Урок "Цікава географія"

Про матеріал
Цікавий урок-практична робота для узагальнення і систематизації знань з теми "Атмосфера" для учнів 6 класу.
Перегляд файлу

Конкурс „Цікава географія” . 6 клас.

Практична робота – гра

 

Мета: повторити і закріпити практично знання з теми „Атмосфера”, виховувати цілеспрямованість, впевненість, творчу фантазію.

Обладнання: карта світу, картки із завданнями, пазл „Карта України”, загадки.

Хід практичної роботи.

1 Організаційний момент

Клас розділений на три команди, кожна команда повинна придумати собі назву, обрати капітана, повторити вивчений матеріал.

2 Мотивізація навчальної діяльності

Ми з вами живемо на дні величезного  океану, що оточує нас скрізь, але це не звичайний океан. Океан цей повітряний. І називається він... Атмосфера. Не маючи наукових даних про природні явища людина населяла цей світ всемогутніми богами і міфічними істотами. Сьогодні люди мають багато знань про географічну оболонку, про явища, що в ній відбуваються. Найбільш вивченою частиною є атмосфера. Людина винайшла повітряні кулі і дельтаплани, різноманітні літаки. Ось на одному з таких літаків, але уявному, ми і вирушимо в сьогоднішню подорож.

 

Ми маємо три екіпажі з сміливими командирами ( представлення команд і капітанів)

 

3 Проведення гри

 

1„Розминка”

Задаються питання кожній команді по черзі. Вірна відповідь – 1 бал команді, немає відповіді, або вона не вірна – можливість відповіді переходить наступній команді.

А) Повітряна оболонка Землі називається...

Атмосфера

Б) Основна маса повітря міститься в:

Тропосфері

В) З висотою температура повітря в тропосфері...

Знижується

Г) Різниця між найвищою і найнижчою температурами називається...

Амплітудою

Д) Середнє арифметичне всіх значень температур за певний період називається...

Середня температура

Е) Як називається повітря відносна вологість якого дорівнює 100%...

Насичене повітря

Є) Кількість водяної пари в грамах на один кубічний метр називається...

Абсолютна вологість

Ж) Вода в рідкому чи твердому стані, що випадає на земну поверхню називається...

Атмосферні опади

З) Повітряні маси, що утворюються над океанами і несуть велику кількість опадів називають

Морськими

2 „Загадкова атмосфера”

Викликається один представник від кожної команди, по черзі витягують по одному конверту із загадками, оголошують загадку, якщо можуть говорять відгадку, якщо ні, допомагає команда., якщо команда не знає відповіді допомагає слідуюча. Кожна вірно відгадана загадка 2 бали.

 

Летить орлиця

По синьому небі;

Крила розпустила,

Сонечко закрила.

(Хмара)

 

Білі мухи налетіли –

Все подвір’я стало біле,

Не злічити білих мух,

Що летять неначе пух.

(Сніг)

Ввечері додолу злітає, уночі на землі перебуває, вранці знову минає.

(Роса)

Розсипався горох на 77 дорог; ніхто його не підбере.

(Град)

Без рук, без ніг, а дерево ламає.

(Вітер)

Під який кущ ховається заєць, як дощ іде?

(Мокрий)

 

Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш.

(Повітря)

Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає.

(Сонце)

Громко стучит,

 звонко кричит,

а что говорит никому не понять

И мудрецам не узнать.

(Гром)

 

Вот по небу мчиться конь

Из-под ног летит огонь.

Конь копытом бьет могучим

И раскалывает тучи

Так он тяжело бежит,

Что в низу земля дрожит.

(Гроза)

Шелестить і шумить, гілля ламає,

Куряву стовпом здіймає,

З ніг тебе збиває.

(Вітер)

Росте вона в низ головою

Не влітку, а зимою,

Як сонце її припече,

Заплаче вона і помре.

(Бурулька)

 

3 „Температурна задача”

Виконати задачу, з використанням закономірності зміни температур в тропосфері. Виходять по одному учаснику з кожної команди. за вірне виконання 2 бали. Хто правильно й найшвидше 3 бали.

Задача №1

Температура на поверхні землі +20˚С. Яка температура за бортом літака, що летить на висоті 4 км.

Розв’язання

1). 6*4=24

2). 20 – 24= - 4˚С

Задача № 2

Температура на поверхні землі + 17˚С. Визначте температуру за бортом лайнера, що летить на висоті 10 км.

 

Розв’язання

1) 6*10=60

2) 17-60= -43˚С

Задача №3

Температура на землі +23˚С.Визначити температуру за бортом літака, якщо він летить на висоті 7 км.

Розв’язання

1). 7*6= 42

2) 23-42= -19˚С

 

4„Загадкова карта”

Виходить по одному учаснику із групи, беруть по конверту з попередньо розрізаною картою України. Цю карту необхідно скласти якомога швидше. Переможець отримує 3 бали для своєї команди.

 

5„Метеорологічні квіти”

По одному учаснику від команди, кожен обирає собі завдання. Виконує на дошці за швидке і вірне виконання 5 балів, за вірне виконання 3бали, за не вірне виконання завдання – 0 балів.

 

1 конверт.

Побудувати розу вітрів за такими даними.

4 дні північний вітер

6 днів північно-східний вітер

3 дні східний

2 дні південно-східний

5 днів південний

3 дні південно-західний

4 дні західний

3 дні північно-західний

 

2 конверт

Побудувати графік температур

січень

лютий

березень

квітень

червень

липень

серпень

вересень

листопад

грудень

10˚С

9˚С

3˚С

4˚С

17˚С

20˚С

19˚С

12˚С

-1˚С

-5˚С

 

3 конверт

Побудувати розу вітрів за такими даними.

3дні північний вітер

4 днів північно-східний вітер

3 дні східний

2 дні південно-східний

3 днів південний

5 дні південно-західний

6 дні західний

4 дні північно-західний

 

6„ Повелителі погоди”

По одному учаснику з команди до дошки, обирають собі завдання. Виконане завдання 3 бали для команди, за найшвидше правильно виконане завдання 5 балів.

 

1 Завдання

 Вказати напрями вітру, сполучивши точки із вказаним атмосферним тиском.

 

 

 

 

 

 

 

2 завдання

Знайти амплітуду температур користуючись такими даними:

травень

липень

серпень

вересень

жовтень

листопад

грудень

січень

15˚С

17˚С

23˚С

10˚С

7˚С

2˚С

-1˚С

-5˚С

 

3 завдання

Знайти середньомісячну температуру користуючись такими даними:

травень

липень

серпень

вересень

жовтень

листопад

грудень

січень

15˚С

17˚С

23˚С

10˚С

7˚С

2˚С

-1˚С

-5˚С

 

7 „Таємничі прилади”

 

Команда характеризує один із метеорологічних приладів, який саме обирають методом жеребкування. При характеристиці слід вказати для чого застосовується даний прилад, з чого складається, де використовується.

 

 Барометр – прилад для вимірювання тиску

Гігрометр – прилад для вимірювання вологості.

Опадомір – прилад для вимірювання кількості опадів

8 „Поетична метеорологія”

(Якщо вистачає часу, якщо – ні, то завдання додому)

Скласти невеликий віршик на тему „Атмосфера і опади”

4 Підсумок

Після проведення гри підбиваються підсумки всіх конкурсів, визначаються переможці, нагороджуються переможці відзнаками.

doc
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку