29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

Урок «Давньоєврейське царство»

Про матеріал

Історія стародавнього світу, 6 клас «Давньоєврейське царство». На цьому уроці використовуються інтерактивні методи: метод мікрафон, робота в групах. Учні ознайомлюються із особливостями географічного положення Палестини, переселенням євреїв до цієї країни; дати відомості про виникнення Ізраїлю та Іудеї; формується уявлення про особливості періодів правління Давида і Соломона в Ізраїльсько-Іудейському царстві ; діти вчаться визначати причини загибелі Давньоєврейського царства. Під час уроку у учнів розвивається пам'ять, уява, мислення, виховується почуття співпереживання, взаємодопомоги. Діти згадують норми християнської етики.

Очікувані результати уроку:

- пояснювати зміст термінів і понять «скрижалі», «псалми»;

- визначати географічне положення Давньоєврейського царства;

- доводити, що період правління Давида і Соломона був періодом розквіту держави;

- описувати причини загибелі Давньоєврейського царства.

Перегляд файлу

Клас  6

Тема. Давньоєврейське царство.

Мета. Ознайомити учнів із особливостями географічного положення Палестини, переселенням євреїв до цієї країни; дати відомості про виникнення Ізраїлю та Іудеї; формувати уявлення про особливості періодів правління Давида і Соломона в Ізраїльсько-Іудейському царстві ; визначити причини загибелі Давньоєврейського царства ; розвивати пам'ять, уяву, мислення; виховувати почуття співпереживання, взаємодопомоги, норми християнської етики

Очікувані результати:

  • пояснювати зміст термінів і понять «скрижалі», «псалми»;
  • визначати географічне  положення Давньоєврейського  царства;
  • доводити, що період правління Давида і Соломона був періодом розквіту держави;
  • описувати причини загибелі Давньоєврейського царства.

Обладнання.  О. І. Шалагінова, Б. Б. Шалагінов Підручник з історії стародавнього світу, 6 клас, карта «Давньоєврейське царство»,   Біблія, ілюстрації, презентація.

Тип уроку. Комбінований.

Структура уроку

 І.  Організація початку уроку.                                                                                  1

II.    Перевірка домашнього завдання.                                                                     5                                    

III. Мотивація навчальної діяльності.                                                                      2

ІV.  Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.  2

V.   Надання необхідної інформації.                                                                       5

VІ.  Інтерактивна вправа                                                                                          23

        а) об’єднання у групи, отримання завдань;

        б) самостійна робота учнів;

        в) перевірка результатів роботи груп.

VІІ. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.                                     6

VІІІ. Домашнє завдання.                                                                                           1

 

Хід уроку

І. Організація початку уроку

Добрий день. Сядьте рівно, послухайте мне уважно.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Будемо перевіряти домашнє завдання методом мікрофон. Роль уявного мікрофона буде виконувати ручка. Я буду задавати запитання, а ви відповідати, передаючи один одному уявний мікрофон.

  • Мореплавці якого народу вважалися найкращими в світі? (Фінікійські.)
  • Покажіть на карті Фінікію.
  • Назвіть найбільші міста Фінікії. (Тір, Сідон, Бібл.)
  • Чим торгували фінікійці? (Будівельним лісом, пурпуровою фарбою, склом та займалися работоргівлею.)
  • У залежність якої країни потрапила Фінікія у VІІ ст. до н. е.? (Ассирії)
  • Покажіть на карті Ассирію.
  • Завдяки чого зміцніла Ассирія? (Завдяки безперервним загарбницьким війнам.)
  • Як називалася столиця Ассирії? (Ніневія або «лігво левів»,чи «місто крові».)
  • Як помстилися народи завойовникам? (У VІІ ст. до н. е. усі народи об’єдналися і розгромили Ассирію. Вони перегородили річку Тигр і спрямували її води на місто Ніневію.)
  • Чому, за Біблією, народи «заплещуть у долоні від радості», почувши про загибель Ніневії? (Тому, що ассирійці принесли багато страждань іншим. Вони були дуже жорстокими. Наприклад, полоненим відрубували голови, виколювали очі.)
  • Звідки пішло слово «біблія»? (Від назви міста Бібл, жителі якого виробляли папір першими в Передній Азії. Книжки з паперу стали називати біблами, або бібліями.)

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

 

  • Що у мене в руках? (Біблія)
  • Що таке Біблія? ( Біблія — це зібрання релігійних правил і оповідок.)

        Біблія складається зі Старого та Нового Завітів. Старий Заповіт нараховує 50 книг, а Новий Заповіт - 27. У Старому Завіті розповідається про створення світу Богом, перших людей, усесвітній потоп. Новий Заповіт розповідає про життя Ісуса Христа. Біблію складали протягом багатьох століть різні люди. Старий Заповіт, наприклад, складали: збирач податків Матвій, рибалка Петро,  царі Давид та Соломон, які жили у Давньоєврейському царстві. Існує твердження, що під час правління цих царів відбувався розквіт їхньої держави.

 Отже проблемне питання сьогоднішнього уроку звучить так:

 

Чи є період правління Давида та Соломона  періодом розквіту їхньої держави?

 

ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів

Тема сьогоднішнього уроку: Давньоєврейське царство.

Головні питання, які розглянемо сьогодні на уроці:

1. Географічне положення Палестини.

2.  Заселення євреями Палестини.

3. Патріархальне життя євреїв.

4.  Виникнення Ізраїльсько-Іудейського царства.

5.  Правління Давида і Соломона.

6. Розпад Давньоєврейського  царства.

Після цього уроку учні зможуть:

- пояснювати зміст термінів і понять «скрижалі», «псалми», «патріарх», «пророк»;

- визначати географічне  положення Давньоєврейського  царства;

- доводити, що період правління Давида і Соломона був періодом розквіту держави;

           - описувати причини загибелі Давньоєврейського царства. 

V. Надання необхідної інформації

       Палестина розташована на східному узбережжі Середземного моря. За природними умовами вона поділяється на три частини: низину вздовж моря, нагір'я від низини до річки Йордан і скелясте Зайордання. Землі в низинній і середній частинах країни були дуже родючими, тому в давнину їх називали «райським садом». Здавна місцеве населення займалося там землеробством. Зайордання було зручним для скотарства. (Розповідь супроводжується показом по карті.)

       Через усю Палестину проходять два гірських пасма. їх головні вершини мають назви, уславлені в історії. Це гори Синай, Фавор і Кармель. Через Палестину з півночі на південь тече річка Йордан, яка на своему шляху утворює Генісаретське озеро, а потім впадає у Мертве море. Вода в цьому морі така солона. У давинну Палестина називалася Ханаан, а її жителі — хананеї. Вони в основному проживали в містах, займалися землеробством і скотарством. Крім хананеї, на березі Середземного моря мешкало ще плем'я філістимлян (давньоєврейською — «пелештим»), за назвою яких уся країна стала називатися Пелештим, або Палестина.

VІ. Інтерактивна вправа

а) об’єднання у групи, отримання завдань

Опрацьовувати матеріал будемо в групах,

(Об'єдную учнів у групи). Давайте об'єднаємося у групи. В кожній групі по 5 учнів. Всього 4 групи. В кожній групі повинен бути спікер (керівник групи), секретар, посередник, доповідач.  Згадаємо обов’язки спікера, посередника, секретаря та доповідача.

Обов’язки спікера:

-    зачитує завдання групі;

-    організовує порядок виконання;

-    пропонує учасникам групи висловитися по черзі;

-    заохочує групу до роботи;

-    підбиває підсумки роботи;

-    визначає доповідача.

Обов'язки секретаря:

-    веде записи результатів роботи;

-    записи веде стисло і розбірливо;

-    як член групи мас бути готовим висловити думки групи під час підбиття підсумків чи допомогти доповідачу.

Обов’язки посередника;

-    стежить за часом;

-    заохочує групу до роботи.

Обов'язки доповідача:

-    чітко висловлює думку групи;

-    доповідає про результати роботи групи.

Обираємо спікера, секретаря та посередника, усі інші будуть доповідачами.

(Учні обирають у своїх групах спікера, посередника, секретаря та доповідача.)

  • Хто спікер? Хто посередник? Хто секретар? Хто доповідач?

Кожна група отримує завдання.

Завдання групи № 1

Прочитати §19 с. 94, 95

  1. Як відбувалося заселення євреями Палестини?
  2. Користуючись текстом підручника та Старого Заповіту дати відповідь на запитання:

Які особливості патріархального життя євреїв?

 

Завдання групи № 2

Прочитати §19 с. 95, 96

  1. Користуючись текстом підручника та Старого Заповіту підготувати розповідь на тему: Палестина єгипетська провінція.
  2. Якою була релігія євреїв?

 

Завдання групи № 3

Прочитати §19 с. 96, 97

  1. Як утворилося Ізраїльсько-Іудейське царство?
  2. У Старому Заповіті знайти та розповісти  легенду про царя Соломона, яка б підтверджувала його мудрість.

 

Завдання групи № 4

Прочитати §19 с. 97, 98

  1. Як відбувався розпад Ізраїльсько-Іудейського царства?
  2. Із Старого Заповіту виписати 5 крилатих висловів, пояснити що вони означають.

 

б) самостійна робота учнів (визначаю термін виконання -7 хв.)

Учні виконують завдання, здійснюю індивідуальний підхід.

в) перевірка результатів роботи груп

Учні розповідають, використовуючи  при цьому ілюстрації та історичну карту.

  • Повертаємося до проблемного питання

 

Чи є період правління Давида та Соломона  періодом розквіту держави?

 

 Так, період правління Давида та Соломона був періодом розквіту їхньої держави. Свій розквіт держава починає з часу правління царя Давида. Він створив систему управління державою та сплати податків; завдав поразки філістимлянам; підкорив ханаанців. За його правління Ізраїльсько-Іудейське царство стало сильною державою. Соломон був мудрим і справедливим правителем. Його мудрість виявлялася у всіх сферах  його діяльності .У Єрусалимі Соломон спорудив храм у 960 р. до н. е. Давид і Соломон приділяли велику увагу культурному розвитку держави. Розвивалася духовно – релігійна поезія (це - псалми), зростав добробут населення.

 

VІІ.  Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку

  • Який можна зробити висновок до теми нашого уроку?

 

  Однією з найвизначніших пам'яток культури і найціннішим джерелом з історії Стародавнього Сходу є Біблія;

— євреї переселилися до Палестини на межі XIIXIII ст. до н. е.; 

    нову державу – Ізраїль заснував перший єврейський цар Саул;

  найбільшого розквіту Ізраїльське-Іудейська держава досягла в роки правління Давида і Соломона .

— після смерті царя Соломона держава розпалася і занепала;

— причини занепаду Ізраїльсько – Іудейського царства: розкол держави на дві частини; постійні війни між двома єврейськими державами; війни з Ассирією, Єгиптом, Вавилоном.

 

  • Як ви вважаєте, чи досягли ми очікуваних результатів?

- Скажіть, а яким ще могло бути проблемне питання нашого уроку?

VІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §19 с. 92 – 98

Підготувати повідомлення  «Золотий вік царя Соломона».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
3888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку