Урок "Декартові координати. Координата середини відрізка"

Про матеріал
Тема уроку: Декартові координати. Координата середини відрізка Формування компетентностей: Предметна компетентність: • узагальнити та систематизувати поняття декартових координат на площині; • закріпити уміння учнів застосовувати формули координат середини відрізка до розв’язування задач Ключові компетентності: Математична компетентність: уміння оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Інформаційно-цифрова компетентність: уміння структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритми, визначати достатність даних для розв’язання задачі. Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою: уміння міркувати, робити висновки на основі поданої інформації
Перегляд файлу

Геометрія 9 клас

Дата:________

Урок№ 10

Тема уроку: Декартові координати.  Координата середини відрізка

Формування компетентностей:

Предметна компетентність:

  • узагальнити та систематизувати поняття декартових координат на площині;
  • закріпити уміння учнів застосовувати формули координат середини відрізка до розв’язування задач

Ключові компетентності:

  • Математична компетентність: уміння оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
  • Інформаційно-цифрова компетентність: уміння  структурувати дані,  діяти за алгоритмом та складати алгоритми, визначати достатність даних для розв’язання задачі.
  • Уміння вчитися впродовж життя
  • Спілкування державною мовою: уміння міркувати, робити висновки на основі поданої інформації

     Тип уроку: урок формування компетентностей

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірка готовністі учнів до уроку, налаштуванняє їх на роботу.

  1. Актуалізація опорних знань
  • Перевірка домашнього завдання
  • Фронтальне опитування
  1. Що таке система координат?
  2. Як називають осі координат?
  3. Яка з координат точки записується на першому, а яка на другому місці?
  4. В яких координатних чвертях лежать точки (10; 3); (4;-2);(-7;5); (-2;-2)?
  5. На яких осях лежать точки (5;0); (0;-7);        (-8;0); (0;-1)?
  6. Які координати має початок координат?
  7. Назвіть формулу координат середини відрізка з кінцями А(х11) та В(х22).
  8. Назвіть формулу для обчислення довжини відрізка.

 

  1. Формулювання мети і завдань уроку

Тема, яку ми сьогодні з вами будемо повторювати має важливе значення у житті людини. Мається на увазі не тільки традиційне застосування координат, тобто аналітичної геометрії та алгебри, для розв’язання задач. Головне – це застосування до технічних наук, безпосередньо до техніки, до практики. Коли спеціальні пристрої керують літаком, підводним човном або космічним кораблем, то вони обробляють дані про положення, розміщення, швидкість, прискорення об’єкта, який рухається, тобто з геометричної точки зору дані про точки не в геометричній розумінні, а в перекладі на мову чисел. Іншими словами, введення координат дають можливість використати сучасну техніку в різноманітних геометричних з зовнішньої точки зору ситуаціях.

Коли ми бачимо температурну криву чи кардіограму, коли штурман прокладає на карті маршрут корабля – це застосування декартових координат. Є також можливість записувати рівняння ліній та відповідати на питання – чи перетинаються вони. Таким чином, до речі, можна передбачити сонячні та місячні затемнення, «парад планет» та зіткнення комети із Землею…

  1. Закріплення нового матеріалу

Розв’язування вправ з підручника № __________________________

  • Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою

Варіант 1

Варіант 2

1) Точка C — середина вiдрiзка AB. Знайдіть її координати, якщо

A(−5;−1); B(3;1).

A(−8;5); B(1;−5).

2) У трикутнику ABC проведено медіану BM. Знайдіть координати точки M, якщо

A(9;−8);C(4;0).

A(0;5);C(−6;−7).

3) AB—діаметр кола з центром у точці O. Знайдіть координати точки B, якщо

A(6;−3);O(−4;−1).

A(−7;3);O(−1;−5).

4) Знайдіть координати точки перетину діагоналей квадрата ABCD, якщо

A(0;8), C(8;0)

B(5;5), D(0;0)

 

Взаємоперевірка. (По 3 бали за правильну відповідь). (Слайд 7)

Варіант 1       Варіант 2

1. С(−1; 0).     1. С(−3,5; 0).

2. М(6,5; −4).    2. М(−3; −1).

3. В(−14; 1).     3. В(5; −13).

4. О(4; 4)      4. О(2,5; 2,5).

  1. Підсумок уроку
  • Вправа «Продовжи речення»

- Сьогодні на уроці я дізнався…..

- Мені сподобалося…

- Я запам’ятаю…

  1. Домашнє завдання
  1. Прочитати § 8__, дати відповіді на запитання до § __
  2. Розв’язати № __________________________

 

doc
До підручника
Геометрія 9 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г.)
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку