28 травня о 15:00Вебінар: StartUp в освіті – шлях до мрії

Урок "Держави залізного віку: Ассирія і Халдейське царство. Персія"

Про матеріал
Тема. Держави залізного віку: Ассирія і Халдейське царство. Персія Мета: визначити хронологічні та територіальні межі держав залізного віку (Ассирія, Халдейське царство) та Персії; охарактеризувати суспільний устрій держав; проаналізувати повсякденне життя жителів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати суспільний устрій у містах-державах;  аналізувати повсякденне життя жителів Ассирії, Халдейського царства та Персії;  показувати на історичній карті кордони держав залізного віку. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація, відеоролик, історичні карти.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Держави залізного віку: Ассирія і Халдейське царство. Персія

Мета: визначити хронологічні та територіальні межі держав залізного віку (Ассирія, Халдейське царство) та Персії; охарактеризувати суспільний устрій держав; проаналізувати повсякденне життя жителів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •         називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •         застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •         характеризувати суспільний устрій у містах-державах;
  •         аналізувати повсякденне життя жителів Ассирії, Халдейського царства та Персії;
  •         показувати на історичній карті кордони держав залізного віку.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація, відеоролик, історичні карти.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.
  1. Міста Дворіччя називали

А   імперіями       Б   колоніями          В    державами   Г   одинаками

  1. На верхівці великої ступінчастої піраміди встановлювали

Похожее изображениеА   ринок             Б   зикурати              В   палаци        Г   Комори

  1. На ілюстрації зображено зикурат з міста

А   Ур                  Б   Урук                    В   Шумер        Г   Ніппур

  1. Основу суспільства Месопотамії становили

А   чиновники       Б   раби         В   торговці                Г   селяни

  1. Людина, яка здійснює управління від імені держави та отримує за це платню

А   чиновник         Б   монарх       В   жрець                 Г   суддя

  1. Напій, що винайшли жителі Месопотамії

А   вино                Б   пиво             В    кава                  Г   чай

  1. Шумери називали себе

А   «червоноголовими»

Б   «чорноголовими»

В   «білоголовими»

Г    «темноголовими»


  1. Держава шумерів існувала у

А   VI – III тис. до н.е.

Б   V – II тис. до н.е.

В   IV – I тис. до н.е.

Г   IV – II  тис. до н.е.


  1. Шумерам НЕ належить винахід

А   колеса           Б   порох        В   гончарний круг     Г   писемність

  1.                      Перша у світі імперія виникла у

А   IV тис. до н.е.       Б   ІІІ тис. до н.е.      В    ІІ тис. до н.е.        Г   І тис. до н.е.

  1.                      У ІІ тис. до н.е. розквітло місто

А   Шумер        Б   Ніппур          В    Вавилон              Г   Уррук

  1.                      Хаммурапі уславився як автор

А   першого літопису

Б   збірника законів

В   історії

Г   збірника пісень


  1. Самоперевірка.

Відповіді

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

В

Б

А

Г

А

Б

Б

Г

Б

Б

В

Б

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Шифрування.
  • Розшифруйте закодовані слова.

а

б

в

г

ґ

д

е

є

ж

з

и

і

ї

й

к

л

м

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

н

о

п

р

с

т

у

ф

х

ц

ч

ш

щ

ь

ю

я

 

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

 

 

  1.  

1

22

22

11

21

12

33

 

 

  1.  

26

1

16

6

14

22

31

15

7

  1.  

20

7

21

22

12

33

 

 

 

(Ассирія; Халдейське; Персія)

  • Чи знайомі вам знайдені слова?
  • Де ви їх зустрічали?
  • Сьогодні ми познайомимося з історією та життям цих держав.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Розгадайте ребуси.

(Реформа)

(Ополчення)

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\3. Держави залізного віку. Персія\Рисунок1.png (Громадянська війна)

Реформа – поступове докорінне перетворення, поліпшення чого-небудь.

Ополчення – військо, яке створюється з населення певної місцевості, здатного тримати зброю.

Громадянська війна — війна за владу між різним групами всередині одного суспільства або країни.

  • Чи відомі вам слова-відгадки? Що вони означають?
  • Доберіть до них синоніми.
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 45 – 46.
  • Сформулюйте короткий конспект з речень, які відповідають на питання «Що робила/зробила Ассирія?».

Орієнтовний вигляд конспекту:

  • виникла з міста Ашшур;
  • у ІХ ст. до н.е. перетворилася на могутню імперію;
  • контролювала всю територію Дворіччя, східне узбережжя Середземного моря та Єгипет;
  • нові землі підкорювала силою;
  • мала сильну армію;
  • у 689 р. до н.е. перемогла Вавилон;
  • в 612 р. була знищена Мідією.
  • Знайдіть у тексті підручника відповідь на запитання «У чому полягав успіх ассирійської армії?»
  1. Аналіз візуальних джерел.
  • Розгляньте ілюстрації.
  • Що можна сказати про зображеного історичного діяча? 
  • Що можна сказати про зовнішній вигляд діяча?
  • Про які особисті якості ми можемо судити?
  • Ким він міг бути за життя?

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\3. Держави залізного віку. Персія\2f9d7882.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\3. Держави залізного віку. Персія\babylon2.serendipityThumb.jpg Картинки по запросу Навуходоносор ІІ

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\3. Держави залізного віку. Персія\Навудоносор.jpg Картинки по запросу Навуходоносор ІІ Картинки по запросу Навуходоносор ІІ  (НАВУХОДОНОСОР ІІ)

  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 47 – 48.
  • Складіть план розповіді про Халдейське царство.
  • Чим уславився Набопаласар?
  • Які заходи для розбудови своєї держави вжив Навуходоносор ІІ?
  • Кому вдалося завоювати Нововавилонське царство? (персам)
  • У чому, на вашу думку, полягала основна причина поразки Валтасара?
  1. Вибіркове читання (с. 49 – 50 підручника).
  • Зачитайте речення за його початком.
  • У середині ІІ тис. …
  • У VII ст. до н.е. …
  • Один із…
  • Вони захопили…
  • Завойовані території…
  • У Персії існувала…
  • Будівництво…
  • Персія стала…
  • Головним завданням…
  • Щоб не залежати…
  • Хто та коли об’єднав усі перські племена? (Ахемен)
  • Хто є засновником Перського царства? (Кір ІІ Великий)
  • Охарактеризуйте роботу перської пошти. Доберіть три слова-прикметники, що її характеризують.
  • Для чого цареві було потрібне «безсмертне» військо?
  1. Коментар учителя.
  • Зороастри́зм або Маздеїзм, іноді Заратустріанство  — стародавнє пророцьке віровчення, в основі якого знаходиться проповідь давньоіранського пророка Заратустри.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте історичну карту.
  • Покажіть міста Ашшур та Ніневія.
  • Покажіть землі, які завоювала Ассирія.
  • Знайдіть кордони Халдейського царства. Назвіть землі, якими воно володіло.
  • Знайдіть на карті Мідію. Яку іншу державу Дворіччя вона перемогла? (Ассирію)
  • Укажіть територію Персії в середині VI ст. до н.е. та назвіть основні регіони Перської імперії.
  • Знайдіть на карті «царську дорогу». Які міста та регіони вона з’єднувала?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Хронологічна задача.
  • Позначте на лінії часу відповідні дати та розв’яжіть задачу.

Визначте, скільки років проіснувало Халдейське царство?

(626 – 539 = 87 років)

 

  1. Робота в парах.
  • Розгляньте малюнок-реконструкцію.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\3. Держави залізного віку. Персія\Рисунок2.png

  • Дайте відповіді на запитання.

А. Яке місто зображено? (Вавилон)

Б. За часів якого халдейського царя воно так розбудовувалося? (Навуходоносора ІІ)

В. Позначте відповідними кольорами пам’ятки на реконструкції:

        «царська дорога».

        Ворота богині Іштар.

        Вавилонська вежа.

        Висячі сади Семіраміди.

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Доберіть три слова-прикметники, що характеризують урок.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 13 – 14 підручника.

 

 

docx
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку