Урок «Цивілізація долини Нілу: повсякдення та господарське життя стародавніх єгиптян».

Про матеріал
визначити хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації; охарактеризувати природно-географічні умови та виявити їх вплив на господарське життя єгиптян; навчитися позначати на карті річку Ніл, розташування Мемфісу, територіальні межі давньої цивілізації долини Нілу; розуміти, що цивілізація – історико-культурний феномен.
Перегляд файлу

ДАТА_____________                                                                           УРОК №____:

«Цивілізація долини Нілу: повсякдення та господарське життя стародавніх єгиптян».

Мета: визначити хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації; охарактеризувати природно-географічні умови та виявити їх вплив на господарське життя єгиптян; навчитися позначати на карті річку Ніл, розташування Мемфісу, територіальні межі давньої цивілізації долини Нілу; розуміти, що цивілізація – історико-культурний феномен.

Обладнання: підручник, атлас, ноутбук, мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

 І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Оголошення теми уроку.

 

 ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Бесіда

1. Назвіть заняття первісних людей.

2. Поясніть зміст понять: «привласнювальне/відтворювальне господарство», осілі та кочові народи, неолітичні революції.

3. Які тварини були одомашнені першими?

4. Назвіть перші види ремесел.

 

 ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Єгипетська цивілізація – північний схід Африки, біля Середземного моря, річка Ніл. Єгипетські піраміди – одне із чудес світу.

 

 IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 Хронологічні межі: ІІІ тис. до н. е. – IV ст. до н. е.

 Чотири етапа історії:

  1. Раннє царство – 3 тис. р. т. – близько 2050 р. до н. е.;
  2. Середнє царство – близько 2050 р. до н. е. – бл. 1580 р. до н. е.;
  3. Нове царство – бл. 1580 р. до н. е. – бл. 1070 р. до н. е.;
  4. Пізнє царство – бл. 1070 р. до н. е. – 332 р. до н. е.

 

 Природні умови життя давніх єгиптян

 Робота з історичним джерелом

 Давньогрецький історик Геродот про роль Нілу та природи в житті давніх єгиптян (с. 40; мій конспект).

 Завдання

  1. Назвіть основні особливості природно-географічних умов розвитку єгипетської цивілізації.
  2. Яку роль відіграв Ніл у розвитку господарства Давнього Єгипту?
  3. Чому Геродот сказав, що «вся ця земля є результатом праці єгиптян і даром їхньої ріки»?

 

 

 Робота з візуальними джерелами

1. На основі ілюстрацій на с. 44 – 45 зробіть висновок про те, як єгиптяни видобували воду.

2. Розгляньте малюнки на с. 45 – 46 та опишіть працю ремісників.

 

 Складання схеми «Розливи Нілу»

 ЧЕРВЕНЬ-ВЕРЕСЕНЬ – Ніл виходить з берегів, і річка за чотири місяці затоплює долину => ЖОВТЕНЬ – вода починає відступати => ЛИСТОПАД – Ніл повертається у своє річище, залишаючи землю зволоженою, вкритою родючим мулом, принесеним його водами => ГРУДЕНЬ – долина вкривається розкішною рослинністю, серед якої папірус (з нього єгиптяни виготовляли матеріал для письма), і лотос, частини якого вживали в їжу.

 

 Робота з поняттям

 Іригація – система рільництва, заснована на використанні природної вологи для поливу рослин.

 

 Робота з історичним джерелом

 Шкільні повчання (на с. 39 – 40; мій конспект).

 Завдання

  1. З якою метою учні в Давньому Єгипті переписували тексти?
  2. Які, на вашу думку, науки мав вивчати єгипетський учень, щоб стати освіченим?
  3. Які головні настанови для молоді звучать у цих уривках?
  4. Які покарання очікують на тих, хто не виконуватиме настанов старших? 

 

 V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

 Вправа «Продовжте речення»

  1. Клімат у Єгипті жаркий, тому вдягалися єгиптяни… (легко).
  2. Житлові споруди в Давньому Єгипті зводили з… (обпаленої на сонці цегли).

 

 VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

 VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати текст підручника §10.
  2. Від імені єгипетського землероба складіть коротку розповідь про те, як міг проходити його день. 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку