Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області
Розробка уроку
Циліндр і конус
Вчитель математики
Сафошкіна Ірина Анатоліївна
Тема: Циліндр і конус
Мета:
Обладнання: підручник; моделі циліндра і конуса, штангенциркуль, сигнальні картки: зелені та червоні; табло із номерами прикладних задач різної складності; картки із зображенням конуса та циліндра; картки із тестами-тренажерами «Формули» ; опорні конспекти «Циліндр» і Конус»; рисунки конусів та циліндрів до задач; листки контролю, робочий зошит.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Клас об’єднується в дві команди:
Команда дівчат «Конус» і команда хлопців «Циліндр»
ІІ. Перевірка Д/З.
Наявність Д/З перевіряють капітани.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Команда «Циліндр» готувала питання по темі «Конус», команда «Конус» по темі «Циліндр». Члени команди по черзі відповідають на раніше заготовлені питання команди суперників. За 5 хвилин потрібно дати якомога більше правильних відповідей. Якщо певний член команди не дає правильної відповіді, то відповідає будь-який член команди або капітан. Кожне питання оцінюється в 1 бал.
Приклади питань командам:
Циліндр |
Конус |
|
|
Учні підсумовують набрану кількість балів та заносять їх до листків оцінювання.
Учні на швидкість повинні знайти помилки допущені у формулах
Неправильний запис |
Правильний запис |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Після виконання завдання капітани команд обмінюються листочками і здійснюють взаємоперевірку за готовими зразками. До листків оцінювання заносять певну кількість балів (одне завдання – 1 бал).
V. Формування вмінь розв’язувати прикладні задачі на тіла обертання.
Команда «Конус» працює з моделлю циліндра, а команда «Циліндр» - з моделлю конуса.
Зробивши необхідні виміри за допомогою штангенциркуля та сантиметрової стрічки, обчислити:
На табло під номерами розташовані прикладні задачі на тіла обертання : конус і циліндр. Команди вибирають задачу з номером. Перший хід визначається жеребкуванням. Переможницею є та команда, яка перша по діагоналі, або по вертикалі, або по горизонталі заповнить 3 клітинки знаком своєї команди. Переможець вибирає номер задачі. Команда, яка швидше і правильно виконає завдання, замість номера задачі ставить свій знак ( «К» або «Ц»). Команд, яка виграла робить наступний вибір.
1
|
2* |
3 |
4*
|
5* |
6 |
7
|
8* |
9 |
Прикладні задачі:
VІ. Д/З. Повторити теоретичний матеріал з теми : «Циліндр і конус»
Збірник ДПА: П + С : Варіанти № 35,40, 41, 43 (завдання 1.15)
Д : Варіанти № 23,24, 25, 27 (завдання 2.8)
В: Варіанти № 49, 65 (завдання 3.3)
VІІ. Підсумки уроку.
Підсумуйте на листку контролю бали за урок і здайте вчителю.
Бажаю всім успіху!
П.І.________________________
|
Клас_________ |
Дата_____________ |
||||
Домашнє завдання |
Математична дуель |
Тести-тренажери |
Практична робота |
Гра «Темне лоша» |
Загальна кількість балів |
Бал за урок |
|
|
|
|
|
|
|
Література: