Урок читання з використанням технології розвитку критичного мислення (1 клас)

Про матеріал
Тема. Казка М. Коцюбинського «Про двох цапків» Мета:формувати навички виразного читання; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; розкрити взаємозв’язок уяви і твор¬чості; пробуджувати зацікавленість до Навколишнього світу; розви¬вати мовлення учнів, критичне мислення, увагу, читацьку пам’ять; учити працювати над артикуляцією, постановою голосу та дихан¬ням; збагачувати словниковий запас; учити робити висновки, уза¬гальнення, доводити власну думку, творчо мислити; навчати дітей використовувати в діалогічному мовленні виразні засоби, емоційно передавати зміст казки; виховувати доброзичливість, бажання зав-жди робити добрі вчинки, поважати одне одного; дати можливість відчути радість від творення добра іншим.
Перегляд файлу

Урок читання з використанням технології розвитку критичного мислення (1 клас)
 

Тема. Казка М. Коцюбинського «Про двох цапків»

Мета:формувати навички виразного читання; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; розкрити взаємозв’язок уяви і твор­чості; пробуджувати зацікавленість до Навколишнього світу; розви­вати мовлення учнів, критичне мислення, увагу, читацьку пам’ять; учити працювати над артикуляцією, постановою голосу та дихан­ням; збагачувати словниковий запас; учити робити висновки, уза­гальнення, доводити власну думку, творчо мислити; навчати дітей використовувати в діалогічному мовленні виразні засоби, емоційно передавати зміст казки; виховувати доброзичливість, бажання зав­жди робити добрі вчинки, поважати одне одного; дати можливість відчути радість від творення добра іншим.

Методи, прийоми, форми:

  • «Ґронування»;
  • «Асоціативний кущ»;
  • робота в парах;
  • діалог.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

1. Вступне слово вчителя

У нас сьогодні справжнє свято,

Гостей зібралося багато,

А ну ж, на мене подивіться

І веселенько усміхніться.

2. Тренінг «Умій володіти своїм настроєм»

Гра «Маска»

-         Візьміть люстерка, і, дивлячись на своє обличчя, відтворіть свій настрій.

-         Я бачу ваш настрій. У когось радість на обличчі, хтось чимось здивований, бачу також спокій та смуток. Для того щоб настрій у всіх дітей став добрим та радісним...

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань 

1.     Повідомлення теми і мети уроку

Врятує світ краса —

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла — людина вже не та!

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

2.     Слово вчителя

-         Сьогодні, діточки, ми з вами здійснимо подорож у дві дуже різні країни: Добра та Зла. Яка країна вам більше сподобається, там ми і залишимося жити.

Подорожуватимемо річкою на швидкому і зручному виді тран­спорту — кораблі. Роботи у нас дуже багато, тож, щоб усе встигну­ти, ви повинні бути:

  • уважними;
  • розумними;
  • зібраними;
  • кмітливими,

3.     Розвиток артикуляційного апарату

1)    Робота зі скоромовкою.

Цап до цапа в гості йшов,

Цап дороги не знайшов.

  • Виразне читання скоромовки вголос.
  • Читання повільно, трохи швидше.
  • Читання «Блискавкою».

Читання у різних варіантах.

  • Висловіть радість.
  • Вам дуже шкода цього цапка.
  • Вимовте скоромовку, насміхаючись над цапком.
  • А тепер ви дуже розлючені тим, що цап не знайшов дороги.

Пожалійте бідолашного цапка.

2)    Гра «Добери скоромовку до малюнків»

  • Пес («Гавкав у дворі Пушок...»)
  • Ґави («Дві ґави зранку...»)
  • Мавпа («Мавпенятко мовить, мамо,...»)
  • Дід Мороз («МорозМороза водив за носа»)
  • Кішка («Мурлика муркоче...»)

4.     Мотивація навчальної діяльності

-         Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, про кого ми читатимемо казку.

Хто пасеться край дороги?

Невелика, довгі роги,

Ще й борідка є, до речі...

Молока дає малечі,

Зелень — травку підгриза...

Здогадалися?.. (Коза).

-         Правильно, це коза.

Ось ми з вами на кораблі, подорожуємо річкою. Кого бачимо? (Двох цапків)

 

ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу

1.     Словникова робота

-         У казці вам зустрінуться незрозумілі слова. Подивіться на дошку і прочитаємо разом ці слова,

Перебратися — перейти, подолати.

Вузький — неширокий.

Кладка — невеличкий місток.

Завдати — почекати

Стежка — доріжка.

2.     Виразне показове читання казки двома учнями

-         Ця казка складається з двох частин. Послухайте її та подумай­те, до якої країни, ви потрапили у І частині, а до якої — у II частині. (І частина — країна Зла, II частина — країна Добра)

-         А яка країна вам сподобалась більше?

3.     Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

4.     Читання казки «ланцюжком» (по реченню)

5.     Читання в парах продовження казки

6.     Робота над усвідомленням тексту

-         Як називається казка?

-         Уявіть себе автором казки. Як би ви назвали цю казку? Чому?

-         Назвіть головних героїв казки.

-         Які наміри були у цапків?

-         Яка була кладка?

-         Чим завершилась зустріч цапків?

-         А на якій стежці зустрілися кізочки?

-         Чому не можна було розминутися?

-         Що зробила одна кізочка? Що друга?

7.     Удосконалення техніки читання

1)    Відшукування речень за початком.

-         Я читаю початок, ави знаходити продовження речення.

Така вузенька... (що тільки один може перейти, а двом тісно).

Ітой хоче... (через річку перебратися, і другий.)

Ступили обидва... (цапки на кладку, зійшлись посередині та й ну один одного лобами та. рогами бити).

2)    Вибіркове читання.

-         Прочитайте, як завершилась зустріч цапків.

-         Як ви вважаєте, до якої країни вони потрапили? (До країни Зла)

3)    Гра «Настрій Феї».

-         Знайдіть і прочитайте речення, що викликає у вас ось такий настрій.

1) Тоді одна кізочка лягла на стежці та притиснулась спиною до гори, а друга обережно переступила через неї та пішла собі.

2) Бились, бились та й попадали обидва у воду.

4) Знайдіть речення за схемою.

(А через річку кладка.)

4)    Творча робота «Збери прислів’я».

 2     1467358

ріс Ви у не ви та ма ніс

(Виріс, та ума не виніс.)

-         Чи можна так сказати про кізочок?

-         А про цапків?

-         Хто був розумнішим: цапки чи кізочки?

6) Робота з малюнками до казки.

- Порівняйте малюнки та скажіть: хто з героїв казки жив у кра­їні Добра, а хто — в країні Зла?

- А де ви б хотіли опинитися? Чому?

7) Пантоміма «Зустріч двох цапків на кладці».

8) Діалог «Дві кози».

Зустрілися дві кізочки на вузенькій стежці.

1-а    кізонька. Доброго ранку, люба сусідко!

2-а    кізонька. Доброго ранку, шановна!

1-а    кізонька. Ти кудись поспішаєш?

2-а    кізонька. Я запізнююсь на День народження.

1-а    кізонька. А мене вдома чекають діточки самі.

2-а    кізонька. А як же нам розминутися з тобою?

1-а    кізонька. Я знаю як! Давай я ляжу на стежку, притис­нусь спиною до гори, а ти перестрибнеш через мене.

2-а    кізонька. Це розумно. Я так і зроблю. Дякую!

8.     Стислий переказ І та II частини казки (робота в парах)

9.     Метод «Ґронування» (стратегія «Асоціативний кущ»)

-         Так, що ж ми дізналися про героїв казки? (Що еони жили у країні Добра та Зла.)

-         Давайте серед запропонованих слів оберемо ті слова, що сто­суються цапків та кізочок.

-         Якими вони були?

Слова:добрі, увічливі, уперті, злі, чемні, грубі, погані, задава­ки, увалені, доброзичливі, розумні, дурні, задираки.

 

10.                       Аудіювання «Упертий віслюк»

   Жив на світі віслюк. Він був дуже впертий. Стане на дорозі й ні­кому не дає пройти.

   Одного разу під’їхав під’ємний кран. Віслюк стоїть на дорозі та не пускає його. Підйомний кран підняв пустуна і відвіз дуже дале­ко. Довго віслюк потім повертався додому.

   Зустрів віслюк зайчика і дав йому дорогу. Відтоді він усім дає дорогу.

Запитання

1. Яким був віслюк?

а)      Добрим;

б)      несперечливим;

в)      упертим.

2. Що робив віслюк на дорозі?

а)      Привітав перехожих;

б)      уперто не пропускав нікого;

в)      пропускав своїх знайомих. . .

3. Як під’ємний кран провчив віслюка?

а)      Підняв пустуна і відвіз далеко;

б)      запропонував його пропустити;

в)      наїхав на віслюка.

4. Яким став віслюк?

а)      Злим;

б)      нечемним;

в)      увічливим.

- А у якій країні жив віслюк?

- А коли він зрозумів свою помилку, то він куди потрапив? До якої країни?

 

ІV.Підсумок уроку

 

-         Ми сьогодні здійснили подорож у країни Добра та Зла. Яка країна вам найбільше сподобалась?

-         Де ми з вами залишимося жити?

-         Країна Добра — це найкраща країна у світі. Здавна люди ці­нували добре, праведне життя. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. Добро помножує добро. Не давайте злу перебороти добро, завжди дотримуйтесь золотого правила:

«Ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас».

Звучить пісня «Якщо добрий ти».

Живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізни від мавпи і від звіра.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мірзоєва Тереза Миколаївна
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додав(-ла)
Бойко Тетяна
Додано
31 березня 2021
Переглядів
1069
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку