було гарно . Тут ми почули звук жабки  - ква ква. Тоненький серп місяця стомлено скотився за гору і важко зітхав. ( глибокі вдохи і видихи). Десь зовсім близько було чути звук комарика ( з-з-з-з-з-з). А за кущиком чути було тихе сичання( с-с-с-с-с ), мабуть змія. Одна за одною згасали зірки на небі, легенький вітерець пробіг по верхівках очерету. Очерет здригнувся і зашумів: ш-ш-ш. А всі маленькі мешканці, що жили в очереті,— черепашки, каченятка, рачки — йому відповіли: ч-ч-ч-ч-ч. Це означало:дай нам ще трішки поспати. І всі почули, як навколо лунало: ш-ч-ш-ч-ш-ч-ш-ч-ш-ч. Всі почали переглядатися між собою, а дехто почав затуляти вуха. Воно й справді неприємно слухати будь-які сварки.

 Невідомо, чим би все це скінчилося, якби не Сонечко. Воно, як завжди, піднялося над лісом своєчасно без ніяких нагадувань. Перші сонячні промінчики погладили все і всіх, хто зустрічав його з високо піднятою головою. Потім вони заглянули вниз на землю і приголубили кожну травинку, кожну билинку, кожну тваринку.

А звука [шч], які ледве не посварилися між собою, Сонечко сказало:

— Вам не сваритися між собою треба, а об’єднатися. Заживете спокійно, а Азбука отримає нову букву.

Тут Сонечко своїми промінцями щільно обняло два звуки [шч], зв’язало стрічкою і бантик опустило. З’явилася широка, гарна, впевнена в собі буква Щ(«ща»).Така щирість і щедрість Сонечка викликали щасливі посмішки у всіх, кому пощастило це спостерігати. А що робилося навколо!

Вчитель, тримаючи у руках іграшкове сонечко, підходить до учнів і вони читають:

-Щавель у лузі зазеленів.

-Кущі загойдали пташині гніздечка.

-Щиглик щебетав без відпочинку.

-Щука залишила у спокої карасиків.

-Щогла міцно тримала на собі парус.

-Усі щітки взялися до роботи.

-А щур злякався і пообіцяв нікого не чіпати.

-І навіть вітрище ущух у кущах.

-Не свище вітрище — зачах.

І з того часу гарна буква Щ («ща») завжди стоїть на місці, де звучать поряд, разом звуки [шч]. Отже, два звуки позначає буква Щ («ща») — [шч]. Ось така історія народження нової букви ща.

ля чого в абетці з’явилася нова літера? (Щоб звуки не сварилися.)

-А як дітям уникати сварок? (Потрібно бути щедрими, щирими, добрими, як Сонечко в казці.

-Цікава казка, діти? Якщо ви хочете дізнатися, кого буква щ запросила в гості, згадайте слова з казки, у назвах яких є 2 звуки ш і ч.

2.Артикуляція [шч]

-А зараз вимовимо звукосполучення [шч].

Логопедична гімнастика (для губ).

Витягнути - розтягнути. Інструкція: Розтягнути губи в посмішку так, щоб було видно всі зуби, і витягнути в трубочку, щоб вийшов хоботок.

Стиснути - відпустити. Інструкція: Міцно стиснути губи («рот на замок»), а потім плавно їх розпустити.

Скласти рупором. Інструкція: Потрібно зробити так, як я, щоб вийшов «рупор».Губи висунуто вперед, зуби видні, зближені, широкий кінчик язика піднятий вгору, потік повітря йде через рот посередині язика, голосові зв язки не напружені.

-Букву «ща» ми бачимо і пишемо, а звуки [шч].ми вимовляємо.

 Буква «ща» вже не проста,аж два звуки познача. Буква одна, а звуків два – [шч]. Обидва приголосні, це треба запам’ятати.

3.Артикуляційна вправа. Чистомовка. Активне вимовляння виділених звуків, спостереження за артикулюванням (способом вимовляння кожного з них).

.

4.Кінезіологія (гімнастика для мозку)

-Постукайте по столі розслабленою кистю правої, а потім лівої руки.

-Поверніть праву руку на ребро, зігніть пальці в кулак, випряміть, покладіть руку на долоню. Зробіть те ж саме лівою рукою. Кулак, ребро, долоня.

5.Знайомство з буквою «ща».

Дослідження великої та малої букв Щщ.

Розгляд сторінки підручника.

Розгляд букви. -Що нагадує вам ця буква?

-Розкажіть про букву Ща!

Та вона така ж, як Ша,

Тільки в неї, - каже Ростик,

Як гачок, праворуч хвостик.

6.Друкування букви «ща» у зошиті .

7. Робота в групах

1 група Скласти з «Лего» букву.

2 група Скласти з «Мозаїки» букву.

3 група Скласти з «Стрічок» букву.

4 група Скласти букву на математичному планшеті.

8.Слухання пісні щиглика. Звукова модель цього слова. Ритмічний рисунок слова.

Складання речення про щиглика.

Обмін інформацією про щиглика.

-При розмаху крил 23 см, вага щиглика всього 20 грамів.

-Навіть в неволі люблять багато співати. При правильному догляді та годуванні співають цілий рік і живуть до 15-20 років.

-Щиглики відносяться до птахів, які допомагають природі тим, що вбивають дрібних комах, які псують дерева, і також завдяки їм не поширюються шкідливі насіння рослин, так як вони їх їдять.

-У щиглика є більше 20 різноманітних варіантів пісень.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота з підручником.

-Щоб дізнатися, кого буква «ща» ще запросила у гості, вам потрібно відгадати загадку.

В річці риба проживає-

Довгу морду вона має,

Гострі зуби, хижу вдачу-

В річці всі від неї плачуть.

Ця зубата хижа злюка

Має назву риба

-Викладіть звукову схему слова щука. Викладаємо цеглинками.

Звуковий аналіз слів.

Завдання 2 в підручнику.

-Де може зустрічатися буква щ?

Цікаво знати.

Щука - хижа риба. Живе у прісній та злегка солонуватій воді. Може вирости до 1,5 метрів, та важити 35кг. Тіло у неї видовженої форми сіро-зеленого кольору.

2. Робота в парах. Розвага від щуки .

ГРА «РОЗШУКУЄТЬСЯ БУКВА»

Світлина від TSmart Hive.

 

Музична руханка.

3.Дослідницька діяльність. Гра « Знайди слово». Гра з LEGO «Звукові хованки».

4. Робота в групах. Розваги для гостей.

Буква «ща»– гостинна господиня. Вона приготувала смачні страви. Прочитайте їх назви. На партах у тарілках букви. Діти складають назви страв, що можна приготувати. Час – 1хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 5. Вправи з читання

-Робота з підручником С.59

-Читання і вивчення заклички (Прийом мнемотехніки)

Фізкультхвилинка для очей

Сплять маленькі совенята.(Очі у дітей заплющені.)

Раз— розкрили оченята, подивилися навколо. (Кругові рухи очима.)

Потім вгору і додолу. (Лише очима, головою не рухати.)

Оченята— блим, блим, блим. Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята повертали совенята.

Совенята будуть спати, а ми будемо читати!

6.Робота над текстом Послухайте загадку і скажіть про що  хоче всім нам розповісти буква «ща»

Чистить курточку, штанці,
Чобітки й спідниці,
Дуже працьовита тітка,
Здогадались, хто це?...(Щітка)

-Подивіться на малюнок підручника і здогадайтеся, про які щітка піде мова?

Про що текст? Читання з передбаченням.

Опрацювання тексту.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

-Коли ви вітаєте з днем народження своїх рідних, друзів, чи знайомих, що бажаєте їм? Побажання для букви Щ (щастя, щедрість, щирість) , читання віршів.

-Як виглядає щаслива людина? Виберіть щасливого смайлика.

http://npu.edu.ua/%21e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_9.jpg http://npu.edu.ua/%21e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_10.jpghttp://npu.edu.ua/%21e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_14.jpg

Враження дітей (висловлюються бажаючі)

Самооцінювання (світлофор)

Гостинці від букви «ща» (Щербет).

docx
Додано
12 квітня 2019
Переглядів
6186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку