Тема. Чому квіти верби називають котиками?
Н. Кир´ян «Котики»
Мета. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; ознайомити учнів із новим автором Н. Кир´ян; вчити знаходити в тексті образні вислови; розвивати пам´ять, естетичний смак; виховувати любов до природи, художнього слова.
Тип уроку: комбінований урок.
І. Організація класу до уроку.
1. Створення позитивного психологічного клімату класу.
Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться веселенько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали!
2. Вправа «Мікрофон».
– Як ви думаєте, чого навчить вас цей урок?
Продовжіть речення
«Я буду на цьому уроці…»
ІІ. Перевірка домашніх тренувальних вправ.
1. Що ви запам´ятали із тексту про Л. українку.
2. Виразне читання вірша Л. Українки «Пісенька весняної води».
3. Рубрика «Я дослідник».
– Хто читав вдома інші вірші Л. Українки і може прочитати дітям.
(Діти розказують напам´ять вірші).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
(підготовка).̓́
1. Гра «Звуконаслідування».
Бджола дзижчить – бз-з-з
Кішка муркоче – мур-р
Сова угукає – угу-угу
Вітер шумить – ш-ш-ш
2. Читання скоромовки.
- Читай швидко, вимовляй чітко.
Котик, кіт-коточок,
котивсь, як клубочок,
закотивсь в куточок
котик, кіт-коточок.
ІV. Робота над новим матеріалом.
1. Оголошення теми уроку.
Н. Кир´ян «Котики».
2. Словникова робота.
Струнка́, пля́мочками, спра́вжня, поза́здрила, наспі́вуючи, пухна́стеньке, симпати́чне.
3. Читання тексту «Вчитель-учень».
– Послухайте уважно і скажіть:
Це оповідання чи казка?
– Як ви думаєте, про що піде мова у тексті?
Фізкультхвилинка.
Задивились котики
На вербові котики
Раз, два, три, чотири, п´ять!
Час прийшов їм спочивать.
Відпочине і наш клас.
Всі піднесли руки – раз!
Два – присіли, руки – вниз,
На сусіда подивись.
Раз – і вгору
Два – і вниз.
На сусіда – не дивись!
Ще присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
4. Робота над змістом твору.
– Чи сподобався вам твір?
– Хто головні герої у творі?
– Це казка, чи оповідання?
– Чи правильно ми здогадалися про що піде мова у творі?
Слово котики (вербові) – котики тваринки омоніми
5. Виразне читання тексту «Ланцюжком».
6. Вибіркове читання.
– Знайдіть і прочитайте опис кицьки.
– Коли котик зустрів кицьку?
– Як котик хотів привітати кицьку?
– Які труднощі в нього виникли?
– Які пісеньки він наспівував?
– Якими словами починається зачин казки?
– А кінцівка?
7. Гра «Вірю – не вірю»
(робота з цеглинками LEGO)
вірю – зелений
не вірю – червоний
V. Підсумок уроку.
1. – Що нового ви дізналися на уроці?
(Що верба розквітає в березні).
– Які почуття викликала казка у вас?
2. Тестування
1. У кого закохався котик?
а) у сусідську кицю;
б) в однокласницю кицю;
в) у подружку кицю.
2. Яким був котик?
а) ученим; читав багато книжок;
б) бідним;
в) задавакою.
3. Що вмів робити котик?
а) грати на гітарі;
б) співати пісні;
в) грати і співати пісні.
4. У який місяць котик зустрів кицю?
а) травень;
б) квітень;
в) березень.
5. Що вирішив котик подарувати киці?
а) торт;
б) квіти;
в) цукерки.
6. До яких дерев звертався котик за допомогою?
а) дуб, ялина, верба;
б) клен, ялина, верба;
в) дуб, сосна, верба.
7. До кого звертався котик?
«Дай квіточку маленьку,
Таку як я, сіреньку,
Пухку як паляниця,
Щоб привітати кицю».
а) до дуба;
б) до ялини;
в) до верби.
3. Перевірка тестування.
(один учень читає, учні піднімають цеглинки зелену і червону).
4. – Діти, чи сподобалася вам казка Н. Кир´ян?
– Чого вас вчить ця казка?
(бути уважними, ввічливими, добрими).
– Підберіть із групи слів ті слова, які підходять котикові.
Добрий злий уважний щирий учений задавака розбишака ввічливий пухнастий сіренький
VI. Домашні тренувальні вправи.
Пофантазуйте! Що було далі? Чи сподобалися киці квіти?
Я – дослідник: Коли люди щороку дарують одне одному вербові гілочки? Для чого вони так роблять?