Після пояснення понять «проста» і «складна держава» вчитель допомагає поширити схему, створену учнями, видами складної держави. Визначення понять «імперія», «федерація», «конфедерація» учням уже знайомі з курсу історії, тому пропонує назвати приклади таких держав.
Для закріплення матеріалу вчитель пропонує учням вибрати схему, що відповідає формі територіального устрою:
а) унітарної держави,
б) конфедерації,
в) імперії,
г) федерації.
Домашнє завдання:
§ 3, стор.36-46, заповніть таблицю:
Порівняйте за поданими в таблиці критеріями різні типи республік стор.45 (вказаного підручника)
Парламентська республіка Президентська республіка
Спосіб виборів президента
Порядок формування уряду
Наявність посади прем'єр- міністра
Сучасні приклади
Урок № 3
Тема уроку: Державний лад
Мета уроку: підвести учнів до розуміння видів форм правління та територіального устрою держави
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
Обладнання: Гавриш С. Правознавство: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту, академ. рівень/ С.Б.Гавриш, В.Л.Сутковий, Т.М.Філіпенко. – К.: Генеза, 2010. – С. 36-46; таблиці та схеми, передбачені конспектом уроку
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування знань, умінь, навичок учнів.
Хід уроку
(Орієнтовний план вивчення нового матеріалу)
1. Поняття і загальна характеристика державного ладу
Вступна бесіда: вчитель пропонує учням пригадати з курсу «Практичного права» (9клас) поняття «державний лад» та його складові (для відповіді на запитання учні можуть скористатися або підручником, або «словничком», який зробив сам учитель) та створити схему «Державний лад», яка заповнюється почергово (схема може бути намальована на дошці із порожніми віконцями).
2. Види і загальна характеристика форм правління
Учитель організовує бесіду з учнями, спираючись на їх знання отримані у попередніх класах з історії України та всесвітньої історії:
В ході бесіди вчитель малює на дошці, а учні в зошитах схему:
Форма правління
3. Види і загальна характеристика форм устрою
Учитель пропонує учням повернутися до визначення поняття «форма устрою».
Робота з текстом підручника: Спираючись текст вказаного підручника учні самостійно дізнаються як держави поділяються за формою територіального устрою і заповнюють схему
Форма устрою
Після пояснення понять «проста» і «складна держава» вчитель допомагає поширити схему, створену учнями, видами складної держави. Визначення понять «імперія», «федерація», «конфедерація» учням уже знайомі з курсу історії, тому пропонує назвати приклади таких держав.
Для закріплення матеріалу вчитель пропонує учням вибрати схему, що відповідає формі територіального устрою:
а) унітарної держави,
б) конфедерації,
в) імперії,
г) федерації.
Домашнє завдання:
§ 3, стор.36-46, заповніть таблицю:
Порівняйте за поданими в таблиці критеріями різні типи республік стор.45 (вказаного підручника)
|
Парламентська республіка |
Президентська республіка |
Спосіб виборів президента |
|
|
Порядок формування уряду |
|
|
Наявність посади прем’єр- міністра |
|
|
Сучасні приклади |
|
|