2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок "Міста і влада. Держави бронзового віку: Шумер та Вавилон"

Про матеріал
Тема. Міста і влада. Держави бронзового віку: Шумер та Вавилон Мета: визначити хронологічні та територіальні межі цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон); охарактеризувати суспільний устрій цивілізацій Дворіччя; проаналізувати повсякденне життя жителів Месопотамії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати суспільний устрій у містах-державах;  аналізувати повсякденне життя жителів Месопотамії;  показувати на історичній карті найдавніші міста-держави. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація, відеоролик, історичні карти.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Міста і влада. Держави бронзового віку: Шумер та Вавилон

Мета: визначити хронологічні та територіальні межі цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон); охарактеризувати суспільний устрій цивілізацій Дворіччя; проаналізувати повсякденне життя жителів Месопотамії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • характеризувати суспільний устрій у містах-державах;
  • аналізувати повсякденне життя жителів Месопотамії;
  • показувати на історичній карті найдавніші міста-держави.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація, відеоролик, історичні карти.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування у форматі «Так – Ні».
  1. Перші цивілізації зявилися бизько 5 тис. років тому.
  2. Перші цивілізації зявляються на Близькому Сході.
  3. Близько 2 тис. років тому було винайдено письмо.
  4. Ознаками цивілізації є держава, міста та писемність.
  5. Межиріччя – це територія, що розміщувалася між річками Тигр та Євфрат.
  6. На території Дворіччя зими були досить теплими, а літо – помірно прохолодним.
  7. Іригаційне землеробство – це вид землеробства, заснований на висушуванні болотистої місцевості.
  8. Жителі Месопотамії вирощували бананові пальми.
  9. На території Тигру та Євфрату достатня кількість дерева та каменю.
  10.                      Спорудженням іригаційних каналів керували жерці. 
  11.                      Поселення виникали довкола храмів.
  12.                      Перші міста виникали з поселень ремісників та торговців.
  1. Взаємоперевірка.

Відповіді

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Ні

Так

Ні

Так

Так

Ні

Ні

Ні

Ні

Так

Так

Так

  1. Робота з контурними картами.
  • Позначте на контурних картах річки Тигр та Євфрат.
  • Заштрихуйте територію Месопотамії.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Ознайомтеся із твердженнями. Ті, що вважаєте вірними, позначте зеленим кольором, хибні – червоним. Після вивчення матеріалу ми перевіримо ваші здогадки.
  • Міськими мурами міста могли проїхати віз запряжений волами.
  • Успішний торговець міг стати рабом.
  • Жителі Месопотамії першими у світі винайшли пиво.
  • Жителі Месопотамії винайшли писемність та колесо.
  • Головним принципом законів у Месопотамії був «око за око».
  • Сьогодні ми познайомимося із повсякденним життям перших міст-держав. Дізнаємося про найдавніші з них.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Розгадайте ребуси.

(Монарх; чиновник; зикурат; імперія)

  • Поясніть значення слів-відгадок.
  • Які слова вам невідомі?
  • Що вони можуть означати?

Монарх — людина, яка передає свою владу у спадок до молодших членів своєї родини.

Чиновник — людина, яка здійснює управління від імені держави та отримує від неї платню.

Імперія — держава з єдиним центром, яка керує багатьма завойованими народами.

Зикура́т (аккад. ziqqurrat— вершина, зокрема вершина гори) — східчаста культова споруда в стародавньому Межиріччі. Такі споруди, датовані від 2235 до 1520-х рр. до н.е., були типовими для вавилонської, еламської, ассирійської та шумерської культур.

  1. Вибіркове читання (с. 39 – 40 підручника).
  • Знайдіть у тексті та зачитайте відповіді на запитання.
  • Чому міста Месопотамії називали містами-державами?
  • Чому стіни довкола міста будували широкими та міцними?
  • Яка будівля була в центрі міста?
  • Яке значення для міста відігравав зикурат?
  • Хто та як ставав монархом?
  • Чи можна сучасні міста України назвати містами-державами? Чому?
  1. Робота з ілюстрацією. (Вправа на уважність)
  • Уважно розгляньте ілюстрацію на с. 39 підручника протягом 30 с.
  • Закрийте підручник та виконайте завдання.
  1. З чого будували будинки? (Цегли-сирцю)
  2. Що для мешканців Месопотамії слугувало додатковими кімнатами? (плоскі дахи)
  3. Яка частина міста знаходилася в правому нижньому кутку? (ринок)
  4. Чого не було зображено на ілюстрації?

Картинки по запросу птица пнгКартинки по запросу церква пнгКартинки по запросу пальма пнгПохожее изображение E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\2. Міста і влада. Шумер і Вавилон\160px-Brown_Bed.pngКартинки по запросу ліжко пнгКартинки по запросу ворота пнг

  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 40 та доповніть схему «Суспільний устрій Месопотамії», відповідаючи на питання «Що робили?».

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\2. Міста і влада. Шумер і Вавилон\Рисунок3.png

  1. Кероване читання (с. 40 – 41 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Складіть перелік слів-іменників, що допоможуть у розповіді про повсякденне життя жителів міста.

(планування, торгівля, риба, деревина, очерет, зерно, трюфелі, їжа, пиво)

  1. Робота в малих групах.

Формую три тимчасові групи.

  • Опрацюйте матеріал підручника.

1-ша група – Шумер.

2-га група – Аккад.

3-тя група – Вавилон.

  • Серед зображень та карток, що знаходяться на дошці, виберіть ті, що стосуються вашої теми. На карті обведіть відповідну територію. Сформуйте ілюстративну картку та коротко прокоментуйте її.

Шумер

Картинки по запросу шумер Картинки по запросу шумер Картинки по запросу гончарний круг Картинки по запросу деревяне суцільне колесо Картинки по запросу писемність шумерів Картинки по запросу мідьКартинки по запросу зикурат Похожее изображение

Аккад

Картинки по запросу аккад https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/44/Sargon_of_Akkad.jpg/200px-Sargon_of_Akkad.jpg Картинки по запросу мечі пнг Картинки по запросу корона пнг

Вавилон

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\2. Міста і влада. Шумер і Вавилон\вавилонп.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\2. Міста і влада. Шумер і Вавилон\вавилон.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\2. Міста і влада. Шумер і Вавилон\Вавилонська вежа (або зикурат Етеменанкі).jpg Картинки по запросу хаммурапі Картинки по запросу хаммурапі Картинки по запросу глаз пнг Картинки по запросу лікар пнг

  1. Аналіз ілюстрації.
  • Проаналізуйте ілюстрацію.
  • Складіть коротку розповідь на тему «Школа шумерів».

Картинки по запросу шумерська школа Картинки по запросу школа шумерів

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з ілюстрацією.
  • Відновіть підписи на ілюстрації «Будинок заможної сім'ї в Месопотамії».

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\2. Міста і влада. Шумер і Вавилон\Рисунок2.png

  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=I1Hbht4iNQg

  • Перегляньте 3D реконструкцію.
  • Яке місто ви побачили?
  • Що саме ви побачили?
  • Чи збігається реконструкція з описом та ілюстраціями у підручнику?
  • Які ще відомості ми можемо отримати у відео?
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю» (перевірка)
  • Міськими мурами міста міг проїхати віз запряжений волами. +
  • Успішний торговець міг стати рабом. +
  • Жителі Месопотамії першими у світі винайшли пиво. +
  • Жителі Месопотамії винайшли писемність та колесо. +
  • Головним принципом законів у Месопотамії був «око за око». +
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 11 – 12 підручника.

 

docx
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку