Урок (Цивільно-правові відносини)

Про матеріал
Матеріал підходити для вивчення теми Цивільно-правові відносини з правознавства 9 клас
Перегляд файлу

Цивільно-правові відносини

Мета:

  • допомогти учням узагальни­ти та поповнити свої знання з даної теми, навчитися їх застосовувати на практиці;
  • вдосконалення над предметних навчально-керівних умінь і навичок (ціле покладання та само­аналізу);
  • навчально-інформаційних умінь (вміння працювати з норма­тивними актами та застосовувати їх у вирішенні практичних задач);
  •  на­вчально-логічних умінь (розв'язання юридичних задач на базі отриманих знань за допомогою роздумів і ви­сновків);
  • розвиток особистісних якостей на уроці (комунікативності, волі, мови).

Після уроку учні зможуть:

вміти:

• практично застосовувати свої знання шляхом визначення ви­ду власності, договорів,складу спадку, особливостей спадкоємства згідно із законом та заповітом;

• аргументувати свою позицію у вирішенні цивільно – правових питань;

• орієнтуватися в чинному зако­нодавстві (Цивільному Кодексі України) під час вирішення про­блем, пов'язаних з цивільно-правові відносини;

володіти:

• знаннями, отриманими під час вивчення даного розділу;

• навичками пошуку законних шляхів захисту прав власників, спадкоєм­ців, споживачів загалом та своїх  власних зок­рема.

Тип уроку: урок уза­гальнення.

Форма проведення уроку: урок-практикум з використанням загальних методів навчання: діалогового на­вчання, колективної розумової діяльності та методів продуктивного навчання

Обладнання: алгоритм розв'язання юридичних задач з даної теми; «Пам'ятка рецензента»; «Пам'ятка із самооцінки»; тести з теми у 2-х варіантах; різнорівневі задачі; «Ін­дивідуальна картка оцінювання»; білі картонні кола та кольорові кар­тонні частини кола (1/2, 1/3, 1/4,1/8, 1/16, 1/32, 2/3, 3/4) для наочної демонстрації розв'язаних задач.

Оцінювання: за урок учнів отриму­ють три оцінки, які підсумовуються з балів, отриманих на різних етапах уроку. Перша оцінка — з суми балів 1 етапу; друга оцінка — з балів 3  етапів, третя оцінка — за 4 етап.

ХІД УРОКУ

І.    Оголошення теми уроку та очікуваних результатів

Учитель. Ми з вами закінчили вивчення розділу «Цивільно-правові відносини».  I, як завжди наприкінці вивченого розділу, проводимо урок-практикум з метою контролю ваших знань за допомогою застосування їх на прак­тиці, оскільки ви пам'ятаєте народ­ну мудрість: «Теорія без практики порожнеча, а практика без теорії — дурниця».

   Яку ж мету кожний з вас ставить для себе на цьому уроці та чого ви очікуєте від цього уроку? (Учні визначають індивідуальну ме­ту уроку та записують її до своїх зо­шитів для індивідуальних робіт з правознавства; 3—4 учні промов­ляють мету та очікувані результати.)

Підбиваючи підсумки відповідей учнів, учитель оголошує свою мету уроку та акцентує увагу на вміннях та навичках, якими оволодіють учні завдяки цьому уроку, пояснює сис­тему оцінювання на уроці.

Учні займають місця за заздалегідь сформованими групами (4x5) юридичними  консультпунктами. Парти у класі розста­влені таким чином, щоб кожна п'ятірка сиділа окремо. У кож­ного консультпункту є своя назва, наприклад:

  Експерти з питань цивільної дієздатності ;

  Експерти з питань права власності;

  Експерти з питань договірних зобов'язань;

  Експерти з питань спадкового права.

II.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   «Юридичний бокс»

Учням пропонується взяти участь у «Юридичному боксі». Попарно вони ставлять одне одному по два запитання на знання визначення понять з даного розділу, самостійно оці­нюючи відповідь однокласника, та виставляють до його «Картки ін­дивідуального оцінювання» по 1 ба­лу за кожну правильну відповідь (максимальний бал за відповіді — 2 бали, але якщо відповідь не отри­мана, учень, який поставив питан­ня, сам дає на нього відповідь та от­римує   додатковий   бал   до   своєї «Картки індивідуального оцінюван­ня»). Виставлення балів і відповіді контролює вчитель.

Перелік понять, які можуть бути використані

Спадковий договір, цивільний договір, сторони спад­кового договору, сторони цивільного договору, власність,цивільна дієздатність, свідоц­тво про право на спадок, спадкоєм­ство, цивільна відповідальність, спадок, види спадкоємства, склад спадку, спадкоємці, , спадкодавець, заповідач, володіння, неповна дієздатність,споживачі, обов'язкова частина у спадку, виробник, секрет­ний заповіт, організації, посвідчення заповіту, недійсність заповіту, черга спад­коємства, терміни відкриття та ухва­лення спадку, види договору, акцепт, призначення спадкоємця.

2.   Тести

Після «боксу» учні відповідають на тести. По 2 учня від команди виходять та відпові­дають на тести біля дошки (Дода­ток 1). Через 3 хв. з використанням ключа відповідей вони перевіряють одне одного, виставляючи бали; уч­нів біля дошки оцінює вчитель (максимальний бал за відпові­ді - 16).

Таким чином, на цьому етапі уроку в учнів уже з'являється перша оцін­ка із суми балів за «Юридичний бокс» і тестів: 2 + 16= 18 + додаткові бали, отримані у «боксі».

3. Робота в групах і парах

Групи підготували завдання, які запропонують вирішити іншим, а також проведуть оцінювання з допомогою вчителя.

Для демонстрації відкритості оцінювання на дошці знахо­диться плакат розміром А-1:

 

Завдання підготовлені

 

Отримані кожною групою бали

 

 

 Гр1.

Гр. 2

Гр. 3

Гр. 4

Гр. 5

Групою 1

       Х

 

 

 

 

Групою 2

 

Х

 

 

 

Групою 3

 

 

Х

 

 

Групою 4

 

 

 

Х

 

Групою 5

 

 

 

 

Х

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

1. Група 1. Експерти з питань цивільної дієздатності. — Наша група вирішила   запропонувати юридичний дик­тант.

Кожна команда повинна вибрати учня, який буде на оціночному аркуші записувати відповідь після обговорення. Цей аркуш (один від групи) по закінченні роботи ви здаєте для оцінювання експертам з цього питання.

Юридичний диктант:

1) Фізична особа, яка досягла _______ років, вільно оби­рає собі місце проживання.

2) Цивільна правоздатність фізичної особи виникає ___.

3) Малолітня особа має______ дієздатність.

4)  Місцем проживання фізичної особи, яка не досягла  _____ років, є місце проживання її батьків.

5) Повну цивільну дієздатність має фізична особа, яка до­сягла  _____ років.

6) Малолітньою особою вважається фізична особа, яка не досягла _______ років.

7) Фізична особа може бути визнана судом _______, якщо вона внаслідок хронічного, стійкого психічного розладу не здатна усвідомлювати значення своїх дій.

8) Неповнолітньою вважається особа у віці ______ років.

9) Кількість видів дієздатності _______.

10) Особа може бути проголошена судом померлою, якщо в місці її постійного проживання немає відомостей про місце її перебування протягом ________ років.

11)  Відповідальність за шкоду, завдану недієздатною фі­зичною особою, несе її ___________.

12) Спадкоємці фізичної особи, яка оголошена померлою,

не мають права відчужувати протягом _______ років

нерухоме майно, що перейшло до них у зв'язку з від­криттям спадщини.

 

 

 

Правильні відповіді:

14 років

1 бал

У момент народження

1 бал

Часткову

1 бал

10 років

1 бал

18 років

1 бал

14 років

1 бал

Недієздатною

1 бал

Від 14 до 18 років

1 бал

4

1 бал

3 роки

1 бал

Опікун

1 бал

5 років

1 бал

Всього

12 балів

Експертна група перевіряє за кодом і виставляє бали мар­кером на дошці. 2.Група 2. Експерти з питань права власності

— Наша група пропонує знайти помилки у тексті. За кожну знайдену помилку ви зможете отримати 1 бал, якщо ви випра­вите її,то ще гарантуємо отримання 1 балу.

Кожна група отримує аркуш з текстом (1) і аркуш для відповіді (2):

Текст з помилками

1.  Законодавством України передбачені такі основні форми вла­сності, як приватна, колективна та державна.

2.  Особа, що знайшла загублену річ, набуває власності на неї пі­сля спливу 1 року з моменту заяви про знахідку.

3.  Суб’єкти права державної власності – фізичні та юридичні особи.

4. Сутність майнових та особистих немайнових прав щодо тво­рів літератури, науки та мистецтва об'єднується поняття сумі­жні права.

5.Майно, що забезпечує діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів  України є комунальною власністю.

6.  Конфіскацією називається примусове відчуження у власника майна у разі стихійного лиха, аварії, епізоотії та за інших над­звичайних обставин з метою суспільної необхідності за умови відшкодування його вартості.

Правильні відповіді:

Помилки

Виправлення

колективна

комунальна

1 року

6 місяців

державної

приватної

суміжними

авторськими

комунальною

державною

конфіскацією

реквізицією

Друга експертна група перевіряє за кодом і виставляє бали маркером на дошці.

3. Група 3. Експерти з питань договірних зобов'язань

— Наша група пропонує розв'язати наступну юридичну за­дачу.

Громадянин Ж. уклав письмовий договір позики із грома­дянином К. на суму 500 гривень, за яким Ж. зобов'язувався повернути борг через один рік. Удень закінчення строку договору позики громадянин Ж. поштовим переказом повернув гроші. Однак позикодавець громадянин К. не погодився з цією сумою боргу і зажадав повернення суми з урахуванням проце­нтів на рівні облікової ставки Національного банку України. Громадянин Ж. з такою вимогою не погодився.

Задачу виконуємо користуючись Цивільним кодексом України й за наступними критеріями:

• поняття договору позики — 2 бали;

  правова характеристика договору позики — 4 бали;

  визначення випадків, коли договір позики є завжди без­процентним — 2 бали;

  правова оцінка ситуації — 4 бали.

Оцінку розв'язання проводять експерти за заздалегідь складеним макетом, що допоможе швидко провести аналіз й виставити бали.

 4. Група 4 . Експерти з питань спадкового права.

— Кожна   група отримала аркуш паперу розміром А-2 та маркери. Пропонуємо скласти схему «Спадкування за законом». Та група, яка виконає завдання якнайшвидше отримає додат­кові 2 бали, друга за нею - 1 бал, третя - не отримає додатко­вих балів, у тієї групи, що презентує роботу останньою, 1 бал буде віднято. Починаємо.

Критерії оцінювання:

— повністю названі суб'єкти спадкування за чергами - по 2 бали за кожну чергу;

  більше половини правильних відповідей - по 1 балу за кожну чергу.

Правильні відповіді:

Перша черга

Діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя спадкодав­ця та народжені після його смерті, той з подружжя, який його пережив, та батьки

>

 

 

 

Друга черга

Рідні брати та сестри спадкодавця, його баба та дід як з боку батька, так і з боку матері

 

 

 

 

Третя черга

Рідні дядько та тітка спадкодавця

 

 

 

 

Четвер­та черга

Особи, які проживали зі спадкодавцем однією сім'єю не менш як п'ять років до часу відкриття спадщини

 

 

 

 

П'ята черга

 

Інші родичі спадкодавця до шостого ступеня споріднення включно, причому родичі ближчого ступеня споріднення усувають від права спадкування родичів подальшого сту­пеня споріднення

 

Заповнення оціночної таблиці. Підраховують загальну кі­лькість набраних балів керівники групи.

4. Обігравання та розв'язання правових ситуацій

На цьому етапі уроку вчитель про­понує учням перевтілитися. Кожна група отримує  ситуацію, в якій основним питанням є про­блема спадку. Спочатку групи по черзі обіграють свою ситуацію («Ро­льова гра»). Потім групи вже як юристи-консультанти дають оцінку ситуації й пропонують свій варіант її розв'язання. З команди-суперниці один з учнів у ролі рецензента, використовуючи «Пам'ятку рецен­зента» (Додаток 2), оцінює відповідь протилежної команди.

Ситуації, запропоновані групам.

С и т у а ц і я № 1

Помирає чоловік. По його смерті залишається заміський будинок, машина, придбана до шлюбу, та трикімнатна квартира, приватизо­вана покійним, його дружиною та сином. На спадок претендують: дру­жина, дочка восьми років, мати покійного, 24-річний син-інвалід II групи і син покійної сестри померлого, який перебуває на утри­манні цієї сім'ї протягом 7 років. За заповітом покійний залишив за­міський будинок матері, свою час­тину квартири і машину дружині, хоча перед смертю публічно по­обіцяв, що на 25-річчя подарує ма­шину сину.

Ситуація №2

Громадянин Борисов помер. По йо­го смерті залишилися — душевно хворий брат, 16-річна дочка помер­лого, його син-підприємець, жінка, з якою проживав Борисов протягом 5 років без реєстрації шлюбу (Кате­рина) та її 10-річний син, що потре­бує лікування за кордоном. За за­повітом усе своє майно (двоповер­ховий будинок, автомобіль «Мазда-6», рахунок у банку та пред­мети домашнього вжитку) Борисов заповідав Катерині. Син-підприє­мець домовився з Катериною про те, що, оскільки будинок з усіма предметами домашнього вжитку — це сімейна реліквія і він дорогий йо­му як пам'ять про батька, Катерина відмовиться від нього в обмін на будь-яку суму грошей. Жінка запро­понувала, щоб їй оплатили лікуван­ня сина. Але такий договір нотаріус відмовився завіряти. Як вирішити долю спадку, щоб усі сторони зали­шилися задоволеними?

Ситуація №3

5 січня 2004 р. громадянка Орлова, яка не зареєстрована у шлюбі, народила дочку. Під час пологів Орлова померла, а дочка пережила свою ма­му на два дні. Заповіту Орлова не залишила. Після неї залишилося майно вартістю 18 тис. грн. По смерті Орлової з числа рідних у неї залишився син від розірваного за рік до пологів шлюбу і мама.Через два місяці по смерті Орлової грома­дянин Волік через суд зміг довести своє батьківство народженої дочки Орлової. Хто та яку частину майна успадко­вуватиме? Свою відповідь обґрунтуйте.

Ситуація № 4

Громадянка Златоустова мала 2-х дорослих дочок — Олену та Василину. Кожна з них, у свою чергу, мала по двоє синів. Златоустова склала заповіт, за яким все своє майно за­повідала Олені. 1 січня 2004 р. за­повідачка разом з Оленою, поверта­ючись з ресторану після святкуван­ня Нового року, потрапили під колеса автомобіля,  яким  керував п’яний водій. Від отриманих травм Златоустова померла 1 січня о 23 год. 55 хв., Олена — 2 січня о 2 год. 22 хв. Василина вважає, що оскільки від моменту смерті матері  і моменту смерті дочки пройшло менше 24 го­дин, то Олена не може успадковува­ти після мами, а значить, все майно, що належало матері, має перейти до неї (Василини) як єдиного спад­коємця першої черги. Чоловік Оле­ни, що став удівцем, вважає, що спадок  повинен  бути  розділений порівну між  Василиною  та  його синами.   Проаналізуйте   ситуацію.                                        

 Команди шукають відповідь (Додаток 3) . По­тім, вислухавши відповіді команд і рецензії на відповіді, вчитель про­понує учням оцінити свою роботу на даному етапі уроку за допомогою «Пам'ятки для самооцінки» (Дода­ток 4) і виставляє додаткові бали, найактивнішим учням груп за пра­вильні відповіді або артистизм.

ІІI. Підбиття підсумків уроку, оцінювання

Учитель просить учнів прочитати у зошитах мету уроку та очікувані результати, які були записані ними на початку уроку, і вирішити, чи реа­лізувалися вони до кінця уроку. Зібравши «Індивідуальні картки оцінювання» (Додаток 5), вчитель оголошує оцінки за урок кожного, за необхідності коригуючи їх.

ІV.Домашнє завдання

Повторити матеріал розділу .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Тестові завдання з розділу «Цивільно-правові відносини»

1. Одна сторона (набувальник) зобов'язала виконувати розпо­рядження іншої сторони (відчужувач) та в разі смерті останньо­го набуває право власності на майно за:

а) договором дарування;      б) заповітом;

в) спадковим договором;     г) договором довічного змісту.

2. Правочин між юридичними особами вчиняється у __________ формі.

а) усний;                      б) у письмовій;

в) строковій;                г) письмові нотаріально посвідчені .

3.Суб’єкти комунальної власності   :

а) держава;

б) територіальна громада ;

в) фізичні особи;

г) юридичні особи.

4. Чи можуть юридичні особи за­лишати спадок?

а)  Ні;

б) тільки за заповітом;

в) так;

г) якщо це визначено статутом особи.

5. Залежно від строку договори бувають:

а)_______;

б)_______;

6. Час відкриття спадку:

а) через 6 місяців по смерті;

б) у день похорону;

в) у день смерті або день оголо­шення померлим;

г) після отримання свідоцтва про право на спадок у нотаріальній конторі.

7. На що не встановлюється сер­вітут у заповіті?

а)  На земельну ділянку;

б)  на природні ресурси;

в)  на коштовності;.

г)  на нерухоме майно

8. Види спадкоємства:

    а) __;

    б) __.

9. Особисте розпорядження фі­зичної особи на випадок своєї смерті називається:

   а)   договором дарування;

   б)   пожертвуванням;

   в)   заповітом;

   г)   спадкоємством.

10. Уразі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усу­нення їх від права на спадкоєм­ство, не прийняття ними або відмови від прийняття спадку суд визнає спадок:

   а)   виставленим на продаж;

   б)   державною власністю;

   в)   виморочним (власністю органу місцевого самоврядування);

   г)   реквізованим.

11.    На випадок, якщо спадкоємець, указаний у заповіті, помре до відкриття спадку, не прийме йо­то або відмовиться від ухвален­ня, або буде усунений від ухва­лення, спадкодавець має право:

   а)   перевстановити спадкоємця;

   б)   укласти договір довічного змісту;

   в)   скласти інший заповіт;

   г)    ваш варіант.

12.    Перехід прав та обов'язків від фізичної особи, яка померла, до інших осіб називається:

   а) договором дарування;

   б) спадкоємством;

   в) сервітутом;

   г) заповітом.

13. Згідно із законом або за запові­том, право на ухвалення від­повідної частини спадку спад­коємця, який помер після від­криття спадку і не встиг його прийняти, переходить його спадкоємцям за правом:

    а)  виморочної спадку;

    б) уявлення;

    в) оперативного управління;

    г) спадкової трансмісії.

14. Секретний заповіт це —      .

15. Хто має право на обов'язкову частку у спадку, незалежно від змісту заповіту?

    а) Утриманець померлого;

    б) брати та сестри померлого;

    в) неповнолітні діти;

    г) чоловік (дружина).

16.   Склад спадку:

    а)_________;

    б)_________.

Відповіді

1 в; 2 б; 3 б; 4 а; 5 — строкові, безстрокові; 6 в; 7 в; 8 — за законом, за заповітом. 9 в; 10 в; 11 а; 12 б; 13 г; 14 — цей заповіт, який завіряється нотаріусом без ознайомлення з його змістом; 15 в; 16 — права та обов'язки спадкодавця.

Додаток 2

Пам'ятка рецензента

1.    Повторити назву теми, над якою працював доповідач.

2.    Оціни, як доповідач впорався зі своїм завданням:

  • послідовність та зв'язність від­повіді;
  • повнота висвітлення відповіді;
  •  удосконалення відповіді; помилки: правові, мовленнєві;
  • ясність викладу думки.

3.    Указати на емоційність та став­лення доповідача до опрацьова­ного матеріалу.

4.    Зроби за необхідності допов­нення.

5.    Оціни доповідача за 12-бальною системою.

Додаток 3

Відповіді

Ситуація № 1

Спадкоємство у даному випадку — за заповітом, значить, успадковують особи,   указані   у  заповіті. Ними є дружина і мати покійного. Але ще двоє  спадкоємців  (син-інвалід  та неповнолітня дочка покійного) ма­ють право на обов'язкову частку у спадку, що дорівнює 1/2 від част­ки, що належить їм за законом — ст. 1241 ГКУ. До спадкової маси вхо­дять: заміський будинок, автомобіль і 1/3 трикімнатної квартири. Замісь­кий будинок, за заповітом, перехо­дить до матері, але не весь, а тільки 6/8, решта — 1/8 частина будинку — 8-річній дочці, а 1/8 — сину-інваліду (якби спадкоємство було за за­коном, то кожний зі спадкоємців (дружина, дочка, мати і син) отри­мав би по 1/4 будинку). Хоча авто­мобіль батько й обіцяв подарувати сину, але ця обіцянка не була офор­млена у письмовій формі; при не­дотриманні цієї форми договір є не­дійсним (ст. 719 пункт З ПСУ); на­віть якщо б договір і був оформлений належним чином, він би не міг на­бути чинності, оскільки дарувальник помер до настання терміну по­дарунка (ст. 723 ГКУ). Окрім того, автомобіль спадкодавець заповідав дружині, значить, вона його й отри­має, але по 1/8 частини автомобіля отримають дочка і син (ситуація, аналогічна, як і з будинком). 1/3 квартири заповідана дружині, але й у цьому випадку дружина от­римає — 3/12 частини квартири, а дочка — 1/24 і син — 1/24 частини квартири (якби спадкоємство було за законом, то дружина, мати, дочка і син отримали б по 1/12 успадко­ваній частині квартири).

Ситуація №2

Склад спадку в даному випадку та­кий: двоповерховий будинок, пред­мети домашнього вжитку, автомо­біль та рахунок у банку. За заповітом все це повинно перейти до Катерини. 16-річна дочка Борисова має право на обов'язкову частку в спад­ку. І це значить, що її частка — це 1/4 будинку, 1/4 автомобіля, 1/4 пред­метів домашнього вжитку і 1/4 ра­хунку в банку (якби спадкоємство було за законом, то спадкоємцями були б дочка і син померлого і всі вони б успадковували порівну, тобто по 1/2). Решта переходить Катерині. Договір, запропонований сином Борисова, нотаріус відмовився за­віряти, оскільки, згідно з ним, буди­нок і предмети домашнього вжитку перейшли б йому одному, а це не­можливо, оскільки у сестри є обо­в'язкова частка будинку і предметів домашнього вжитку. Щоб розв'язати проблему і задовольнити всі сторо­ни, Катерині необхідно відмовитися від своєї частки заповіту щодо бу­динку і предметів домашнього вжит­ку в обмін на необхідну суму на лі­кування сина, завіривши цей до­говір нотаріально. У разі відмови від заповіту Катериною спадкоємство цієї частини спадку стане можли­вим за законом, відповідно 1/2 бу­динку і 1/2 предметів домашнього вжитку перейдуть сину та 1/2 бу­динку і 1/2 предметів домашнього вжитку перейдуть дочці. Будинок збережеться як сімейна реліквія, хлопчика Катерини можна буде лі­кувати за кордоном, а частина, ус­падкована дочкою, збільшиться щодо будинку і предметів домаш­нього вжитку.

Ситуація №3

  У даній ситуації має місце спад­коємство за законом. А, значить, до першої черги спадкоємців грома­дянки Орлової належать її син і ма­ти. Спадкоємицею могла б бути і новонароджена дочка. Внаслідок того, що вона померла через дві до­би, не встигнувши його прийняти, право на ухвалення належної їй час­тини спадку переходить до її спад­коємців по праву спадкової трансмісії (ст. 1276). До спадкоємця новонародженої відноситься грома­дянин Волік, що довів своє бать­ківство. Значить, майно Орлової буде розділено у рівних частках між її сином, матір'ю і громадянином Воліком. Кожен отримає по 1/3 май­на, тобто по 6 тис. грн.

Ситуація № 4

  Незважаючи на те, що між смертю громадянки Златоустової та її дочки Олени минуло менше 24 годин, вони вважаються померлими у різні дні — 1 січня і 2 січня. Оскільки Олена   померла   після    відкриття спадку (дня смерті матери — 1 січня), не встигнувши його прийняти, право на ухвалення належної їй час­тини спадку переходить до її спадкоємців по праву спадкової транс­місії (ст. 1276). Внаслідок того, що мати все майно заповідала Олені, значить, тепер його успадковувати­муть чоловік Олени та її двоє синів у рівних частинах (спадкоємство за законом, оскільки Олена свого за­повіту не залишила).

Додаток 4 Пам'ятка для самооцінки

1.    Повторити назву теми, над якою працював.

2.    Оцінити себе за параметрами:

а)    послідовність та логічність від­повіді;

б)   повнота викладеного матеріалу (порівняння з текстом підруч­ника,

       рекомендованої літерату­ри, нормативного акта, конс­пекту);

в)   чи були помилки: мовленнєві, правові, історичні;

г)    чіткість у поняттях, явищах, на­звах нормативних актів.

3.    Чи були у відповіді посилання на іншу літературу, підручники, нормативні акти, додаткові дже­рела?

4.    Оціни себе за 12-бальною сис­темою.

Додаток 5

Індивідуальна картка оцінки роботи учня на уроці

Етапи уроку

Бал

Додат­ковий бал

Само­оцінка

Загаль­ний бал

«Юри­дичний  бокс»

 

 

 

 

Тести

 

 

 

 

Робота в парах

 

 

 

 

«Ситуа­ція»

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку