Урок " Декорування виробів. Писанка як один із символів України.Виготовлення та декорування писанки"

Про матеріал
Розробка уроку з трудового навчання для учнів третього класу. Тема: "Декорування виробів. Писанка як один із символів України. Виготовлення та декорування писанки." За оновленою програмою до підручника В. К. Сидоренко.
Перегляд файлу

Урок трудового навчання у 3 класі

Тема. Декорування виробів. Писанка як один із символів України. Виготовлення та декорування писанки.

Мета. Розширити поняття учнів про декорування виробів. Удосконалювати знання і вміння учнів виготовляти декоративні вироби. Вчити виготовляти писанку за шаблоном.

Розвивати естетичні смаки, фантазію, уяву.

Виховувати любов до українських народних традицій.

Обладнання. Демонстраційний матеріал – зразки декорованих виробів, ілюстрації. Для індивідуального користування – кольоровий картон, кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, серветка, альбом з трудового навчання до підручника І.М. Веремійчик, В. П. Тименко «Трудове навчання. 3 клас».

Епіграф до уроку:

Писанка – це неповторне багатство.                       Його треба берегти, як безцінний скарб!                   Нам слід пишатися ним перед усім світом.

                                                    О.Довженко

 

Хід уроку

І. Організація класу

Я вам бажаю сьогодні на уроці бути:

  • Уважними!
  • Розумними!
  • Організованими!
  • Кмітливими!
  • Творчими!

ІІ. Повідомлення теми уроку та завдань уроку

Давайте прочитаємо епіграф нашого уроку.

Існує чотири види розписаних яєць 

 крапанка                                

Для виготовлення крапанки, зачерпнувши писачком віск, закрапують ним лише місця, що повинні залишитися незафарбованими. Після цього яйце занурюють у найсвітлішу фарбу, найчастіше рожеву. Після висихання фарби поверхню яйця вкривають восковими цятками, які потім залишаться жовтими. Якщо треба залишити зелені цятки, то вмочивши сірник у зеленку, малюють зелені цятки, які покривають воском. Потім яйце занурюється у червоний барвник. На червоній фарбі закапують воском ті місця, які мають залишитися червоними. Насамкінець загальне тло забарвлюють якоюсь темною фарбою, частіше вишневою. Після цього яйце нагрівають над свічкою. Після того, як віск розм'якає, його обережно витирають м'якою тканиною.

 дряпанка                       

Технологія виготовлення дряпанки цікава тим, що її можна зробити за відсутності писачка чи всіх фарб. Для її виготовлення вибирають яйце темного кольору і зафарбовують темним барвником. Олівцем наносять орнамент. Після цього гострим предметом (голкою, шиломчи цвяхом) продряпують намальований орнамент. 

крашанка                                            

 

  Для виготовлення крашанок (галунок) використовують круто зварене в          лушпинні цибулі яйце, яке після цього набуває жовто-коричневого кольору різної інтенсивності. Іноді до них прив'язують листочки петрушки, які залишають на шкаралупі світлі відбитки. Найчастіше крашанки фарбують у червоний колір, символ кохання і вічного життя.

Писанка                                          

Найскладніше виготовити саме писанку. Тут проявляється майстерність і людська фантазія.

Видів орнаменту для розпису писанки, як і їх значень, існує безліч. Кожна місцевість століттями вносила у цю традицію щось своє, передаючи знання і вірування з покоління в покоління.

Про писанку написано багато легенд, приказок віршів та казочок. Деякі з них ви вже читали.

Вправа «Мікрофон» Діти розказують чи зачитують вірші про писанку.

Сьогодні ми будемо виготовляти макет писанки. Його можна вирізати з кольорового картону й оздобити відомими вам техніками. Але ми будемо виготовляти писанку – витинанку.

ІІІ. Інструктаж

  1. Учень розказує техніку безпеки користування ножицями.

Фізкультхвилинка

  1. Підготуйте для роботи аркуш кольорового картону
  2. Аркуш кольорового паперу.
  3. Виріжте шаблон з альбома «Учусь усе робити сам».
  4. Обведіть шаблон на папері, зробіть витинанку.
  5. Наклейте витинанку на картон, обріжте за зразком.
  6. Покладіть роботу під прес.

ІV. Підсумок уроку

  1. Рефлексія

На уроці …

  • Я зрозумів (ла) …
  • Мене здивувало…
  • Я зрозумів (ла)…
  • Я навчився (лася)…
  • Найбільші труднощі я відчував…
  • Мені б хотілося …

Я сьогодні працював…

  1. Презентація виробів
  2. Прибирання робочих місць.

 

 

doc
До підручника
Трудове навчання 3 клас (Сидоренко В. К., Котелянець Н. В., Агєєва О. В.)
Додано
5 березня
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку