Урок у 9 класі
Тема: Декартова система координат
Мета: повторити, узагальнити і систематизувати знання декартової системи координат, формул для знаходження відстані між точками, координат середини відрізка, рівняння кола та прямої, продовжувати формувати навички розв’язувати задачі на застосування формул та рівнянь цієї теми. Розвивати здібності учнів, творчу активність, ініціативу, правильність і чіткість мови, виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань та умінь
Обладнання: монітор, магнітна дошка, презентації, конспект.
Мало мати хороший розум,
головне – добре його застосовувати.
Рене Декарт
Хід уроку
Відомий французький письменник ХІХ ст.. Анатоль Франс одного разу зауважив: «Навчатися можна тільки весело… Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом.» Ці слова ми візьмемо за девіз нашого уроку, на якому ми не просто будемо повторювати вивчений матеріал, але й, сподіваюсь, цікаво проведемо час. Нас чекає багато роботи, але це не має завадити нашому гарному настрою.
Перед кожним із вас лежить персональна картка, у яку протягом уроку вноситимуться зароблені вами бали. Бажаю вам накопичити достатню кількість балів, щоб у кінці уроку претендувати на високу оцінку!
Для розминки проведемо гру «Мікрофон»:
"Не існує не талановитих людей,а є ті…"
Завдання:запропонуйте свій варіант відповіді.
(Відповідь:…які займаються не своєю справою)
Можливо,цей урок геометрії стане тією справою,яка дасть змогу кожному з вас розкрити свої таланти. Будьте активними,наполегливими,кмітливими!
II. Повідомлення теми та мети уроку
III. Актуалізація опорних знань учнів
1. Актуалізація опорних знань проводиться з допомогою презентації
Усні відповіді на запитання:(за правильну відповідь - 2 бали)
(записати на дошці )
)
Продовжте речення. (Запитання висвітлюються на екрані)
Учні дописують відповідь, міняються зошитами і перевіряють роботу сусіда. Відповіді на комп’ютері. Кожне завдання 0,5 бала.
A(-3, 1) B(2, 3 ) C(1, -2) D(-6, -2)
A(-3, 4) B(5, -2) Відповідь - d=10
M(-3, -2) N(-1, 4) Відповідь – (-2, 1)
C(-2,-3) E(-1, -2) Відповідь – F(-3, -4)
(-3, 1) (2, -2) Відповідь –
Малюнки відображаються на екрані, і до кожного малюнка готові відповіді. Учні записують в зошитах, а хтось один на дошці.
Задача: Знайти координати двох інших вершин квадрата ABCD. Скільки розв’язків має задача. (Малюнок даємо одному учневі, який малює, що дано і зразу розв’язує задачу)
Вчитель запитує, скільки розв’язків має задача
Учні знаходять помилку у рівнянні і малюнку. На екрані висвітлюється спочатку неправильно, а потім правильно.
1.
2.
3.
4.
5.
а) 3x+ y+ 5 = 0 і х-2у-3 = 0;
№331. Знайдіть точки перетину:
а) прямої х-3у + 6 = 0 і кола (х - 2)2 + (у- І)2 = 25;
Учень йде до дошки і розв’язує задачу
(Додатково, якщо залишиться час).
Дано коло (х-4)²+(у+1)²=25
VI. Оцінювання учнів
Учням надається час для підрахунку балів, отриманих протягом уроку. Учні по черзі оголошують отримані бали; оцінки, при бажанні учнів, виставляються в журнал
VII. Домашнє завдання (в залежності від отриманих балів)
Для тих, хто отримав "6" і менше:
№319. Складіть рівняння прямої, яка проходить через початок коор-динат і центр кола, заданого рівнянням (х + З)2 + (у - З)2 = 1. Визначте, які з точок .А(-1; -1), В(-8; 8), С(12; 12) лежать на цій прямій.
№322. Знайдіть точку перетину прямих 2х - у - 9 = 0 і у = -х.
Для тих, хто отримав "7" і більше:
№ 329. Складіть рівняння прямих, що містять сторони трикутника ABC, якщо А(-1; -1), В(-1; 3), С(2; 2)
№332. Дано коло (х - З)2 + (у - 2)2 = 8 і прямі x-y + 3 = 0 та х + у- 9 = 0. Знайдіть точку
перетину даних прямих і спільні точки кожної з них і кола.
VIII. Підсумок уроку
Сьогодні ми розібралися з дуже важливим питанням — розташуванням прямих у просторі. Усі просторові геометричні фігури, з якими ви познайомитеся пізніше, можна побудувати за допомогою прямих. Знання властивостей, якими вони пов'язані, дають змогу розв'язати багато важливих задач, серед яких більшість прикладного характеру.
Аналіз емоційного стану.
З використанням обличчя та сходів
«Обличчя» роздаються кожному з учнів перед початком уроку. При підведенні підсумків учні розташовують його або «радісним», або «сумним» на сходинку, яку вважають відповідною своєму рівню. Рівні: я знаю, я вмію, все можу
Все зможу
Я вмію
Я знаю