За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти
під керівництвом Савченко О.Я
2 клас
українська мова, за підручником М. Вашуленко, С. Дубовик
Тема. «Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Робота з деформованим текстом. Інсценування діалогу»
Мета. Закріпити знання учнів про слова — назви дій предметів (дієслова), навичку знаходити дієслова, доречно їх вживати у мовленні, ставити до них запитання, вчити виправляти деформований текст, збагачувати словниковий запас учнів.
Розвивати вміння вживати слова — назви дій предметів (дієслова) у власному мовленні, розвивати діалогічне мовлення.
Виховувати любов до прекрасного, до театру; охайність при виконанні творчих робіт.
Обладнання. Мультимедійний комплекс, картки для відновлення тексту, шаблони для листівок
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Діти, чули ви дзвінок?
Це почавсь новий урок.
І щоб був урок чудовий
Приступаємо до вивчення рідної мови.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Хвилинка каліграфії
Сс сс со он нц це
сонце
Зимове сонце світить яскраво, але гріє мало.
2. Відновити текст.
Дієслова - називають дії __________________________ і відповідають на питання що робити? що робить?що ______________? що ______________? що ________________? що буде _________________? що _______________?
|
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
1.Робота над віршем.
Дієслово
Хто в нас завжди в дії, в русі,
Не лінується ніколи,
Працьовиті в нього друзі?
На зорі розбудить Сонце
І росою Землю вмиє,
У будинку всі віконця
З радістю навстіж відкриває.
З вами робить він зарядку
І скопає землі грядку,
І посіє й заскородить,
Виросте і щедро вродить.
Він з людьми життю радіє
І планує й забавляє,
на питання «Що робити?»
завжди всім відповідає.
Шиє, в’яже, одягає,
Пече, варить і годує,
Розуму усіх навчає,
З діточками сам зростає.
Пропонує, вибирає,
Передбачує й все знає.
Все замітить, все побачить,
І підтримає, й пробачить.
Приголубить, усміхнеться,
У коханні всім клянеться.
З успіхом всіх повінчає
«Що зробив ти?» - все ж спитає.
- Чи змогли ви полічити чи запам’ятати всі дієслова у вірші? Чому?
- Чи цікавим виявився вірш?
- Чи можна сказати, що дієслова у вірші відіграють важливу роль?
- Чи можна сказати, що дієслова відіграють важливу роль у мовленні?
- Чи потрібно вчитися їх вживати у мовленні.
Отже, сьогодні ми з вами будемо навчатися вживати дієслова в мовленні.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
https://www.youtube.com/watch?v=uem0Z_-Bwmo
ІУ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.
1.Робота за підручником, с. 84. Вправа 13
1)Фронтальне виконання вправи
Прочитати текст вправи, знайти і назвати дієслова та поставити до них запитання.
2)Словникова робота.
Актори - виконавці ролей у театральних виставах.
2. Перегляд та обговорення лялькової вистави «Колосок»
https://www.youtube.com/watch?v=rUA69hVqwjk
3. Вправа «Розсипанка», с. 84 – 85, вправа 15.
Зі слів кожного рядка утворити речення.
4.Робота у парах. Розігрування складеного діалогу.
5.Творче завдання
Діти читають зразок вітальної листівки у вправі 16 та складають свою, з використанням дієслів. Оформлюють листівку на заготовлених шаблонах.
V. РЕФЛЕКСІЯ
Перегляд лялькової вистави про мамонтеня.
https://www.youtube.com/watch?v=8T4Sz4WEzuM